تحقیقات SERN در رابطه با ضدجاذبه ممکن است به سفر با سرعت نور منجر شود


تحقیقات SERN در رابطه با ضدجاذبه ممکن است به سفر با سرعت نور منجر شود

تحقیقات سازمان پژوهش‌های هسته‌ای سرن (CERN) بر روی ضد جاذبه افق های جدیدی به روی سفر با سرعت نور و دستیابی بشر به ناشناخته های دور، گشوده است. در نگاه اول، ممکن است سفر با سرعت نور صرفا یک سفر فوق‌العاده سریع بنظر بیاید؛ اما هرچه در این مقوله عمیق‌تر شویم و نگاه علمی‌تری بهش پیدا کنیم،... نوشته تحقیقات SERN در رابطه با ضدجاذبه ممکن است به سفر...

تحقیقات سازمان پژوهش‌های هسته‌ای سرن (CERN) بر روی ضد جاذبه افق های جدیدی به روی سفر با سرعت نور و دستیابی بشر به ناشناخته های دور، گشوده است.

در نگاه اول، ممکن است سفر با سرعت نور صرفا یک سفر فوق‌العاده سریع بنظر بیاید؛ اما هرچه در این مقوله عمیق‌تر شویم و نگاه علمی‌تری بهش پیدا کنیم، متوجه می‌شویم که اگر انسان یک روزی بتواند با سرعت نور حرکت کند، آنگاه تقریبا تمامی محدودیت‌های جهان مادی را کنار می‌زند. اگر این اتفاق بیافتد، نه تنها انسان می‌تواند به دور دست‌ترین نقاط کیهان هم سفر کند، بلکه حتی می‌تواند فضا و زمان را هم دستخوش تغییرات کند. اگر با نظریه نسبیت انیشتین و همینطور مفهوم علمی فضا و زمان آشنایی داشته باشید، می‌دانید که حرکت با سرعت نور، حداقل از نظر تئوری، می‌تواند حتی به سفر در زمان هم منجر شود! درواقع حتی می‌توان این موضوع را اینگونه مطرح کرد که اگر راهی برای سفر در زمان وجود داشته باشد، آن راه، سفر با سرعت نور است!

اما حتی اگر از احتمال سفر در زمان هم چشم‌پوشی کنیم، باز هم سفر با سرعت نور، خارق‌العاده است! چون در کمترین حالت ممکن، سفر با سرعت نور به معنی سفر با سرعت 300هزار کیلومتر در ثانیه است و این درحالی است که مثلا محیط کره زمین، 40هزار کیلومتر است! این یعنی اگر بشر بتواند با سرعت نور حرکت کند، از نظر تئوری، می‌تواند در عرض تنها یک‌ثانیه، حداقل 7بار، کره زمین را دور بزند! با این ذهنیت، سیاره‌ها در دنیایی که بشر در آن به سرعت نور رسیده است، حکم شهرها را دارند!

قطعا می‌دانید که رسیدن به سرعت نور، در جهان مادی یک امر محال و غیرممکن است. اما چه می‌شود اگر انسان بتواند وارد قلمرو ضدماده (Anti-Matter) شود؟ اینجاست که غیرممکن‌ها حداقل روی کاغذ، دیگر خیلی هم غیرممکن نیستند! اما ضدماده چیست؟ توضیح علمی و دقیق ضدماده، به هیچ عنوان در چارچوب این مقاله نمی‌گنجد اما برای آشنایی کلی با مفهوم ضدماده، می‌توان گفت که نقطه مقابل ماده، ضدماده است:

ماهیت ذرات ضدماده، دقیقا نقطه مقابل ماهیت ذرات ماده هستند. به عنوان مثال، الکترون و پروتون به ترتیب با بارهای منفی و مثبت، جزء تعیین کننده اتم در ماده هستند؛ اما در دنیای ضدماده، بجای الکترون و پروتون، ضدالکترون و ضدپروتون وجود دارند. ضدالکترون که با نام پوزیترون (Positron) شناخته می‌شود، بار مثبت و ضدپروتون هم بار منفی دارد. هنگامی که (از نظر تئوری) ذرات ماده و ذرات ضدماده باهم برخورد کنند، هردو به طور کامل نابود و به انرژی مطلق تبدیل می‌شوند.

پایگاه تحقیقاتی CERN که کوتاه‌شده عبارت تشکیلات اروپایی تحقیقات اتمی است، به طور جدی درحال تحقیق روی ماده و ضدماده است. چیزی که هم‌اکنون تمرکز دانشمندان سرن را به خود مشغول کرده، مفهوم ضدجاذبه (Anti-Gravity) است که در همان قلمرو ضدماده قرار می‌گیرد. طبق توضیحی که پیشتر در رابطه با مفهوم ضدماده دادیم، اکنون بهتر می‌توانید متوجه بشوید که ضدجاذبه، به چه معنا است. اگر CERN بتواند تحقیقات خود در رابطه با ضدجاذبه را به نتایجی قابل بهره‌برداری برساند، آن‌وقت می‌توان گفت که بشر، بیش از هر زمان دیگری به سفر با سرعت نور نزدیک می‌شود. در ادامه می‌توانید تصویری هم از آزمایشگاه CERN ببینید که بزرگترین آزمایشگاه در سرتاسر دنیا است که به صورت تخصصی در زمینه فیزیک ذرات فعالیت می‌کند.

تحقیقات SERN در رابطه با ضدجاذبه ممکن است به سفر با سرعت نور منجر شود

اما شما کاربران گجت نیوز چه نظری در رابطه با مواردی که گفته شد دارید؟ آیا بشر می‌تواند به قلمرو ضدماده وارد شود یا رویای سفر با سرعت نور و سفر در زمان را باید برای همیشه از ذهن خود خارج کنیم؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در