موقعیت راهبردی ایران موجب وحشت استکبار جهانی شده است


موقعیت راهبردی ایران موجب وحشت استکبار جهانی شده است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز برد استراتژیک جمهوری‌ اسلامی ایران، استکبار جهانی را به وحشت انداخته به گونه‌ای که گزینه‌های نظامی روی میزش برچیده شده است.

حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: موقعیت استراتژیکی و نظامی جمهوری‌ اسلامی ایران در دهه ۹۰ بسیار متفاوت از دهه‌های ۵۰ و ۶۰ است، دشمنی که نتوانست مقابل ایران ۴۰ سال گذشته بجنگد توان جنگیدن با موقعیتی جدید را ندارد.

وی گفت: ایران دهه ۵۰ کشوری عاری از هرگونه تجهیزات نظامی بود و جوانان کشورمان فقط با اراده توحیدی در مقابل جهانی متحد ایستادند اما امروز با تقویت مباحث نظامی و امنیتی بر روحیه مقاومت و ایثار نیروهای انقلابی هم افزوده شده است.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: شهید حججی‌ها برد استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را در منطقه مستحکم کردند که بدون شک گزینه‌های نظامی دشمن در مقابل روحیه و فرهنگ توحیدی جوانان غیور ایرانی ناچیز است.

وی با بیان اینکه جنگ میان فرهنگ توحیدی و استکباری مهمترین جنگ جامعه جهانی است تصریح کرد: امروز از بین بردن فرهنگ توحیدی مهمترین تلاش استکبار جهانی است زیرا این فرهنگ منافع آنها را در سطح جهان به خطر می‌اندازد.

حجت الاسلام مختاری گفت: استکبار جهانی با ضعیف جلوه دادن دستاوردهای نظام و انقلاب می‌خواهد فرهنگ دینی و انقلابی جوانان را تضعیف کند و بگوید که در ۴۰ سال گذشته حاکمیت فقط به دنبال قدرت شخصی بوده است اما آرزوی اینکه ریشه‌های انقلابی در این خطه از مرز و بوم خدشه دار شود را به خاک خواهند برد.

فرهنگ اساس خوشبختی و بدبختی است

وی ادامه داد: فرهنگ اساس تمامی خوشبختی و بدبختی‌های مردم در جامعه است که قرارگیری مردم در فرهنگ توحیدی و استکباری میزان خوشبختی و بدبختی‌ها را نمایان می‌سازد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: فرهنگ توحیدی برگرفته از اسلام ناب محمدی است اما فرهنگ استکباری برگرفته از مواضع شیطانی است که امروز ترامپ و وفادارانش دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه قرارگیری در فرهنگ توحیدی برای جمهوری اسلامی ایران افتخاری بزرگ است افزود: تداوم این فرهنگ نیازمند مواظبت است و فرهنگ توحیدی باید در زندگی فردی و اجتماعی جامعه ایرانی جا پیدا کند.

وی اظهار داشت: فرهنگ توحیدی ریشه در عقل و فطرت دارد اما فرهنگ استکباری دنبال کننده شهوت و جهالت است.

حجت الاسلام مختاری افزود: اخلاق و عقلانیت جدانشدنی فرهنگ توحیدی است اما فرهنگ استکباری جز تزویر و خشونت و تحریم به چیزی فکر نمی‌کند.

وی بیان کرد: فرهنگ توحیدی تربیت کننده انسان‌هایی شایسته است اما افرادی همچون ترامپ، جانسون، رضاخان و یزیدها در فرهنگ استکباری رشد پیدا می‌کنند.

خطیب جمعه بیرجند کنترل غرایز را تنها راه رسیدن به اخلاق انسانی عنوان کرد و گفت: آرامش جز با فرهنگسازی اخلاق انسانی و اسلامی محقق نمی‌شود و تمام فساد و بی‌اخلاقی‌هایی که در طول زمان رخ داده برگرفته از هواهای نفسانی است.

وی جنایت استنکبار جهانی در هیروشیما و ناکازاکی را از مهمترین بی اخلاقی‌ها ذکر کرد و افزود: امروز بشر مسلح به موشک و بمب‌افکن‌هایی است که اگر نفس کنترل نشود کره خاکی نابود خواهد شد.

حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: وقتی نفس انسان قوی نباشد علم و قانون کارایی نخواهد داشت زیرا قانون با مجرم برخورد می‌کند و در مقابل غریضه ناتوان است.

وی گفت: امیدواریم با بصیرت و ایمان، فرهنگ توحیدی بیش از پیش در جامعه قوت یابد که این مسیر روز به روز توطئههای دشمن را یکی پس از دیگری خنثی خواهد کرد.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...