یازدهمین المپیاد دانشجویان پزشکی با انتخاب نفرات برتر پایان یافت


یازدهمین المپیاد دانشجویان پزشکی با انتخاب نفرات برتر پایان یافت

تهران- ایرنا- یازدهمین المپیاد علمی دانشجویان پزشکی کشور با انتخاب نفرات برتر در حیطه‌های ششگانه به کار خود پایان داد.

شب گذشته تعداد زیادی از دانشجویان پزشکی سراسر کشور در حیطه‌های مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت، مدیریت نظام سلامت، کارآفرینی در دانشگاه هزاره سوم، تفکر علمی در علوم پایه، آموزش پزشکی و استدلال بالینی در ۲ بخش انفرادی و گروهی در سالن همایش‌های رازی با یکدیگر به رقابت پرداختند و پس از مدت کوتاهی اسامی برندگان این المپیاد اعلام شد.
در بخش انفرادی حیطه مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت، علی ابراهیمی باویلی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پارسا میرزایی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و زهرا کاکویی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مدال طلا دست یافتتد.
سید عرفان رضوی، پارسا میرزایی و محمدرضا لله گانی از دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش گروهی این المپیاد به مقام اول دست یافتند.
در حیطه مدیریت نظام سلامت، نگار سادات احمدی و محمد رضا گنج دانش از دانشگاه علوم پزشکی تهران و شورش برخورداری از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بخش انفرادی نشان طلا را کسب کردند.
الهام دانش پرور، محمدرضا گنج دانش و نگار سادات احمدی از دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش گروهی رتبه اول را از آن خود کردند.
حیطه کارآفرینی در دانشگاه هزار سوم از دیگر حیطه های این المپیاد علمی است که احمد نور محمد ملاباشی از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، امیرعلی حدیدی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و علی نامجومقدم از دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش انفرادی،به مدال طلا دست یافتند.
یاسمن چراغی، میلاد احمدی و علی محمدی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و فرزان عضدی از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخش گروهی به نشان طلا دست یافتند.
در حیطه تفکر علمی در علوم پایه، سارینا انصاری از دانشگاه علوم پزشکی البرز، محمد عارف باقرزاده از دانشگاه علوم پزشکی جهرم و علی انصاری از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه اول را در بخش انفرادی به دست آوردند.
فاطمه مشکینی، فرناز حاجی عباس اوغلی، ثمین علی حسینی و فاطمه درستی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مقام اول در بخش گروهی این رویداد علمی رسیدند.
در حیطه آموزش پزشکی هم قائم خدابخش، رضا حسینی و زهرا شویدی از دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش انفرادی به مقام اول رسیدند.
مدال طلای بخش گروهی این حیطه به زهرا رحیمیان، افروز نیلی، زهرا داوری شهرکی و علی اردکانی از دانشگاه علوم پزشکی تهران رسید.
در استدلال بالینی هم، مسیح فلاحتیان از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، علیرضا اورعی و پدرام افشار از دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش انفرادی نشان طلا را کسب کردند.
همچنین علی عطاپور، فروهر افسری، فائزه طوافی و امین آراسته از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و حسین صالح زاده، مهدی سعادت و فرید علی نژاد از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بخش گروهی به نشان طلا رسیدند.
۱۸۰ گروه دانشجوی در شش حیطه در آزمون گروهی مرحله دوم این رویداد علمی با هم به رقابت پرداختند.
درمرحله اول گروهی این المپیاد از هر حیطه ۳۰ گروه انتخاب شدند و از بین آنها ۱۰ گروه به مرحله دوم راه یافتند که این گروه‌ها با هم رقابت کردند، از بین ۱۰ گروه انتخابی در مرحله دوم، ۳ گروه برگزیده انتخاب شدند که به ترتیب مدال‌های طلا، نقره و برنز دست یافتند
مرحله دوم آزمون انفرادی این المپیاد روزهای ۱۲ و ۱۳ مرداد ماه با ۵۷۰ دانشجو برگزار شد و در هر حیطه آزمون انفرادی این المپیاد ۳ نفر به مدال طلا، ۶ به مدال نقره و ۹ نفر به مدال برنز دست یافتند.
در مرحله دانشگاهی این دوره از المپیاد بیش از ۱۰ هزار دانشجو شرکت کردند که ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به مرحله اول این المپیاد راه یافتند و از این تعداد حدود ۵۷۰ نفر برگزیده و وارد مرحله دوم شدند.
دکتر پروین پاسالار رئیس کمیته فنی یازدهمین المپیاد علمی دانشجویان پزشکی در مراسم اختتامیه این المپیاد به امتیازات دانشجویان برتر المپیاد امسال اشاره کرد و گفت: تابه حال رتبه اول المپیاد تحت حمایت بنیاد نخبگان قرار می گرفت که امسال با تلاش های انجام شده قرار دانشجویانی که مدال های نقره و برنز هم بخشی هایی حمایت های بنیاد نخبگان بهره مند شوند.
وی، امکان تحصیل همزمان برای دانشجویان دکترای حرفه ای در دوره ارشد آموزش پزشکی را امتیاز دیگر این المپیاد اعلام کرد و گفت: دانشجویانی که مدال های طلا، نقره و برنز چه به صورت انفرادی و چه گروهی در حیطه آموزش پزشکی به دست می آورند، می توانند از این امتیاز بهره مند شوند.
پاسالار ادامه داد: برای پنج حیطه دیگر فقط دانشجویانی که طلای انفرادی و گروهی را گرفتند، می توانند از این امتیاز بهره مند شوند.
وی خطاب به دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که یازده سال از برگزاری المپیاد می گذارد و امیدواریم که این المپیاد علمی به کشورهای همسایه تسری پیدا کند و بتوانیم آن را به صورت بین المللی برگزار کنیم.
نادر ممتازمنش دبیر علمی یازدهمین المپیاد دانشجویان پزشکی به استقبال خوب دانشجویان از این رویداد علمی اشاره کرد و گفت: در مرحله دانشگاهی این المپیاد بیش از ۱۰ هزار شرکت کردند که در مرحله اول ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو انتخاب شدند و از این تعداد ۵۷۴ دانشجو به مرحله دوم راه یافتند و با هم به رقابت پرداختند.
وی افزود: از مجموع شرکت کنندگان، ۴۲ درصد زن و ۵۸ درصد مرد بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان