نبود اعتبارات کتابخانه مرکزی شیروان را نیمه تمام گذاشت


نبود اعتبارات کتابخانه مرکزی شیروان را نیمه تمام گذاشت

بجنورد- ایرنا- شهردار شیروان گفت: هم اینک کتابخانه مرکزی این شهر که به عنوان دومین کتابخانه بزرگ استان است با 95 درصد پیشرفت فیزیکی به علت نبود اعتبارات مراحل پایانی آن نیمه تمام مانده است.

به گزارش ایرنا شاهرخ شاهرخی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران شیروان اظهار داشت: بودجه آن تملک استانی است که چون بودجه نداشته قابل بهره برداری نبوده است که در این خصوص پی گیر هستیم تا هر چه سریع تر این طرح به اتمام برسد.

عملیات ساخت این کتابخانه در سال ۹۰ آغاز شد که این طرح بزرگ فرهنگی شهرستان در ۳ طبقه با زیربنای ۲۷۰۰ متر مربع در حال ساخت است.

تاکنون برای ساخت این طرح بیش از ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نهاد کتابخانه ها و استانداری هزینه شده که برای تکمیل و تجهیز کتابخانه آن، ۲۵ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه کاهش تخصیص اعتبارات دولتی موجب تاخیر در برخی از پروژه های عمرانی شهرداری این شهر شده است گفت: کمبود قیر یکی از مواردی است که طرح های عمرانی شهرداری را با کندی مواجه کرده و در دو سال اخیر هیچ گونه قیر رایگان داده نشده است.

شاهرخی افزود: این موضوع یکی از علت های نارضایتی مردم است هرچند که شهرداری تمام تلاش خود را انجام می دهد.

شهردار شیروان از شروع عملیات روشنایی کوهستان پارک شیرکوه شیروان خبر داد و گفت: برای این موضوع که برخی از شهروندان معترض بودند ۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد و طی یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

شاهرخی با اشاره به پروژه بازآفرینی شهری به صورت پایلوت در شهرک ولیعصر شیروان خبر داد و افزود: تاکنون اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است که با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد رشد و پیشرفت خوبی در منطقه خواهیم بود.

شهر شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !