تظاهرات حامیان قانون کنترل سلاح در ایالت کنتاکی


تظاهرات حامیان قانون کنترل سلاح در ایالت کنتاکی

صد‌ها تن از حامیان قانون کنترل سلاح در «مرکز محمد علی» شهر لوییسویل جمع شدند تا به سخنان تیم رایان و دیگر حامیان قانون کنترل سلاح گوش دهند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان، ­نماینده ایالت اوهایوی آمریکا در مجلس نمایندگان به ایالت کنتاکی سفر کرد تا از میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا درخواست کند طرح قانونی مربوط به مقررات کنترل سلاح در این کشور را که مورد حمایت مجلس نمایندگان است، برای رای گیری در صحن سنا ارائه کند.

«تیم رایان» که از چهره‌های دموکرات و از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا است، روز پنجشنبه رهبری یک "کاروان" را از شمال شرق اوهایو به مقصد شهر لوییسویل که زادگاه مک کانل است به عهده گرفت.
در این کاروان، صد‌ها تن از حامیان قانون کنترل سلاح در «مرکز محمد علی» شهر لوییسویل جمع شدند تا به سخنان رایان و دیگر حامیان قانون کنترل سلاح گوش دهند.
رایان در سخنرانی‌های خود در حمایت از این قانون اعلام کرده است می‌خواهد "تسلیحات جنگی را از خیابان‌ها جمع آوری کند."
در جریان تیراندازی به مردم که روز یکشنبه در شهر لوییسویل رخ داد، ۹ نفر کشته شدند. این تیراندازی چند ساعت پس از تیراندازی مرگبار در فروشگاه والمارت تگزاس رخ داد.
«جان یارماث» نماینده لوییسویل در مجلس نمایندگان آمریکا در این باره اعلام کرد «لونی علی» بیوه محمد علی خواهان برگزاری این تجمع در مرکز محمد علی شده بود. لونی علی گفت: محمد علی که نماد حقوق مدنی شمرده می‌شود، اگر زنده بود قطعا از این تلاش‌ها حمایت می‌کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر