کمبود تجهیزات مشکل بزرگ ما است


کمبود تجهیزات مشکل بزرگ ما است

مدیرکل استاندارد تهران: از مشکلات جدی، نبود بودجه برای خرید تجهیزات استانداردسنجی و تجهیز آزمایشگاه‌هاست

کمبود تجهیزات مشکل بزرگ ما استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمودرضا طاهری در نشست خبری افزود: یکی از مشکلات جدی سازمان ملی استاندارد، نبود بودجه برای خرید تجهیزات استانداردسنجی و تجهیز آزمایشگاه‌های مرجع است که باعث شده فعالیت در این حوزه با مشکل مواجه شود.
مدیر کل استاندارد استان تهران گفت: این اداره، سالانه حدود ۷ میلیارد تومان اعتبار دارد که آن هم برای پرداخت حقوق کارمندان اختصاص داده می‌شودو منابع دیگری برای خرید تجهیزات اعتبارسنجی در اختیار این سازمان نیست.
طاهری اضافه کرد: درحال حاضر ۵۰ درصد چارت سازمانی اداره کل استاندارد استان تهران خالی است و باتوجه به محدودیت‌های استخدام و همچنین افزایش روزافزون فعالیت‌های سپرده شده به این اداره، ​ ما با مشکلات بسیاری برای فعالیت روبرو هستیم.
وی درباره استاندارد‌های لازم برای تجهیزات شهربازی‌ها گفت: تجهیزات شهربازی‌ها هم از نظر خرید و هم از نظر نصب به صورت جدی مورد پایش قرار می‌گیرد تا مشکلی برای مردم ایجاد نکند، اما یکی از بحث‌های جدی ما، ​ تجهیزات پارک محله‌ها است که توسط شهرداری‌ها نصب می‌شود و معمولا به دلیل استفاده نادرست ممکن است آسیب ببیند، اما براساس تفاهم نامه‌ای که ما با شهرداری‌ها امضا کرده ایم تنها در سال ۹۷ حدود ۳ هزار تجهیز بازی را در شهر تهران مورد کنترل و پایش قرار داده ایم و همچنین نصب و تجهیز وسایل بازی در مهدکودک‌ها هم منوط به دریافت گواهی استاندارد شده است.
مدیر کل استاندارد استان تهران درباره استاندارد آسانسور‌ها در شرکت‌ها و منازل مسکونی هم افزود: درحال حاضر دریافت گواهی استاندارد برای آسانسور‌ها در منازل مسکونی در هنگام نصب الزامی است و شهرداری‌ها در صورت نداشتن این گواهی استاندارد، پایان کار به ساختمان نمی‌دهند، اما مراقبت‌های ادواری آسانسور‌ها باتوجه به اینکه ما اجازه ورود به منازل مسکونی را نداریم یکی از مسائلی است که درحال بررسی و برطرف کردن مشکلات آن هستیم.
طاهری گفت: برای مثال ما با منازلی روبرو هستیم که بیش از ۵ سال است که تجهیزات آسانسورشان مورد آزمایش و بازرسی قرار نگرفته و این ممکن است برای سرنشینان آسانسور خطراتی ایجاد کند، اما بعد از تحویل آسانسور در واحد‌های مسکونی ما هیچ راهی برای کنترل و یا الزام به کنترل دوباره آن نداریم.
وی افزود: البته ما درحال تدوین قوانینی هستیم که از جمله آن می‌توان الزام به دریافت گواهی استاندارد ادواری آسانسور هنگام نقل و انتقال واحد‌های ملکی اشاره کرد که در صورت اجراشدن می‌تواند جان بسیاری از هموطنانمان را نجات دهد.
طاهری ادامه داد: اداره کل استاندارد استان تهران در سال ۹۷ حدود ۱۷ هزار آسانسور در دستگاه‌های دولتی و اداری را هم مورد پایش قرار داده و این دستگاه‌ها را ملزم به دریافت گواهی استاندارد ادواری سالانه کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز