گفت و گوی اختصاصی با نابغه بدنسازی جهان/ هادی چوپان: اگر نتوانم در لاس وگاس مسابقه دهم، از کم کاری مسئولان پرورش اندام کشور است ! + فیلم و عکس


گفت و گوی اختصاصی با نابغه بدنسازی جهان/ هادی چوپان: اگر نتوانم در لاس وگاس مسابقه دهم، از کم کاری مسئولان پرورش اندام کشور است ! + فیلم و عکس

رکنا: پس از حضور در برنامه سلام صبح بخیر و به زبان آوردن صحبت های جنجالی، در کنار هادی چوپان بودیم تا در مورد مسائل مختلف با او به گفت و گو بپردازیم.

به گزارش گروه پرورش اندام رکنا، بدون شک هادی چوپان یکی از برترین بدنسازان تاریخ کشورمان است؛ البته اگر نگوییم برترین، چرا که نتایج ثبت شده توسط این قهرمان که در سراسر جهان به گرگ پارسی شناخته می شود، در نوع خود بی سابقه بوده است. پس از قهرمانی در مسابقات حرفه ای ونکوور کانادا و بازگشت به کشورمان، این قهرمان شیرازی مهمان برنامه زنده سلام صبح بخیر از شبکه سوم سیما بود که البته صحبت های بی سابقه ای را هم در این برنامه به زبان آورد.

از مصرف استرویید ها توسط ورزشکاران سایر رشته های ورزشی در آکادمی ملی المپیک گرفته تا مجهور بودن رشته پرورش اندام در کشورمان! در حقیقت صحبت های هادی چوپان در رسانه ملی در نوع خود بی سابقه بود و بازتاب فراوانی هم در رسانه های کشورمان داشت و همین موضوع باعث شد که گفت و گویی داشته باشیم با هادی چوپان تا بیشتر به حواشی پیرامون او بپردازیم.

در رسانه ملی حضور داشتید و البته حرف های بی سابقه ای را هم بر زبان آوردید!

در کل ما بدنسازان باید بیشتر خودمان را به سمت صدا و سیما بکشانیم و چهره زشتی که به نادرست از ورزش بدنسازی در بین مردم جا افتاده را تغییر دهیم. باید با مردم به صورت مستقیم صحبت کرده و برای آن ها مسائل مختلف را روشن کنیم. مردم ما معرفت ورزشکاران ما را ندیده اند و تنها وجوه بدن ورزش بدنسازی را دیده اند.

در واقع نماینده جامعه پرورش اندام کشورمان در رسانه ملی بودید.

بله دقیقا. به عنوان مثال برای من سوال است که چرا به ورزشکاران رشته کشتی لقب پهلوان اعطا می شود اما ورزشکاران رشته پرورش اندام چهره بدی در جامعه دارند؟ مگر ورزشکران ما زحمت نمی کشند؟ آن هم با هزینه شخصی و تحمل مشقات ورزش بدنسازی که واقعا تحمل آن ها در توان هر کسی نیست. دلیل تمام این مسائل انتشار نادرست چهره ورزش بدنسازی در میان مردم است. به نظرم باید افراد کاربلد را به کار گرفته و چهره واقعی و زیبای این ورزش را به همگان نشان دهیم؛ از مسائل مربوط به باشگاه های بدنسازی گرفته تا مبحث مکمل ها و سایر موضوعات مربوط به ورزش بدنسازی.

آیا این موضوع تاثیر خاصی هم بر جامعه خواهد گذاشت؟

بله شک نکنید. ورزش بدنسازی و پاورلیفتیگ مادر تمام ورزش ها محسوب شده و در واقع عموم جامعه به این ورزش ها نیاز دارند. اگر چهره درست بدنسازی را به جامعه نشان دهیم به تبع آن آثار شگفت انگیزی روی جامعه خواهیم دید که تاثیرات آن در سطوح مختلف مردم دیده خواهد شد.

کمی هم به خودتان بپردازیم؛ در دسته آزاد مسابقات ونکوور فوق العاده ظاهر شدید، آیا از این پس شما در این دسته خواهیم دید؟

نظر لطف شما است. بله تصمیم گرفتم که از این به بعد در مسابقات آزاد شرکت کنم، چرا که به نظر من دنیای دسته 212 پوندی ها دیگر کوچک شده و قهرمانان این دسته یا بازنشست شده و یا وارد دسته آزاد شده اند. از همین رو من هم تصمیم گرفتم که چالش جدیدی را تجربه کنم که خدا را شکر در اولین تجربه نیز موفق بودم.

مسابقه بعدی هادی چوپان کدام تورنمنت خواهد بود؟

هنوز در این مورد تصمیم قطعی نگرفته ام اما به امید خدا اگر مسائل مربوط به روادیدم حل شود مسابقه بعدی ام مستر المپیای آمریکا خواهد بود.

و اگر خدای ناکرده ویزایت صادر نشد؟

خب این موضوع دیگر از کم کاری ملت و مسئولان ورزش کشورمان است. بنده الان 4 سال است که خودم را برای این مسابقات آماده می کنم اما متاسفانه به دلیل مشکلات ویزا شانس حضور در آن را از دست می دهم. اگر شرایط حضورم در المپیای آمریکا آماده شود شاهد یک تاریخسازی در ورزش کشورمان خواهیم بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس