طلای جهانی در مرز 1500 دلار


قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین و پناه بردن سرمایه‌گذاران به دارایی‌های امن نظیر طلا، 17.19 دلار افزایش یافت و هر اونس 1498.7 دلار فروخته شد.

به گزارش بنکر (Banker)، از آنجایی که نشانه‌ای از کاهش جنگ تجاری میان چین و آمریکا وجود ندارد و این امر به پناه بردن سرمایه‌گذاران به دارایی‌های امن دامن زده است، قیمت طلا در معاملات امروز به بالاترین رقم 6 سال گذشته رسید.
هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 17.19 دلار افزایش 1498.7 دلار فروخته شد.
جنگ‌های تجاری، کاتالیست افزایش اخیر قیمت‌هاست.
دو اقتصاد بزرگ جهان در یک درگیری تجاری تلخ گیر کرده‌اند که اواخر هفته گذشته زمانی‌که ترامپ تعرفه‌های کالاهای چینی را افزایش داد، شدت گرفت.(جزئیات بیشتر)
بانک گلدمن ساکز پیش‌بینی کرد این بانک بیش از این انتظار ندارد که توافقی پیش از نوامبر 2020 (انتخابات ریاست‌جمهوری) صورت گیرد. بانک مورگان استنلی نیز هشدار داد که تلافی تعرفه‌ها بیش از این می‌تواند اقتصاد جهان را در نیمه سال آینده در رکود فرو برد.
یک مقام فدرال رزرو گفت پیش از تصمیم گیری در مورد نرخ بهره در نشست بعدی بانک مرکزی در ماه سپتامبر که آیا باید بار دیگر کاهش یابد یا نه، بهتر است منتظر ماند و دید که آمارهای اقتصادی جدید چگونه است.
کاهش نرخ بهره فشار بر دلار و اوراق قرضه را افزایش می‌دهد و بر جذابیت طلا می‌افزاید.
ارزش دلار امروز 0.1 درصد کاهش یافت و در نزدیکی کمترین رقم دو هفته گذشته که دیروز رقم خورد، باقی ماند. ارزش اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به کمترین میزان در تقریبا 3 سال گذشته رسید.
ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز سه‌شنبه 0.21 درصد افزایش یافت و به 836.92 تن رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن