شبستان؛ خبرگزاری اثرگذار در فضای دینی/ حاشیه‌ها و حذف واقعیت‌ها اصول حرفه‌ای خبرنگاری را زیر سوال می‌برد


شبستان؛ خبرگزاری اثرگذار در فضای دینی/ حاشیه‌ها و حذف واقعیت‌ها اصول حرفه‌ای خبرنگاری را زیر سوال می‌برد

حیدری با بیان‌اینکه حرفه خبرنگاری حرفه‌ای جریان‌ساز است، گفت: کلیشه‌ها، حاشیه‌ها، حذف واقعیت‌ها، مدح و ثنای بی رویه از اشخاص، تجارت خبر و امثال آن حدود و اصول حرفه‌ای خبرنگاری را زیر سوال می‌برد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «لادن حیدری» در نخستین گردهمایی مشترک خبرنگاران ستادی و استانی خبرگزاری شبستان که امروز (دوشنبه، 14 مرداد ماه) در مجتمع باغ زیبای تهران برگزار شد، با ابراز خرسندی از کاهش چشمگیر رتبه خبرگزاری شبستان در الکسا، اظهار کرد: امید است در چشم انداز آینده شاهد رشد هر چه بیشتر خبرگزاری شبستان باشیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری حرفه ای جریان ساز است، گفت: تحولات در جریان های سیاسی به گزارش یک خبرنگار انعکاس می یابد و این مهم است که یک خبرنگار قلمش جریان ساز باشد.

حیدری تصریح کرد: خبرنگار رابط میان مردم و دولتمردان است و بر اساس تیزبینی و نوع نگاه ویژه قلم می زند. بسیاری از تصمیمات بر اساس قلم و گزارش خبرنگار شکل می گیرد؛ خبرنگار وجدان بیدار ملت است، انتظارات مردم را می بیند و گزارش می کند.

وی ادامه داد: خبرنگار نگهبان قانون است، در صحنه های سخت و رویدادها و اتفاقات تلخ و شیرین کشور این خبرنگاران هستند که با حضور در صف اول همه اخبار و رویدادها را منعکس می کنند مثل سیل، زلزله و فرو ریختن ساختمان پلاسکو ... .

حیدری با بیان اینکه خبرنگاران رسالت خود را همواره در کنار مردم بودن می بینند، ابراز کرد: خبرنگاران وقایع را ثبت می کنند و عملا این کار به معنای نوشتن تاریخ است بسیاری از اصلاحات، اخذ تصمیمات سازنده و حتی تکمیل قوانین مرهون نگاه های تیزبین و گزارش های خبرنگاران است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: همه می دانیم خبرنگار بیش از دیگران در معرض خطر است چون گاهی گزارش ها و اعلام اتفاقات با منافع اشخاص در تعارض قرار می گیرد، و همین مسئله باعث می شود که بدانیم پایبندی به وجدان و رسالت در خبرنگاری بیش از سایر مشاغل حائز اهمیت است چراکه ارتباط مستقیم با حق الناس دارد.

وی تاکید کرد: حساسیت های این حرفه شاید در دیگر مشاغل دیده نشود، رسانه جایگاه ویژه ای دارد و خبرنگار باید به این جایگاه پایبند باشد. پرداخت به کلیشه ها و حاشیه ها، حذف واقعیت ها، مدح و ثنای بی رویه از اشخاص، تجارت خبر و امثال آن حدود و اصول حرفه ای خبرنگاری را زیر سوال می برد.

حیدری با بیان اینکه آموزش و مهارت آموزی در حرفه خبرنگاری از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: خبرنگار بدون این دو مولفه نمی تواند ایده آل باشد. بخشی از این آموزش مرهون تلاش های شخص خبرنگار است.

وی با اشاره به جایگاه مهم خبرگزاری شبستان خطرنشان کرد: این رسانه با توجه به اینکه در کنار مجموعه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و نیز در دل مسائل مذهبی فعالیت دارد پایبندی بیشتری به اصول دینی مذهبی در انعکاس اخبار دارد.

حیدری در پایان و خطاب به خبرنگاران خبرگزاری شبستان، تاکید کرد: برای تاثیرگذاری این رسانه دینی با احساس مسئولیت و ارتقای توانمندی هایتان تلاش کنید.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟