اجرای طرح «ابراهیمیان» همزمان با اعیاد سعید قربان و غدیر


اجرای طرح «ابراهیمیان» همزمان با اعیاد سعید قربان و غدیر

مدیرکل مددکاری اجتماعی و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری طرح سپاس تحت عنوان «ابراهیمیان» همزمان با اعیاد قربان و غدیر خبر داد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از ایثار ، حجت الاسلام حسن هنرمند در آستانه اعیاد پیش‌روی قربان و غدیر، گفت: در ایام پربرکت دهه ذی‌الحجه و اعیاد سعید قربان و غدیر، با استفاده بهینه از فرصت معنوی ایجاد شده و به منظور تکریم جامعه ایثارگری، همانند سال‌های گذشته طرح «ابراهیمیان» در قالب طرح سپاس از روز ۲۱ تا ۲۹ مرداد اجرا می‌شود.
مدیرکل مددکاری اجتماعی و مشاوره بنیاد اضافه کرد: این طرح با هدف همدردی و همدلی با خانواده‌های عزیز حادثه غم‌بار منا و همچنین دیدار با ایثارگران و خانواده‌های شهدا به ویژه والدین شاهد و ایثارگران سادات و تجلیل از شهدای متولد اعیاد قربان و غدیر و همچنین تجلیل از شهدای گرانقدر عرفه، غدیر و جمعه خونین مکه با همکاری نهاد‌های مردمی و مسئولان دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.
همه خدمات بنیاد شهید در آینده نزدیک در بستر الکترونیک ارائه می‌شود
مراسم چهارمین دوره تقدیر از کارکنان برگزیده بنیاد شهید و امور ایثارگران در طرح تکریم ارباب‌رجوع و جلب رضایت ایثارگران برگزار و اعلام شد: همه خدمات بنیاد شهید در آینده نزدیک در بستر الکترونیک ارائه می‌شود.
سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با بیان اینکه مسئولان و کارمندان بنیاد خدمتگزاران جانبازان، آزادگان و رزمندگانی هستند که با نثار خون خود تداوم انقلاب اسلامی و استقلال ایران را حفظ کرده‌اند، گفت: شهدا و جانبازان، تمام وجود خود را در طبق اخلاص گذاشتند و خانواده‌های این عزیزان نیز متحمل سختی‌هایی شدند که باید تکریم و سپاسگزاری شوند و این ایثارگری خدمت‌رسانی مناسب را بیش‌ازپیش ضروری ساخته است.
وی افزود: یک کارمند وظایفی تعریف شده نسبت به خود و سازمانش دارد که اگر در انجام آن علاقه وجود نداشته باشد موفقیتی حاصل نمی‌شود، با توجه به مشکلات ضرورت خدمت‌رسانی به جامعه هدف بنیاد گسترده و امکانات سازمانی برای حل مشکلات محدود است، ولی این مسائل سبب نمی‌شود که کارمندان مسئولیت‌پذیری خود را فراموش کنند، درک شرایط سازمانی و شغلی، کارمندان را در جهت مسئولیت‌پذیری بیشتر یاری خواهد کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد با تأکید بر اینکه کارمندان بنیاد باید برای حل مشکلات ارباب‌رجوع به شکل قانونی تلاش کنند، تصریح کرد: برخی مراجعه کنندگان بنیاد نیاز‌هایی دارند که حل آن از طریق قانونی میسر نیست، لذا چگونگی راهنمایی و ارائه راهکار‌های کارشناسان برای ارباب‌رجوع حجت است که این مسئله افزایش اعتماد عمومی به بدنه کارشناسی را نشان می‌دهد و بسیار امیدوارکننده است.
وی ادامه داد: کارمندان بنیاد باید در جهتی گام بردارند که با تسهیل و تسریع ارائه خدمات موجب کاهش مراجعه حضوری ارباب‌رجوع در سازمان شوند، در این زمینه شفاف‌سازی، اشراف کامل کارکنان به فرآیند‌های کاری و رعایت قوانین حقوق شهروندی بسیار اهمیت دارد.
میرمرادی پایبندی به اخلاق اسلامی را لازمه کار کارمندان بنیاد دانست و گفت: تقوا، دین‌داری، عدالت و انصاف از اصول اخلاق‌مداری در کار است، همچنین رعایت نظم و انضباط و تلاش برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری از مسائلی است که باید مدنظر قرار گیرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر ضرورت هوشمند سازی ساختار بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۵۰ سازمان با بنیاد ارتباط الکترونیکی دارند و صدور کارت شناسایی ایثارگران از نمونه اقدامات الکترونیکی بنیاد است، ولی برای توسعه هر چه بیشتر باید سازمان را هوشمند کرد و در درجه اول باید تفکر کارمندان را که سرمایه انسانی هر سازمان هستند، دچار تحول کرد.
محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد نیز در این مراسم بابیان این‌که طرح تکریم ارباب‌رجوع در برنامه اصلاح نظام اداری گنجانده‌شده است، گفت: در نشست‌هایی که با مسئولان سازمان اداری استخدامی کشور و مسئولان بنیاد داشتیم شاخص‌های انتخاب کارمند نمونه در طرح تکریم ارباب‌رجوع مشخص شد که مهم‌ترین آن تکریم، عزتمندی، اخلاق اسلامی، تسریع و تسهیل در کار، انصاف و عدالت در ارتباط با مراجعان است.
وی افزود: از ابتدای اجرای برنامه اصلاح نظام اداری، به دنبال جلب اعتماد ایثارگران به بدنه کارشناسی بنیاد بودیم که اکنون این اتفاق افتاده و ایثارگران مراجعه کمتری به سازمان مرکزی بنیاد دارند.
بهروز بزرگی مدیرکل ارتباطات و مراجعات بنیاد نیز در این مراسم بابیان اینکه طرح تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت ایثارگران از سال ۱۳۹۳ در کمیته سلامت اداری بنیاد مطرح شد، گفت: آیین‌نامه این طرح توسط شورای راهبری توسعه مدیریت بنیاد تصویب و به استان‌ها ابلاغ شد و از سال ۱۳۹۴ تاکنون کارشناسان و مدیران شهرستان‌ها و استان‌ها بر اساس آیین‌نامه و نظر کارگروه تکریم انتخاب می‌شوند و در این فرآیند افرادی که ارتباط بیشتری با ارباب‌رجوع سازمانی داشتند مدنظر قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به انتخاب ۹۶ نفر از کارمندان ستاد مرکزی بنیاد و ۵۲۶ نفر از کارمندان بنیاد استان‌ها در طرح تکریم ارباب‌رجوع و جلب رضایت ایثارگران در سال ۱۳۹۷ خاطرنشان کرد: این مراسم به‌صورت مداوم طی ۴ سال برگزارشده و بنیاد به صورت مستمر تلاش کرده کارکنان ساعی خود را مورد تقدیر قرار دهد.
مدیرکل ارتباطات و مراجعات بنیاد همچنین با اشاره به‌ضرورت رعایت حقوق شهروندی در همه سازمان‌ها گفت: اکثر خدمات به جامعه ایثارگری به‌صورت الکترونیکی است و در تلاش هستیم با توجه به رویکرد سازمان اداری استخدامی کشور در آینده نزدیک تمامی خدمات را در بستر الکترونیک ارائه دهیم.
در ادامه این نشست سجاد قاسمی رییس مرکز حراست بنیاد در سخنانی با محوریت مسائل فرهنگی به بیان نکاتی درباره شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه ایثارگری پرداخت و توصیه‌هایی خطاب به کارکنان بنیاد مطرح کرد.
در این مراسم علاءالدین رفیع زاده معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در سخنانی به تشریح اصول مهم تکریم ارباب‌رجوع پرداخت.
گفتنی است به نمایندگی از برگزیدگان، از تعدادی از منتخبان سال ۹۷ چهارمین دوره طرح تکریم ارباب‌رجوع و جلب رضایت ایثارگران تجلیل شد.
ستاد شاهد دانشگاه‌ها همواره به دنبال تقویت بنیه علمی دانشجویان ایثارگر است
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها همواره به دنبال تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر است.
نشست ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر و اعضای ستاد در دفتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست گفت: توجه به تربیت و آموزش جامعه ایثارگری از ابتدا انقلاب اسلامی وجود داشته است و تمام تلاش عوامل وزارت علوم بر این بوده که حضور دانشجویان شاهد و ایثارگر در عرصه‌های علمی عزت‌مندانه و با اتکا و اعتماد به نفس باشد و آنچه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها به آن توجه داشته، تقویت بنیه علمی این گروه از دانشجویان است.
غلامی همچنین بر ضرورت تشکیل جشنواره‌های علمی و تشویقی برای گروه‌های ایثارگری ممتاز تأکید کرد و گفت: این کار باعث ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل و تقویت بنیه علمی این عزیزان می‌شود.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ضمن قدردانی و تشکر از وزیر علوم برای تشکیل این جلسه نحوه شکل‌گیری شورای طرح و برنامه ستاد برنامه‌ریزی شاهد با توجه به دستور حضرت امام (ره) از سال ۱۳۶۵ تاکنون را تشریح کرد.
حجت‌الاسلام کاویانی راد همچنین به ملحق شدن دستگاه‌های ترویجی و فرهنگی مانند صداوسیما، وزارت ورزش و جوانان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ به ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: هدف این بود که این جمع به‌صورت همه‌جانبه مأموریت مهم تربیت، تهذیب، آموزش و توجه به ابعاد فرهنگی و معرفتی جامعه ایثارگری را مدیریت کنند.
مجتبی صدیقی معاون امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در گزارشی از وضعیت تحصیلی ایثارگران ضمن بیان اطلاعات آماری دانشجویان به تفکیک گروه‌های ایثارگری و تحصیلی، گفت: با توجه به رصد وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر و علیرغم اینکه از نظر سطح تحصیلی و بنیه علمی تفاوت چندانی بین دانشجویان عادی و دانشجویان شاهد و ایثارگر وجود ندارد، اما در بالاترین مقطع تحصیلی یعنی دوره دکتری تفاوت معناداری بین دانشجویان ممتاز عادی و دانشجویان ممتاز ایثارگر وجود دارد به این معنا که در دانشجویان عادی ۱۹ درصد ممتاز و در گروه دانشجویان ایثارگر ۲۱ درصد از دانشجویان ایثارگر رتبه ممتاز را کسب کرده‌اند.
محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه گفت: یکی از مهم‌ترین نقاطی که ارزیابی فعالیت علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر بروز پیدا می‌کند جشنواره آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ایثار است و این جشنواره یکی از مصوبات مهم ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر است.
وی افزود: با توجه به فرمایش حضرت امام (ره) که فرمودند از کودکستان تا دانشگاه به وضعیت تحصیلی فرزندان شاهد رسیدگی شود در این جشنواره در تمامی سطوح از ایثارگران برتر مشغول به تحصیل در آموزش‌وپرورش، حوزه علمیه و مراکز آموزش عالی تجلیل به عمل می‌آید و یکی از نکات برجسته جشنواره ملی ایثار این است که برگزیدگان بر اساس شاخص‌های تعیین شده توسط دستگاه‌های آموزشی در کمیته علمی همان دستگاه انتخاب و معرفی می‌شوند.
در ادامه دستور جلسه مطرح و ضمن دریافت نظر اعضا، تهیه و تدوین آیین‌نامه اجرایی برای مواد ۷۰ و ۷۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاح آیین‌نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر در کمیسیون تخصصی ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر به تصویب رسید.
نشست «نقش آزادگان نخبه در تبیین ایثار اجتماعی» برگزار شد
نشست بررسی «نقش آزادگان نخبه در تبیین ایثار اجتماعی» با حضور مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و جمعی از آزادگان نخبه برگزار شد.
عادل مهری در این نشست با اشاره به شرایط اقتصادی و تحریم‌های موجود در کشور، گفت: با توجه به تجربه و تاریخ جمهوری اسلامی ایران، باید برخورد مناسبی با جنگ اقتصادی دشمنان داشته باشیم و این امر تنها در سایه هم‌فکری و اتحاد برای صف‌آرایی مقابل دشمن حاصل می‌شود.
وی افزود: در دوران اسارت، آزادگان ما با درایت، تهدید را به فرصت تبدیل کردند و با فراگیری آموزش‌های لازم از یکدیگر و تلاش خود توانستند به چند زبان و مهارت‌های دیگر مسلط شوند، بنابراین حتی با وجود مشکلات نیز می‌توان به موفقیت رسید البته طبیعتاً امکانات کافی در پیشرفت امور مؤثر است.
مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر همچنین وجود آزادگان سرافراز را فرصتی برای استفاده از نظر آن‌ها در خصوص راهکار‌های مقابله با تحریم‌ها دانست و گفت: از اصحاب رسانه تقاضا داریم این راهکار‌ها را برای استفاده افکار عمومی در این زمینه انتشار دهند و در این هم‌فکری سهیم باشند.
انتشار نسخه اینترنتی سریال «شوق پرواز» در سالروز شهادت شهید عباس بابایی
مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیر گروه تلویزیونی شاهد از انتشار نسخه اینترنتی سریال شوق پرواز در فضای مجازی همزمان با سالروز شهادت سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی خبر داد.
سید مرتضی حسینی اظهار داشت: «شوق پرواز» بکی از آثار ماندگار و فاخر گروه تلویزیونی شاهد بنیاد شهید و امور ایثارگران است که توفیق یافت جنبه‌های مختلف زندگی شهید عباس بابایی را به تصویر کشیده و با استفاده از زبان هنر به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازد.
حسینی افزود: همزمان با سالروز شهادت شهید عباس بابایی نسخه اینترنتی «شوق پرواز» با کیفیت پخش HD در فضای مجازی تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.
مدیر گروه تلویزیونی شاهد در پایان خاطرنشان کرد: این سریال از این پس به‌صورت هفتگی و با کیفیت پخش آنلاین در ۲۴ قسمت بر روی سرویس مالتی مدیای پایگاه فرهنگی نوید شاهد قرار می‌گیرد و علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت آنلاین به تماشای این آثار بپردازند و به‌صورت رایگان نسخه اصلی فیلم را هم ببینند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت