کاشت پنبه با آب شور در شهرستان جهرم سه برابر افزایش یافت


کاشت پنبه با آب شور در شهرستان جهرم سه برابر افزایش یافت

شیراز-ایرنا - کاشت پنبه با آب شور یکی از راهکارهای مصرف بهینه آب و جایگزینی گیاهان مقاوم است ، با توجه به پیش بینی تولید 3تن پنبه از هر هکتار کشتزار این محصول در جهرم ، حدود 520تن پنبه از مزارع شهرستان می‌توان برداشت کرد ، این مقدار نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری داشته است.

محمد رضا شهابی مدیر جهاد کشاورزی جهرم روز جمعه طی بازید از مزارع کشت مستقیم پنبه در بخش کردیان اظهار داشت : در سال زراعی جاری ۱۷۲ هکتار از اراضی شهرستان جهرم به کشت پنبه اختصاص یافته است که ۱۲۵ هکتار آن به صورت کشت مستقیم و کم خاکورزی است.

وی اظهار کرد: کشت پنبه در بخش کردیان و مرکزی با آبیاری نوار تیپ و کرتی انجام می‌شود و آب برای کشت پنبه آب شور است ، پنبه مقاومت بهتری برای آب شور دارد استفاده بهینه از شرایط فراهم شده است.

این مسوول بیان کرد: از مزایای کشت مستقیم پنبه نگهداری و افزایش ماده آلی خاک، تأثیر بر خواص شیمیایی خاک و کاهش فرسایش آن است.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم ادامه داد: همچنین تغذیه بهینه و تولید همراه با حفاظت منابع ، کاهش هزینه بهره گیری از ماشین آلات و کاهش مصرف سوخت از مزایای تولید این نوع محصول پنبه است که باعث افزایش کاشت پنبه توسط کشاورزان جهرمی شده است .

پنبه در شهرستان جهرم در ماه آذر برداشت می‌شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شیراز قرار دارد.

۹۹۱۰ /۶۱۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد