10 هزار خادم افتخاری در حرم حضرت معصومه(س) فعالیت می‌کنند


10 هزار خادم افتخاری در حرم حضرت معصومه(س) فعالیت می‌کنند

قم – ایرنا - معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) بابیان اینکه 10 هزار خادم افتخاری در این مکان مقدس به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند گفت: بهره‌گیری بیش از 100 هزار تن از دوره‌های آموزشی مرکز قرآن حرم کریمه اهل‌بیت(ع) ازجمله اقدام‌های این آستان برای ترویج معارف الهی است.

حجت‌الاسلام مهدی احمدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، اظهار داشت: خودروهای زائربر، ویلچر، زائرسراها و امانت‌داری‌های اطراف حرم حضرت معصومه(س) برای خدمت‌رسانی به زائران در فعالیت هستند.

وی بابیان اینکه ایجاد صحن‌ها و شبستان‌های مختلف و توسعه حرم ازجمله اقدام‌های اعتاب مقدس برای تسهیل زیارت زائران است، گفت: شبستان حضرت زهرا(س) به بهره‌برداری رسیده و عملیات احداث شبستان امام علی(ع) زیر صحن امام رضا(ع) آغازشده و شبستان پیامبر اعظم(ص) زیر صحن فاطمی نیز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س)، افزود: ایجاد رواق کودک و نوجوان، برگزاری دوره‌های مختلف آموزش قرائت و تفسیر قرآن و همچنین ایجاد دارالشفاء، مرکز مشاوره حرم و کتابخانه ازجمله اقدام‌های آستان مقدس کریمه اهل‌بیت برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران و تبیین معارف الهی است.

وی افزود: روزانه ۶ برنامه سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار و معارف اهل‌بیت(ع) برای زائران و مجاوران تبیین می‌شود.

احمدی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای گسترش معارف اسلامی را ازجمله اقدام‌های این آستان مقدس اعلام کرد و افزود: حرم حضرت معصومه(س) استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای گسترش معارف اسلامی را در دستور کار قرار داده است.

وی تاکید کرد: املاک زیادی در قم وقف حرم حضرت معصومه(س) قرارگرفته است که از این موقوفات برای نشر معارف اهل‌بیت استفاده می‌شود.

وی، اظهار داشت: ساخت ۳۵ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده لرستان توسط حرم حضرت معصومه(س) و از طریق کمک‌های مردمی آغازشده است که تا پیش از فصل سرما این خانه‌ها تکمیل و به سیل‌زدگان تحویل داده می‌شود.

احمدی همچنین ولایت و امامت را اصل و اساس مکتب شیعه دانست و گفت: امام گسترش‌دهنده توحید، محور وحدت، مراقبت از جامعه در مقابل طاغوتیان و دغدغه مند رشد و تعالی معنوی مردم در جامعه است.

۷۴۰۴ / ۱۱۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب