سازوکارهای مبارزه با مواد مخدر نیازمند بازنگری جدی است


سازوکارهای مبارزه با مواد مخدر نیازمند بازنگری جدی است

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ساز و کارها و شیوه های مبارزه با مواد مخدر اثربخشی قابل انتظار را نداشته و نیازمند بازنگری است.

به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: فصل تابستان فرصت مناسبی است تا از روش های مناسب برای پیشگیری و آگاهی بخشی به این قشر استفاده شود.

وی اظهار داشت: بهزیستی، نیروی انتظامی و شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در مرداد و شهریورماه اقدامات تاثیرگذاری برای حوزه دانشجویی و دانش آموزی استان طراحی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: شواری مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی مختص شهرستان اراک نیست و فرمانداران شهرستان ها نیز در نشست های آتی این شورا شرکت و گزارشی از وضعیت اعتیاد و اقدامات پیشگیرانه ارایه دهند.

اکرمی افزود: آگاهی خانواده ها از چگونگی برخورد با فرزند معتاد اندک است و این مهم نیازمند اطلاع رسانی توسط رسانه و شبکه های مجازی است.

وی اظهار داشت: باید در این مهم از ظرفیت دهیاری ها و شهرداری ها استفاده شود تا از آمار معتادان در روستاها کاسته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت:لازم است مرکز غربالگری تخصصی معتادان در استان راه اندازی شود تا خانوادها بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند.

اکرمی افزود: بیشترین توان باید در حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر صرف شود تا فرد معتاد نشود که در صورت ابتلا درمان کاری سخت و حتی غیر قابل جبران است.

وی اظهار داشت: باید مجموعه اقدامات شورای مبارزه با مواد مخدر به کاهش ورودی معتادان و افزایش خروجی ها باشد تا موفقیت حاصل شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: آموزش فنی و حرفه ای و اشتغال پایدار اولین موضوع در پیشگیری از مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: مرکز تخصصی غربالگری معتادان به زودی در استان راه اندازی می شود و استان مرکزی بعد از تهران دومین استانی است که مرکز تخصصی غربالگری اعتیاد دارد.

«احمد ملک حسینی» افزود: معتادان متجاهر بعد از دستگیری توسط تیم درمانی ماده ۱۵ و ۱۶ به کلینیک درمانی ارجاع و در این مرکز تخصصی مورد مداوا قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: معتادان به مدت ۶ ماه در مرکز مورد مداوا قرار می گیرند و با بهره گیری از دوره های مهارتی آموزش فنی و حرفه ای بهره مند خواهند شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: این استان بر اساس اعلام اداره کل بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر رتبه هفتم کشور را در مقابله، پیشگیری، صیانت، توسعه و مشارکت کسب کرده است.

معاون دادستان اراک گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در مقابله با سرشاخه های مواد مخدر شایسته عمل کرده است.

«محسن خیرمند» افزود: برای اثرگذاری فعالیت مراکز ترک اعتیاد باید مدت زمان نگهداری معتادان به ۶ ماه افزایش یابد.

وی اظهار داشت: تعریف مشخصی از معتادان متجاهر اعلام نشده اما دستورالعمل شناسایی معتاد متجاهر در استان وجود دارد که در شهرستان ها اجرا نمی شود.

معاون دادستان اراک گفت: اشتغال معتادان پاک شده باید در اولویت قرار گیرد تا به خاطر نداشتن درآمد به اعتیاد بازگشت پیدا نکنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: مرکز ترک اعتیاد روستای ابراهیم آباد اراک فضای خوبی برای برقراری کارگاه مهارتی بود که با انتقال مرکز به مالک آباد این امکان ضعیف شده است.

«سعیدرضا شاه محمدی» افزود: باید امکان برقراری کارگاه آموزشی در مرکز ترک اعتیاد فراهم شود تا افراد بعد از ترک با داشتن یک حرفه بتوانند خانواده خود را اداره کنند.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان