مادرشوهرم در همه امور زندگیم دخالت می کنه


دخالت مادرشوهر,فضولی مادرشوهر,مادرشوهرم در همه امور زندگیم دخالت می کنه

مادرشوهرم در همه امور زندگیم دخالت می کنه

مادرشوهرم در همه امور زندگیم دخالت می کنه

مادرشوهرم در همه امور زندگیم دخالت می کنه


من بیشتر از مادر خودم به مادرشوهرم احترام می‌گذارم و البته متقابلا هم بی‌احترامی ندیده‌ام اما بزرگ‌ترین مشکل زندگی مشترکم، ‌مادرشوهرم است چون در همه جای زندگی‌ام حضور دارد و انگار رد پایش همه جا هست! تا حالا نشده با شوهرم تنهایی به مسافرت، مهمانی، عروسی و ... برویم. همیشه باید مادر شوهرم را همراه‌مان ببریم. به خاطر شوهرم تحمل می‌کنم و دچار انواع و اقسام بیماری‌های روحی به خاطر سرکوب احساسم شده ام. به‌نظرم باید جلوی این رفتار مادر شوهرم بایستم اما نمی‌دانم چگونه؟


از متن سوال شما پیداست که درگیر مسئله‌ای هستید که به شدت تاثیر نامطلوبی بر روحیه و احساسات شما گذاشته است. این‌که شما و مادر همسرتان در این سال‌ها با وجود این مسئله هنوز مورد احترام یکدیگر هستید، نشانه خوبی است و نقطه قوت ارتباط شماست اما موضوع مهم‌تر این که در پس این احترام، حال روحی شما مساعد نیست. پس این یک رفتار محترمانه واقعی نیست و یک رفتار منفعلانه است که روز به روز باعث نارضایتی و خشم بیشتر شما می‌شود و حتی روزی ممکن است منجر به بی‌احترامی و شکستن حرمت ها شود.


مهارت‌هایی که باید یاد بگیرید


نکته بعدی این که گاهی علت بد بودن حال ما موضوع یا فردی در بیرون نیست بلکه افکار، باورها، نگرش ها و رفتارهای مخرب ماست که دردسر آفرین می‌شود. ما در فرهنگی زندگی می‌کنیم که حفظ حرمت بزرگ ترها یک ارزش و صددرصد ارزشی پسندیده است. از طرفی حفظ مرزها، استقلال، آزادی و بریدن بند ناف روانی زن و شوهر از خانواده‌ها هم یک ارزش کاملا پسندیده و لازم برای حفظ، ارتقا و بهبود کیفیت رابطه است و به همان اندازه که حفظ حرمت بزرگان مهم است، حفظ کیفیت و رضایت در زندگی مشترک هم ضروری است. با تاکید بر این موضوع که البته هیچ‌کدام از این ارزش‌ها منافاتی با هم ندارند، با کسب یک سری مهارت‌های زندگی از جمله مهارت همدلی کردن، ابراز رفتار جرئت‌مندانه، مهارت ارتباط موثر، مهارت حل مسئله و ... می‌توان هر دو را در کنار هم حفظ کرد.


واقعیت را بپذیرید


موضوع دیگری که باید بررسی شود این است که آیا الزام و اجباری برای زندگی همراه با مادر همسرتان یا امکان مستقل شدن وجود دارد یا خیر؟ با فرض این‌که بنا به هر دلیلی این وضعیت تغییر ناپذیر باشد پس جنگیدن شما و نپذیرفتن این واقعیت فقط باعث فرسودگی و ناکامی شما می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنم این واقعیت را بپذیرید و در قدم بعد به دنبال راه حل‌هایی باشید که بتوانید نیازهای خودتان را هم برآورده کنید. با مراجعه حضوری به یک روان شناس به همراه همسرتان برای بررسی و به چالش کشیدن افکار و تعدیل باورهایتان در خصوص این مسئله، یادآوری اهمیت حفظ کیفیت رابطه و سلامت روانی زوج ها در کنار هم، آموزش مهارت‌های حل تعارض و بهبود کیفیت رابطه و در نهایت آموزش و فراگیری مهارت‌های حل مسئله، خواهید دید کلید حل این مشکل در دستان شما و همسرتان است و به دنبال حل این موضوع چه بسا احترام قلبی بیشتری در رابطه تان با مادر ایشان ایجاد شود.

بیشتر بدانید: رفتار با مادرشوهر

بیشتر بدانید: چطور نظر مادرشوهر را جلب کنیم

بیشتر بدانید: وابستگی مادرشوهرم به شوهرم

نویسنده : ستاره صبوری| کارشناس‌ارشد روان شناس بالینی

مادرشوهرم در همه امور زندگیم دخالت می کنه

این مطلب را به اشتراک بگذارید و در گوگل محبوب کنید

مادرشوهرم در همه امور زندگیم دخالت می کنه مادرشوهرم در همه امور زندگیم دخالت می کنه




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا