بازدید فرمانده کل ارتش از اردوگاه رزم مقدماتی دانشگاه افسری


بازدید فرمانده کل ارتش از اردوگاه رزم مقدماتی دانشگاه افسری

سرلشکر موسوی از اردوگاه هفدهمین دوره رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در مرکز آموزش حضرت جوادالائمه نیروی زمینی ارتش بازدید کرد.

بازدید فرمانده کل ارتش از اردوگاه رزم مقدماتی دانشگاه افسری
امیر سر لشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در اردوگاه هفدهمین دوره رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در دیداری صمیمانه با روحانیون مبلغ و فرماندهان مستقر در این اردوگاه ضمن خداقوت به آنان با اشاره به تأکید‌های فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) مبنی بر لزوم تربیت دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در تراز انقلاب اسلامی اظهار کرد: دانشجویانی که در حال طی دوره رزم مقدماتی در این اردوگاه هستند بسیار بیشتر از آن چه که تصور می‌کنیم اهمیت دارند.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در آینده‌ای نه‌چندان دور و پس از فراغت از تحصیل، یک موج و جریان گسترده‌ای در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌کنند و حرکات و رفتار آن‌ها هزاران نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، که از این رو تربیت و آموزش آن‌ها امری بسیار مهم و اثر گذار است و اگر کلمه یا جمله‌ای در قلب این دانشجویان بنشیند حداقل تا سی سال همراهشان خواهد بود.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه فرماندهی معظم کل قوا می‌فرمایند «یکی از شیرین‌ترین برنامه‌های من حضور در جمع دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش است» تصریح کرد: معظم‌له هیچ واژه و عبارتی را بدون حساب و کتاب بیان نمی‌فرمایند و تعارفی هم با کسی ندارند به همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت که این جمع دانشجویان بسیار ارزشمندتر و مهم‌تر از آن چیزی است که ما فکرش را می‌کنیم.

امیر سرلشکر موسوی در بخش دیگری از سخنانش روحانیون را مورد خطاب قرار داد و گفت: شما بزرگواران در یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های خود قرار دارید و هرآنچه که به دانشجویان منتقل کنید تا پایان خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران توشه راهشان خواهد بود. این مقطع، مقطع بسیار حساس و حائز اهمیتی است. بنده که امروز در جایگاه فرماندهی بر ارتش هستم، هنوز هم از داشته‌ها و مطالب دوران دانشجویی‌ام برای برنامه‌ها و سخنرانی‌ها استفاده می‌کنم.

وی با تأکید بر جایگاه ارزشمند دانشگاه افسری امام علی (ع) و سایر دانشگاه‌های افسری ارتش اظهار کرد: ۱۱۴۸ فرمانده از دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) به فیض شهادت نایل آمده‌اند و فضای معنوی این دانشگاه به روح این شهدای والامقام وابسته است.

سرلشکر موسوی فرماندهی مبتنی بر اخلاق را یک اصل بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: فرماندهان و مسئولانی که وظیفه خطیر آموزش در دوره رزم مقدماتی را عهده‌دار هستند، در جایگاه پایه‌گذار شخصیت نظامی و فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش قرار دارند و در همین راستا لازم است تمام تلاش خود را به‌کار گیرند که این آینده سازان ارتش سرافراز ایران اسلامی، مسیر سربازی ولایت را با اقتدار ادامه دهند.

فرمانده کل ارتش، در پایان با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با چهار ویژگی معنویت محوری، انضباط، سلسله مراتب و سلامت کارکنان شناخته شده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت حضور روحانیون مبلغ در اردوگاه که بصورت شبانه‌روزی در کنار دانشجویان هستند، فرصتی بسیار مغتنم برای تقویت بخش اعظم این چهار ویژگی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟