یک دستگاه اتوبوس در محور جیرفت به جبالبارز آتش گرفت


 یک دستگاه اتوبوس در محور جیرفت به جبالبارز آتش گرفت

جیرفت - ایرنا - یک دستگاه اتوبوس در خروجی تونلِ آذر در محور جیرفت به جبالبارز آتش گرفت و 25 نفر مسافر آن به موقع از اتوبوس خارج شده و جان سالم به در بردند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جیرفت روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: شبانگاه گذشته یک دستگاه اتوبوس حامل ۲۵ نفر مسافر در خروجی تونل آذر در محور جبالبارز جیرفت به علت نقص فنی دچار حریق شد.
اکبر سلیمانی افرود: این اتوبوس که از مبدا بندرعباس به زاهدان از مسیر جیرفت _ جبالبارز در حال حرکت بود پس از خروج از تونل آذر دچار آتش سوزی از ناحیه جلوی اتوبوس شد .
وی ادامه داد: به علت شدت آتش سوزی مسافران و راننده، اتوبوس را ترک و این اتوبوس به طور کامل در آتش سوخت.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جیرفت گفت: آتش سوزی این اتوبوس ولوو از قسمت جلو و محل باطری رخ داده است که نظریه کارشناسان به زودی اعلام خواهد شد.
سلیمانی افزود: به محض اطلاع رسانی مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان، گشت راهداری به محل اعزام و یک لاین از جاده توسط گریدر راهداری از ضایعات آتش سوزی پاکسازی شد.
وی اظهار داشت: در حال حاظر مسیر از دو لاین باز و تردد روان است.
سلیمانی از مدیران فنی شرکت های حمل و نقل مسافر خواست قبل از حرکت وسایل نقلیه عمومی با حساسیت ویژه موارد فنی به ویژه در اتوبوس ها را چک و سپس اجازه حرکت آنها را صادر کنند.
وی از تعدد بروز نقص فنی برای اتوبوس هایی که از این شهرستان عبور می کنند خبر داد و گفت : به طور متوسط ماهانه بیش از هفت مورد نقص فنی برای اتوبوس ها در این محور اتفاق می افتد که به علت کوهستانی بودن منطقه و شیب نسبتا زیاد می تواند مخاطرات زیادی را در پی داشته باشد.

در محور کوهستانی جیرفت به سه راهی بم تعداد 12 تونل وجود دارد که با نامِ ماه های سال نامگذاری شده اند.

یک ماه پیش هم یک دستگاه اتوبوس در همین محور دچار حریق شد و کاملا در آتش سوخت.

 یک دستگاه اتوبوس در محور جیرفت به جبالبارز آتش گرفت
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
۷۴۵۰/۷۴۲۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...