تقویت کشاورزی راهکار پیشگیری تغییر کاربری های غیرمجاز اراضی دیلم است


تقویت کشاورزی  راهکار پیشگیری تغییر کاربری های غیرمجاز اراضی دیلم است

گناوه– ایرنا– تقویت کشاورزی و حمایت از کشاورزان یکی از راهکارهای اصلی برای پیشگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز در شهرستان دیلم است.

رئیس دادگستری دیلم روز پنجشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان با موضوع زمین‌خواری و تغییر کاربری های غیر مجاز افزود: در برخورد با زمین‌خواری و تغییر کاربری‌های غیر مجاز. همه دستگاه ها باید بصورت منسجم و هماهنگ عمل کنند.

مهدی بهشتیان با ابراز نارضایتی از اخذ انشعاب آب و برق توسط برخی از ساخت و سازهای غیر مجاز از دستگاه‌های خدماتی و زیربنایی خواست ضمن نظارت دقیق، صدور هرگونه مجوز یا پروانه ساخت و واگذاری خدمات زیربنایی را منوط به اخذ مجوز از دستگاه‌های متولی زمین کنند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دیلم ادامه داد: اگر متخلف بداند که با صرف هزینه‌های زیاد که انجام داده در اجرای قانون و بدون چشم‌پوشی همه ساخت و سازها قلع و قمع می‌شود ریسک این کار را نخواهد پذیرفت.

وی گفت: دهیاران به عنوان بازوی توانمند در کنار نهادهای متولی زمین نقشی مهم در برخورد با زمین‌خواری دارند.

بهشتیان ادامه داد: در سال جاری حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان دیلم به بیت المال برگشت داده شده است.

وی افزود: در این ارتباط پرونده شخصی که اقدام به سند کردن ۷۸ هکتار از اراضی دولتی و مستعد و با ارزش در اطراف شهر کرده بود با ورود دستگاه قضایی ضمن ابطال سند موصوف نسبت به بازگرداندن این اراضی به بیت المال اقدام شد.

بهشتیان بیان کرد: در پرونده دیگری دو نفر از زمین‌خواران درشهرستان دیلم به حبس محکوم شدند و این موفقیت‌ها جز در سایه تعامل و همدلی همه دستگاه‌ها ایجاد نمی‌شد.

دادستان عمومی و انقلاب دیلم گفت: باید در اجرای قانون جلوگیری از تغییرات غیر مجاز این اراضی جدیت داشته باشیم.

احمدرضا دامی خواستار تعامل و جدیت و همکاری همه جانبه اعضای شورا بویژه ادارات متولی برای اجرای احکام صادره و جلوگیری از تجری و ارتکاب دوباره این جرایم شد

وی از مسولیا مربوطه خواست در ابتدای اقدام به تغییر کاربری‌ها به دادستانی گزارش دهند تا از ادامه این عملیات توسط افراد سودجو و فرصت طلب جلوگیری بعمل آید و کار به احداث ساخت و ساز و اعیانی کشیده نشود.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴/۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!