ایرنا در انعکاس اخبار قشم رتبه نخست را دارد


ایرنا در انعکاس اخبار قشم رتبه نخست را دارد

قشم - ایرنا - بر اساس آمارهای موجود، دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی قشم بیشترین اخبار را از رویدادهای قشم در کشور منعکس می کند و رتبه نخست را در بین رسانه های موجود در قشم داراست.

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم شامگاه پنجشنبه در نشست مدیرعامل این سازمان با اصحاب رسانه جزیره قشم با اعلام این موضوع، افزود: ایرنا در پنج سال اخیر، بیش از مجموع خبرهای سایر خبرگزاری ها، اخبار قشم را پوشش داده‌است.

ایرنا در انعکاس اخبار قشم رتبه نخست را دارد

مرتضی شیخ زاده در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با هدف پوشش حداکثری رویدادهای خبری در جزیره قشم، باشگاه خبرنگاران منطقه آزاد قشم ایجاد می شود.

وی ادامه داد: از هر روستا حداقل یک نفر جذب باشگاه خبرنگاران منطقه آزاد قشم می‌شود تا پس از آموزش های لازم به تولید محتوا در منطقه زندگی خود بپردازد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح‌کرد: این طرح هم اکنون تامین اعتبار شده است و به زودی مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: محتوای تولیدی اعضای باشگاه توسط سازمان منططقه آزاد قشم خریداری و در خبرگزاری‌ها و پورتال سازمان منطقه قشم منتشر می‌شود.

شیخ زاده خاطرنشان کرد: اعضای هیات رئیسه باشگاه مذکور را خبرنگاران جزیره قشم تشکیل می‌دهند که امور مختلفی از جمله آموزش، راهبری و دبیری اخبار تولیدی توسط اعضای باشگاه بر عهده آنان است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

۷۵۰۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری