سرنگ چیست؟


سرنگ چیست؟

همان‌طور که می‌دانید سرنگ‌ها وسیله‌ای برای تزریق مایعات و یا کشیدن مایعات از بدن می‌باشند که در انواع مختلفی تولید می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سدان مد، شما با انتخاب سایز درست سرنگ می‌توانید درد ناشی از تزریق را کاهش داده و تزریق مناسب با دوز درستی را داشته باشید. مواد دارویی برای تزریق ابتدا به کمک عمل مکش سرنگ، وارد محفظه‌ی شیشه‌ای آن شده و سپس به‌وسیله تزریق وارد بدن افراد می‌شوند.

برای تزریق دارو در منزل می‌توانید از میان انواع سرنگ‌ها با برندهای مختلف، سرنگ مناسب با داروی مصرفی را در سایز مناسب تهیه کرده و از آن برای تزریق خانگی استفاده کنید. همچنین در هنگام خرید سرنگ توجه کنید که از یک مرکز فروش سرنگ معتبر استفاده کنید تا کالای اصلی را به شما ارائه کند و به این طریق از مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری کنید.

سرنگ‌ها به لحاظ نوع نوک آن‌ها، نوع سرنگ، اجزا تشکیل‌دهنده و نیز حجم دسته‌بندی می‌شوند که بر اساس حجم سرنگ‌ها را می‌توان به انواع ۵/. تا ۵۰ سی‌سی دسته‌بندی کرد. همچنین سرنگ‌ها را بر اساس نوع نوک در ۴ دسته تقسیم‌بندی می‌کنند که شامل سرنگ‌های اسلیپ، سرنگ‌های سرپیچ دار یا لوئرلاک، سرنگ‌های کانتری و سرنگ‌های خارج از مرکز می‌باشند و مهم‌ترین آن‌ها برای تزریقات انسانی، سرنگ‌های اسلیپ و سرنگ‌های سرپیچ دار هستند.

سرنگ‌ها در نوع دیگر دسته‌بندی به ۲ نوع معمولی و خاص تقسیم‌بندی می‌شوند که سرنگ‌های معمولی یک‌بارمصرف بوده و می‌توانند خطرات زیادی را برای افراد و یا پرسنل و کارمندان مراکز درمانی ایجاد نماید. این در حالی است که سرنگ‌های خاص در دودسته‌ی سرنگ‌های خود تخریب و ایمن دسته‌بندی می‌شوند.

ویژگی‌ که سرنگ‌های خاص دارند امکان انهدام سرنگ یا سرسوزن هست که با روش‌های مختلفی قابل انجام است. انهدام سرنگ یا سرسوزن سبب شده تا از استفاده‌ی مجدد سرنگ جلوگیری شده و به این لحاظ بهداشتی‌تر می‌باشند.

سرنگ چیست؟

خرید بهترین سرنگ

شرکت ورید که یک شرکت تولید تجهیزات پزشکی است، توانسته سرنگ‌هایی را با قیمت و کیفیت مناسب تهیه‌ کرده و روانه‌ی بازار کند. یکی از محصولات این شرکت سرنگ ورید هست که معمولاً با نام تجاری vmed شناخته می‌شود و یکی از بهترین انواع سرنگ‌ها است که در انواع مختلف تولید می‌شود.

برای خرید سرنگ که یکی از پرمصرف‌ترین محصولات پزشکی هست، بایستی معیارهای مختلفی در نظر گرفته شود تا استانداردهای لازم را داشته و بتواند نیازهای مصرف‌کننده را برطرف کند؛ بنابراین برای آن که یک سرنگ مناسب تهیه کنید بهتر است از نمایندگی‌های مجاز فروش تجهیزات پزشکی خرید کنید تا هم از ضمانت اصل بودن کالا مطمئن شوید و هم بتوانید بدون واسطه خریدی امن و مطمئن را تجربه کنید.

امروزه غالبا به دلیل شیوع بیماری‌های خاصی نظیر ایدز و یا هپاتیت به دلیل استفاده‌ی نادرست، بی‌احتیاطی و یا سرنگ‌های بی‌کیفیت، تمایل افراد و ارگان‌ها برای استفاده از سرنگ‌های خاص بیشتر شده و معمولاً این نوع از سرنگ‌ها امروزه طرفداران بیشتری دارند.

سیلندر سرنگ نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که در هنگام خرید سرنگ بایستی به آن توجه ویژه‌ای داشت. سیلندر سرنگ بایستی از مواد اولیه‌ی درجه‌یک و مرغوب تولیدشده باشد تا به‌راحتی درون محفظه‌ی داخلی جابه‌جاشده و تزریق را امن و راحت‌تر نماید. علاوه بر این سرسوزن سرنگ نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که در صورت استاندارد بودن می‌تواند درد هنگام تزریق را کاهش دهد. همچنین محفظه‌ی پیستون سرنگ‌ها بایستی شفاف بوده تا نیروی تزریقات بتواند ریزترین حباب‌ها را نیز تشخیص داده و آن‌ها را پیش از تزریق خارج کند.

شرکت تجهیزات پزشکی سدان مد که سال‌هاست در زمینه تهیه‌ی بهترین تجهیزات پزشکی فعالیت دارد، نمایندگی سرنگ ورید هست که اقدام به فروش سرنگ‌های ۲ تا ۵۰ سی‌سی این برند از تجهیزات پزشکی کرده است. این شرکت امروزه بر آن شده است تا از طریق فروش لوازم پزشکی به‌صورت اینترنتی و غیرحضوری، نیازهای مردم به تجهیزات پزشکی و بیمارستانی را در تمام کشور، حتی نقاط دوردست برطرف کرده و به این طریق کمک شایانی به ارتقا سطح بهداشت کشور کند.

سرنگ چیست؟

سرنگ لوئرلاک یا سرپیچ دار ورید

سرنگ vmed که مورد تائید مراکز درمانی بزرگ مانند بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های کشور هست معمولاً در بسته‌بندی‌های جعبه‌ای و یا کارتنی با تعداد مشخص فروخته می‌شود.

همچنین سرنگ ورید در ۲ نوع ساده و لوئرلاک تولید می‌شود که از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سرنگ لوئرلاک می‌توان محکم بودن سرسوزن به سرنگ را نام برد که باعث می‌شود ماده‌ی دارویی تزریقی به بیرون نشت نکند.

سرنگ لوئرلاک که در واقع به‌نوعی سرنگ سرپیچی بوده که ویژگی آن نسبت به سرنگ‌های ساده در آن است که به دلیل آن که سرسوزن روی بدنه‌ی سرنگ پیچ می‌شود، بنابراین احتمال نشتی و یا پرش سرسوزن در این نوع از انواع سرنگ‌ها در حد صفر هست. علاوه بر این در سرنگ سرپیچی تعویض سرسوزن به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان‌پذیر هست.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی