سیره ائمه؛ راهبرد عینی برای حرکت‌های سیاسی امروز


سیره ائمه؛ راهبرد عینی برای حرکت‌های سیاسی امروز

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه مشهد گفت: سیره سیاسی ائمه معصومین(ع) در واقع یک راهبرد عینی و قطعی برای موضع‌گیری‌ها و حرکت‌های سیاسی امروز ما است.

سیره ائمه؛ راهبرد عینی برای حرکت‌های سیاسی امروزبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، امروز، 18 مردادماه در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن تسلیت شهادت جانگداز و مظلومانه امام پنجم، امام باقر(ع)، اظهار کرد: سیره سیاسی ائمه معصومین(ع) در واقع یک راهبرد عینی و قطعی برای موضع‌گیری‌ها و حرکت‌های سیاسی امروز ما است. در سیره سیاسی اهل بیت(ع) باید به دو جهت توجه کنیم.

وی افزود: یک جهت موضع‌گیری دشمنان اهل بیت و ائمه معصومین در مقابل آن‌ها است که چگونه موضع‌گیری می‌کردند زیرا جریان مقابله و دشمنی امروز با ولایت، تداوم و نتیجه آن جنگ‌ها و مبارزه‌ها با ولایت از روز رحلت پیغمبر تا امروز بوده، یعنی آن جریان‌هایی که آن روز با ولایت می‌جنگیدند، عیناً همان جریان‌هایی هستند که امروز در داخل یا خارج با ولایت می‌جنگند. از یک نوع و سنخ بوده و همه عناصر قوی شیطان هستند و فرمانده اصلی در همه مبارزات ضد ولایی دیروز و امروز شیطان بوده است.

علم‌الهدی ادامه داد: اینکه قرآن می‎گوید مکر شیطان ضعیف است زیرا شیطان در مکر خود نوآوری ندارد و کید شیطان تکراری است. اگر ما دقیقا نوع موضع‌گیری دشمنان اهل بیت را در آن روز در برابر ائمه بفهمیم، از نوع موضع‌گیری دشمنان ولایت اهل بیت در عرصه استکبار و مزدوری استکبار در داخل به خوبی با خبر می‌شویم.

امام جمعه مشهد بیان کرد: جهت دوم نوع حرکت اهل بیت و ائمه معصومین در آن شرایط و کیفیت دفاعشان در برابر توطئه‌های دشمن است. از روزی که پیغمبر از دنیا رحلت فرمودند، جریان غصب خلافت و ولایت‌ستیزی دو شگرد را تا امروز دنبال کرده است. اول سکولارسازی سیاست یا سکولارسازی دیانت بوده و این خود سکولارسازی جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: یعنی به مردم بفهمانند مدیریت اجتماعی و اداره اقتصاد و سیاست شما ربطی به دین شما ندارد. این شگرد اول دشمنان اهل بیت و جریان غصب خلافت بود زیرا مردم اگر بخواهند سیاست، مدیریت، مملکت‌داری و اداره کشور خود را از دین و قرآن بگیرند، به سراغ اهل دین می‌روند و آن‌ها که خلافت را غصب کرده بودند، اهل دین نبودند و سواد دین نداشتند.

وی اضافه کرد: شگرد دومی که اجرا می‌کردند این بود آنجایی که مقام ولایت و رهبری امامت تعریض به خلافت داشت و در برابر حکومت غاصب و جاهل موضع می‌گرفت، او را به رقابت سیاسی بکشانند و یک طرف رقابت قرار دهند تا مردم بگویند اینها دو جریان قدرت‌طلب هستند و با هم رقابت دارند.

علم‌الهدی بیان کرد: اکنون بیان می‌کنند که جریان دین یک جریان و بی‌دینی یک جریان هستند که برای قدرت در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند و در نتیجه ولایت در عرصه رقابت یا شکست بخورد یا بالا بیاید. جناح‌های سیاسی قدرت‌طلب قصد دارند که کشور و جامعه را دوقطبی کنند، جریان دین‌دار یک‌طرف، جریان لائیک نیز یک‌طرف، تا زمانی که به میدان رقابت سیاسی می‌آیند، جریان لائیک اردوی سیاسی آن‌ها شود. اگر بنا شد بنده عمامه به‌سر که از حجاب حمایت می‌کنم یک قطب جامعه باشم، یک عده عیاش قطب دیگر می‌شوند و این همان چیزی است که آن‌ها می‌خواهند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: امروز هرچه در مملکت حرف از شادی و خوشی جوان، لاابالی‌گری و بی‌بندوباری می‌شنوید، مربوط به جریان سیاسی است که می‌خواهد جامعه را دوقطبی کند. اکنون آمریکا نیز دو کلمه حرف می‌زند و بیان می‌کند که گزینه نظامی روی میز است، این حرف اعتراف به شکست در توطئه است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی