خبرنگاران برای ارتقای دانایی و عقلانیت جامعه تلاش کنند


خبرنگاران برای ارتقای دانایی و عقلانیت جامعه تلاش کنند

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار شهرستان مینودشت در شرق گلستان با مهم و حساس دانستن حرفه خبرنگاری، خاطرنشان کرد: فعالان این حوزه بایستی در کنار اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، برای ارتقای دانایی و عقلانیت جامعه نیز تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا طباطبایی روز شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: رسانه ها بایستی با تولیدات و تحلیل های صحیح و واقع بینانه، نسبت به ارتقای سطح بینش، دانایی و بصیرت (عقلانیت) جامعه تلاش کنند.

وی، رسانه ها و خبرنگاران را از ارکان قدرت جامعه دانست و افزود: استفاده درست از قدرت به منزله بیان صادقانه و منصفانه مطالبات مردم به مسوولان و بالعکس است که بایستی به دور از دخالت دادن دیدگاه های شخصی، حزبی یا گروهی صورت گیرد.

طباطبایی با تاکیدبر ضرورت رعایت انصاف و عدالت در اطلاع رسانی و امیدبخشی به جامعه از سوی رسانه ها، اضافه کرد: امروز دشمنان با توطئه ها و القائات مختلف به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم هستند که رسانه ها بایستی با هوشیاری و پرهیز از اخباری که در جامعه التهاب ایجاد می کند، این توطئه دشمن را خنثی نمایند.

وی با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، از تلاش خبرنگاران منطقه در اطلاع رسانی اخبار این شهرستان به مردم با رعایت انصاف و عدالت قدردانی کرد و از مدیران ادارات و نهادهای مینودشت درخواست کرد تا از ظرفیت رسانه ها در پیشبرد اهداف نظام و دولت بیشتر استفاده نمایند.

فرماندار مینودشت در بخش دیگری از سخنان خود به خسارت واقعه سیل و رانش زمین در روزهای آغازین امسال در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: خسارت افزون بر سه هزار میلیارد ریالی این رخداد طبیعی به بخش های مختلف از جمله زیرساخت ها،و ابنیه و راه‌ها، کشاورزی و مسکن تنها درسایه پیگیری جدی مدیران برای جذب اعتبارات ملی و استانی و مشارکت مردم و نیکوکاران جبران می شود.

طباطبایی افزود: هم اکنون عملیات بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده و برخی زیرساخت‌های حوزه راه و مخابرات از محل اعتبارات ملی و استانی در مینودشت آغاز شده است.

وی به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال نیز اشاره کرد و با مهم دانستن مشارکت پرشور مردم در انتخابات، گفت: نقش رسانه ها جهت تشویق و ترغیب مردم برای شرکت در این صحنه مهم سیاسی و خنثی کردن توطئه های دشمنان بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

طباطبایی همچنین با تبریک اعیاد قربان و غدیر (دهه امامت و ولایت)، از بازسازی واقعه غدیر در مینودشت توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان با همکاری دیگر ادارات و نهادها در روز ۲۷ مرداد ماه جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، دراین جلسه همچنین بخشداران مرکزی و کوهسارات مینودشت، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان هم در سخنانی کوتاه با تبریک روز خبرنگار گزارشی از فعالیت های حوزه کاری خود ارائه دادند و در پایان نیز از خبرنگاران با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

شهرستان مینودشت افزون بر ۸۱ هزار نفر جمعیت دارد.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403