خستگی‌ناپذیر شهید محمود صارمی الگویی برای خبرنگاران


خستگی‌ناپذیر شهید محمود صارمی الگویی برای خبرنگاران

بندرعباس- ایرنا- 17 مرداد؛ نامگذاری این روز به عنوان روز خبرنگار، فرصت مناسبی ایجاد کرده تا فعالان این عرصه، شهید محمود صارمی و دیگر شهدای عرصه رسانه را الگوی خود قرار داده و به انجام وظیفه بپردازند.

امروز ۲۱ سال از داستان تلخ و در عین حال پر افتخار هشت دیپلمات ایرانی به همراه خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در ۱۷مرداد سال ۷۷ در "مزار شریف"می‌گذرد؛ انسان‌هایی که در اوج جنگ‌های داخلی افغانستان دل در سرزمین پرآشوبی گذاشته بودند که سرانجامش برگ زرینی از مقاومت و جوانمردی خبرنگار ایرانی بود که در سخت‌ترین لحظه‌ها ماند و با مردانگی‌اش درس مقاومت و بزرگ‌مردی را معنا کرد.

'مزار شریف سقوط کرد. هفدهم مرداد ماه ۱۳۷۷، اینجا محل کنسولگری ایران در مزار شریف است، من محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هستم، گروه طالبان چند ساعت پیش وارد مزار شریف شدند'.

او بعد از این خبر به دست افرادی متحجر به نام طالبان به آسمان‌ها پرواز کرد و این خبر خود باعث شد تا دنیا از جنایت طالبان در افغانستان مطلع شود و این چنین بود که مظلومیت خبرنگاران در حین انجام کار برهمگان آشکار شود.

استاندار هرمزگان روز پنجشنبه در سالروز شهادت شهید محمود صارمی و گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار از کوشش خستگی ناپذیر این قشر پر تلاش در راه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، تشکر و قدردانی کرد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان اظهارداشت: ۱۷ مردادماه یادآور رشادت، جانفشانی و فداکاری شهید محمود صارمی است که شجاعانه در راه انجام وظیفه مهم خبرنگاری و اطلاع رسانی، جان خود را فدا کرد و شهید شد.

وی ادامه داد: نام‌گذاری این روز به عنوان روز خبرنگار، فرصت مناسبی را ایجاد کرده تا فعالان این عرصه، شهید محمود صارمی و دیگر شهدای عرصه رسانه را الگوی خود قرار داده و به انجام وظیفه بپردازند.

استاندار هرمزگان از خبرنگاران به عنوان طلایه داران آگاهی یاد کرد که با تلاش بی‌وقفه آنان رشد و بالندگی را برای جامعه به ارمغان می‌آورد.

همتی افزود: خبرنگاران با بیان نقدهای منصفانه و تحلیل های دقیق و مبتنی بر واقعیت، در راه رفع مسائل و مشکلات جامعه، یاری گر مردم و مسئولان هستند.

به گفته وی، امروزه در سراسر کشور و از جمله در استان هرمزگان، شاهد تلاش گسترده و کوشش خستگی ناپذیر خبرنگاران در راه اطلاع رسانی صادقانه و شفاف با استفاده از فناوری های نوین ارتباطی هستیم.

همزمان با گرامیداشت روز خبرنگار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با حضور در خبرگزاری ایرنا هرمزگان از نزدیک از تلاش‌ها و زحمات مدیریت و خبرنگاران این خبرگزاری تشکر و قدردانی کرد.

رضا کمالی زرکانی از ایرنا به عنوان رسانه دلسوز یاد کرد که نقدهای آن نیز سازنده و به دور از حاشیه‌های منفی است.

وی با بیان این جمله که سرعت، صحت و دقت شایسته خبرگزاری ایرناست، گفت: ایرنا از نقدهای غیرحرفه‌ای و حاشیه‌هایی که براساس باج‌خواهی باشد، ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، خبرگزاری ایرنا و اداره کل ارشاد را یک خانواده دانست و افزود: خبرگزاری ایرنا در هرمزگان و خبرنگاران آن دارای اخلاق رسانه‌ای هستند و همیشه این اخلاق را به بهترین شکل رعایت کرده‌اند.

در این دیدار فرخنده جلالی سرپرست گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، علی بندرعباسی معاون مالی و علی عرشیا معاون فرهنگی این اداره کل نیز حضور داشتند و از زحمات خبرنگاران خبرگزاری ایرنا هرمزگان قدردانی کردند.

در این نشست رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز هرمزگان نیز گزارشی از فعالیت های این رسانه در استان ازجمله پوشش مناسب اخبار حوزه های مختلف وهمچنین سفرهای مقام های عالی کشور را ارایه کرد.

۱۷ مردادماه سال ۷۷ به دنبال اشغال شهر مزار شریف افغانستان به دست گروه طالبان، عده‌ای از اشغالگران به کنسولگری ایران در این شهر هجوم آورده و هشت دیپلمات ایرانی به همراه خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی را زیر رگبار گلوله به شهادت رساندند.

ناصر ریگی، محمدناصر ناصری، نورالله نوروزی، رشید پاریاو فلاح، مجید نوری نیارکی که حتی پیکرش پیدا نشد، کریم حیدریان، محمدعلی قیاسی و حیدرعلی باقری نام‌های هشت دیپلمات و کارمند ایرانی بی دفاع که پس از چند ساعت اضطراب مرگ بار به خیل شهیدان پیوستند و نام‌شان در دفتر شهدای ایران اسلامی ثبت شده است.

۹۸۸۷/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!