سحرخیزی و خوش‌اخلاقی رزق را افزایش می‌دهد


سحرخیزی و خوش‌اخلاقی رزق را افزایش می‌دهد

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان‌اینکه تقوای الهی از جمله عوامل افزایش رزق و روزی انسان است، گفت: رزق مخلصین بالاتر از پاداش اعمال است. بنابر روایات، سحرخیزی و خوش‌اخلاقی در خانواده سبب افزایش رزق می‌شود.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان ، حجت الاسلام «کاظم صدیقی» در جلسه درس اخلاق که در مسجد جامع ازگل برگزار شد، گفت: در عالم آخرت پاداش و مجازات هر کس متناسب با عمل او است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باطن گناهان آتش است که انسان در آخرت آن را مشاهده و حس خواهد کرد، تصریح کرد: در این دنیا ما همچون انسان بیهوش باطن گناه را که درد و آتش است، حس نمی‌کنیم اما در عالم آخرت هوشیار شده و درد گناه با همه وجود حس می‌شود.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه مخلصان بالاتر از مزد و پاداش از خدا دریافت می کنند، اظهار کرد: در سوره مبارکه «هل اتی» خداوند نیت خالصانه ۵ تن آل عبا را به عالم معرفی می‌کند آنها آنچه را که دوست داشتند تنها در راه رضای الهی ایثار کردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هر کس عمل خیری را برای رضای الهی انجام دهد خداوند با ذات ربوبی خود رزق معین برای او تعیین می‌‌کند که فقط برای او و خدا معلوم است، ابراز کرد: این رزق فوق عقل ما است همانگونه که درباره شهدا فرموده است که نزد پروردگار خود رزق می‌خورند و ما نمی‌دانیم این رزق چیست.

وی افزود:‌ رزق مخلصین بالاتر از پاداش اعمال است و تنها خوردنی و آشامیدنی نیست بلکه خدا آنها را تحویل می‌گیرد، مهمانی برای احترام است و صرفا برای خوردن و آشامیدن نیست احترام خداوند نسبت به بهشتیان حظ بزرگی برای آنها است.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه بهشت و جهنم هر دو درجاتی دارند، گفت: در پایین ترین درجه جهنم که اسفل‌السافلین است منافقان قرار دارند در بالاترین درجه بهشت که اعلی‌علیین یا همان جنات نعیم و ولایت است که اهل ولایت در آن قرار می‌‌گیرند و پذیرایی آنها با ولی خدا است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تاکید کرد:‌ امروز با وجود مشکلات معیشتی به خدا اعتماد کنیم و تقوای الهی را در پیش بگیریم در این صورت او از جایی روزی می‌دهد که برای ما قابل تصور نیست، رزق ما به روابط با خارجی‌ها یا نفت بستگی ندارد در دوران دفاع مقدس همه دنیا ما را تحریم کرده بودند اما به یاری خداوند ما هیچ‌ کم نداشتیم. خدا از نزد خود روزی ما را داده بود. یک سال جنگ نظامی قحطی می‌آورد ما هشت سال جنگ داشتیم و هیچ نشد.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن بندگان را به داشتن ایمان و تقوا بسیار توصیه کرده است، خاطرنشان کرد: در روایات ما سحرخیزی و خوش‌اخلاقی در خانواده از جمله عوامل افزایش رزق است، درباره افزایش رزق و روزی اذکار خوبی در مفاتیح‌الجنان آمده است که مداومت بر آنها رزق انسان را زیاد می‌کند، از جمله این اذکار قرائت سوره مبارکه واقعه و ذکر سبحان‌الله العظیم و صد بار صلوات، ۷۰ بار یافتاح و دعای پس از آن پس از نماز صبح است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایران با چه موشک‌هایی آسمان منطقه را به 2 نقطه در فلسطین اشغالی دوخت؟