پس از مرگ مغزی کودک 5 ساله کرجی، اعضای بدن او زندگی سه بیمار را نجات داد. دکتر ساناز دهقان عمل های پیوند عضو را رضایت بخش توصیف کرد و گفت: سه بیمار عضو پذیر دوره نقاهت خود را طی می کنند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری موج، در شرح مرگ تلخ و متاثر کننده کودک 5 ساله ای که با اهدای عضو ( مشتمل بر دو کلیه و کبد ) به سه کودک بیمار حیات دوباره بخشید، باید متذکر شد که امیررضا باقرزاده کودک 5 ساله ای که در روز 5 مرداد ماه سال جاری در حیاط منزل شان واقع در شهر کرج به تنهایی مشغول بازی بوده است ، از بین نرده های حایل میان حیاط و پارکینگ منزل که ارتفاعی غیر هم سطح داشته اند ، از روی کنجکاوی کودکانه سرک کشیده که همین کنجکاوی و بازی کودکانه منجر به گیر کردن سر و گردن کودک در بین نرده ها می شود.

خلوت بودن محیط و تلاش کودک برای رهایی خود به آویزان شدن او در بین زمین و هوا ختم می شود که همین امر به وارد شدن ضرباتی به نقاط حساس سر منتهی می گردد.

تلاش های بی نتیجه کودک از سویی و ناتوان بودن او در فریاد زدن و کمک خواستن از سوی دیگر به اغما رفتن کودک را در این حادثه رقم می زند.

پس از لحظاتی که خانواده امیر رضا در پی سکوتی مشکوک ، با هدف سرکشی به اوضاع کودک وارد حیاط شده و با پیکر بی حرکت فرزندشان لای نرده های حیاط روبرو می شوند.

در همان اثنا امیر رضا سریعا به بیمارستان شهید باهنر کرج منتقل می شود. اما به رغم تلاش شبانه روزی تیم پزشکی در طی چند روز متوالی ، متاسفانه ادامه درمان و پی گیری اقدامات پزشکی از سوی تیم درمان بی اثر تشخیص داده شده و در نهایت مرگ مغزی کودک تایید و به خانواده وی اعلام می شود.

اهدای عضو از پسر 5 ساله به سه بیمار بدحال زندگی دوباره بخشید

پس از آن با تلاش های تیم رضایتگری واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا ، رضایت خانواده امیر رضا برای اهدای اعضای فرزندشان اخذ شده و با انتقال پیکر کودک 5 ساله به بیمارستان سینا مقدمات عمل های پیوند اعضا فراهم می شود.

دکتر ساناز دهقان ، رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا درباره جزییات اهدای عضو به خبرنگار موج گفت: پس از کسب رضایت خانواده امیر رضا دو کلیه وکبد این کودک 5 ساله به سه بیمار نیازمند اهدا و پیوند شد.

دکتر دهقان از نتایج سه عمل پزشکی پیوند عضو اعلام رضایت کرد و حال سه بیمار را خوب توصیف کرد و گفت : سه بیمار که اعضای امیر رضا به آنها پیوند خورده در حال حاضر دوره نقاهت خود را طی می کنند و توسط تیم پزشکی مراقبت های لازم از آنها به عمل می آید تا انشالله به زودی زود ترخیص شده و به مدد فرهنگ زیبای اهدای عضو و خصلت انسان دوستی و ایثارگری خانواده امیر رضا که تصمیم به اهدای اعضای زندگی بخش کودک 5 ساله خود می گیرند ، که سه بیمار عضوپذیر با تولد دوباره خود زندگی را از سر بگیرند و نعمت سلامتی را به درستی درک کنند.

لازم به ذکر است که تماس خبرنگار موج با خانواده امیر رضا به واسطه حال نامساعد آنان بی پاسخ ماند و اطلاعات اولیه این خبر از بستگان این کودک و تیم اطلاع رسانی پیوند اعضای بیمارستان سینا کسب و منتشر شد.