تیم حافظان نظم ایران در جایگاه دوم مسابقات نظامیان جهان قرار گرفت


مسکو - ایرنا - تیم حافظان نظم جمهوری اسلامی ایران شرکت کننده در مسابقات نظامیان جهان در روسیه در پایان دومین روز مسابقات این رشته با اختلاف اندک پس از میزبان در جایگاه دوم قرار گرفت.

سرهنگ رئیسعلی حاتمی سرپرست تیم پلیس ایران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در پارک پاتریوت در 55 کیلومتری غرب مسکو با بیان این مطلب افزود: امروز نفرات زبده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در قالب نیروهای مسلح کشورمان در دومین دور مسابقات حافظان نظم در رشته «گشت شهری» به میدان رفتند و براساس قرعه کشی صورت گرفته ایران نخستین تیمی بود که مسابقه خود را شروع کرد.

وی با ابراز رضایت از عملکرد تیم ایران و زمان ثبت شده برای پایان رقابت، اعلام کرد: نیروهای ما از پیش بینی ها جلوتر هستند با این وجود رقیب سرسخت و قدرتمندی همچون روسیه داریم که به عنوان میزبان با ما به رقابت می پردازد.

سرهنگ حاتمی اضافه کرد: دیروز تیم حافظان نظم ایران در مسابقه تیراندازی شرکت کرد و با وجود آنکه شرایط مسابقه نسبت به پارسال کاملا تغییر کرده بود اما رقابت نزدیکی با تیم روسیه داشتیم و نمرات و امتیازاتی که بدست آمد باعث شد تا اینجای کار همه چیز خوب باشد و تیم ایران در جایگاه دوم قرار داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: تیم ایران بتواند در دو رقابت بعدی همچنان رقیب سرسختی برای روسیه باشد ضمن اینکه اگر حداقل هایی آماده شود، ایران می تواند سال آینده در این رشته مقام نخست را از آن خود کند.

به گفته سرهنگ حاتمی، تیم حافظان نظم ایران فردا در رقابت گشت جاده ای به میدان می رود و در روز پایانی رقابت ها، مسابقه حساس و سنگینی با روسیه خواهد داشت چرا که مسیری 12 کیلومتری با بیش از 100 مانع پیش روی نیروهای ویژه پلیس ایران قرار خواهد گرفت که در نوع خود یک ماراتن سخت به حساب می آید.

در مسابقات بین المللی نظامیان جهان برخلاف مسابقات بین المللی سیزم که نظامیان در مسابقات ورزشی با هم رقابت می کنند، رقابت بین تانک ها، توپ ها، خدمه توپخانه و سایر حوزه هایی است که مهمات واقعی در آن به کار برده می شود و نظامیان توانمندی و سرعت عمل خود را در انجام عملیات نظامی در محیطی واقعی به نمایش می گذارند.
نخستین دوره مسابقات بین المللی نظامی در سال ۲۰۱۵ به میزبانی روسیه و قزاقستان برگزار شد.
تیم نیروهای مسلح ایران در این مسابقات حضور فعال داشته و در برخی رشته ها نیز مقام هایی را کسب کرده است.
بیش از ۱۰۰ تن از زبده ترین نظامیان ایران در مسابقات امسال در روسیه حضور دارند.
۲۲رزمنده در قالب تیم تانک از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۴۴ نیرو در قالب تیم تهاجم دریابرد از نیروی دریایی ارتش، ۴۲ رنجر از تیم هوابرد نیروی زمینی ارتش و ۱۴ پلیس در قالب تیم حافظان نظم از ناجا در مسابقات روسیه حضور دارند و در چهار رشته به رقابت با نظامیان سایر کشورها می پردازند.
در ایران نیز دو رشته غواصی در عمق (به میزبانی نیروی دریایی ارتش) در جزیره کیش و مسابقه گشت جاده ای در تهران( به میزبانی نیروی انتظامی) در حال برگزاری است.
مسئولان برگزار کننده مسابقات در مسکو اعلام کرده اند که بیش از شش هزار نظامی از ۳۰ کشور در این رقابت ها که تا ۲۶ مرداد ماه جریان دارد با یکدیگر رقابت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا