رونمایی رادار «فلق»/وزیراقتصاد نیکاراگوئه با ظریف دیدار می‌کند


رونمایی رادار «فلق»/وزیراقتصاد نیکاراگوئه با ظریف دیدار می‌کند

تقاضا برای خرید دلار کم شده است، رونمایی رادار «فلق»، وزیراقتصاد نیکاراگوئه با ظریف دیدار می‌کند، دولت مکلف به اجرای قانون مصوب مجلس در مورد تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی برخی از اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تقاضا برای خرید دلار کم شده است، رونمایی رادار «فلق»، وزیراقتصاد نیکاراگوئه با ظریف دیدار می‌کند، دولت مکلف به اجرای قانون مصوب مجلس در مورد تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه نوزدهم مرداد ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

مراسم عرفه در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار می شود

همزمان با فرارسیدن نهم ذی‌الحجه؛ مراسم دعای عرفه در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. این مراسم روز یک شنبه ۲۰ مرداد ماه از ساعت ۱۶ در جوار حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی با حضور خانواده های شهدا، اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

اسراییل⁩ پایش را به تنگه هرمز بکشاند، در آتش خشم منطقه می‌سوزد

رونمایی رادار «فلق»/وزیراقتصاد نیکاراگوئه با ظریف دیدار می‌کند

حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏ایران مهم‌ترین نقش را در تامین امنیت ⁧تنگه هرمز⁩ دارد. نتیجه هرگونه ائتلاف نظامی ⁧آمریکا⁩ در تنگه هرمز، تکرار داستان تلخ اشغال عراق و افغانستان و تشدید ناامنی در منطقه خواهد شد. ⁧اسراییل⁩ غاصب پای خود را به تنگه هرمز بکشاند، در آتش خشم منطقه سوخته و دودش از تل آویو بلند خواهد شد.»

اختلاف‌نظر بر سر ایران رابطه ترامپ و مکرون را شکراب کرد

رونمایی رادار «فلق»/وزیراقتصاد نیکاراگوئه با ظریف دیدار می‌کند

شبکه تلویزیونی راشاتودی گزارش داد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به روشی طلبکارانه با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برخورد خواهد کرد.

طبق ترجمه باشگاه خبرنگاران جوان، در ابتدا مجری این شبکه تلویزیونی گفت: وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده است که متعهد به کاهش تنش با تهران است و نیازی به اجازه آمریکا برای برگزاری مذاکره ندارد. این موضوع پس از آن روی داد که دونالد ترامپ، امانوئل مکرون را به فرستادن پیام‌های متناقض به ایران متهم کرد.

هفته گذشته رئیس‌جمهور فرانسه تماسی تلفنی با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران برقرار کرد. بر اساس برخی گزارش‌ها در آن تماس تلفنی دو طرف درباره دیدار بین روحانی و ترامپ در جریان برگزاری نشست گروه هفت در این ماه در فرانسه گفت‌وگو کردند.

در ادامه خبرنگار این شبکه در پاریس گفت: ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در بیانیه خود اعلام کرده است کشورش زمانی که موضوع ایران مطرح می‌شود با تمام قدرت به صلح و امنیت در منطقه متعهد است و فرانسه بر اساس حاکمیت و استقلال خود تصمیم‌گیری می‌کند.

تقاضا برای خرید دلار کم شده است/امیدواریم این روند کاهشی تا تثبیت قیمت دلار ادامه دار باشد

رونمایی رادار «فلق»/وزیراقتصاد نیکاراگوئه با ظریف دیدار می‌کند

«رحیم زارع» در گفتگو با خبرنگار با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد اینکه چرا کاهش قیمت دلار بر کاهش قیمت سایر کالاها تاثیر گذار نبوده است، گفت: ضعفی که وجود دارد ضعف نظارتی است چه نظارت داخلی و چه نظارت خارج از سازمانی است. واسطه ها و دلال های که رانت استفاده کردند مترصد فرصتی هستند که دلار بالا برود و قیمت کالاها را افزایش دهند به ویژه کسانی که در حوزه کالاهای اساسی فعالیت دارند، موقعی که قیمت دلار افزایش پیدا می کند قیمت ها را به شکل عجیبی افزایش می دهند و سودهای هنگفتی نیز در این مسیر نصیب شان می شود، اما وقتی قیمت دلار پایین می آید متناسب با آن قیمت ها را کاهش نمی دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ضعف های نظارتی اظهار داشت: مشکل اصلی ما بحث نظارت است که باید هم تجدید نظری در واردکنندگان کالاهای اساسی و هم کسانی که در شبکه های توزیع موثرند انجام شود و فعالیت هم وارد کنندگان کالاهای اساسی و هم شبکه های توزیع مورد رصد و نظارت جدی و دقیق قرار گیرد.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی،اضافه کرد: یکی از اصلاحاتی که باید انجام دهیم کاهش تعداد ایستگاههای توزیع در کشور است که تعداد آنها بسیار زیاد است و بیشتر از نیاز کشور این ایستگاههای توزیع وجود دارند که این تعداد ایستگاه توزیع نیز به مشکل نظارتی برمی گردد.

رادار «فلق» رونمایی شد/ قابلیت شناسایی انواع موشک‌ها و پرنده‌ها

رونمایی رادار «فلق»/وزیراقتصاد نیکاراگوئه با ظریف دیدار می‌کند

سامانه راداری «فلق» صبح امروز با حضور امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش رونمایی شد.

این سامانه که پیش از این، «گاما» نامیده می‌شد، پس از بازآماد و به‌روزسازی با عنوان فلق آماده تحویل به یگان‌های پدافند هوایی شد.

امیر صباحی فرد در خصوص قابلیت‌های عملیاتی این سامانه گفت: این رادار قادر است انواع موشک‌های کروز، هواپیما‌های پنهان‌کار، سامانه‌های پهپادی و همچنین موشک‌های بالستیک را در شعاع ۴۰۰ کیومتری کشف و شناسایی کند.

وزیراقتصاد نیکاراگوئه با ظریف دیدار می‌کند

رونمایی رادار «فلق»/وزیراقتصاد نیکاراگوئه با ظریف دیدار می‌کند

یک هیأت بلندپایه اقتصادی نیکاراگوئه به سرپرستی ایوان آگوستا، وزیر اقتصاد و دارایی این کشور عصر شنبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار می‌کند.

ظریف در اواخر تیر ماه گذشته پس از شرکت در اجلاس سازمان ملل متحد در نیویورک به ماناگوآ (پایتخت نیکاراگوئه) سفر کرده و با مقامات این کشور از جمله رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس، وزیر امور خارجه، وزیر توسعه تجارت و صنعت، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و دارایی، رییس فراکسیون ساندنیست‌ها در مجلس و رییس مرکز توسعه تجارت نیکاراگوئه دیدار کرده بود.

دولت مکلف به اجرای قانون مصوب مجلس در مورد تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی است

«فریده اولاد قباد» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریس در وزارت آموزش و پرورش گفت: ما جلساتی را با سرپرست وزارت آموزش و پرورش آقای حسینی در رابطه با اجرای این قانون داشتیم که وی تاکید کردند که این قانون اجرایی خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به هر حال مجلس با تلاش بسیار قانونی را مصوب کرد که تصویب آن دغدغه و نگرانی بخش عمده ای از جحامعه بود و ما امیدواریم دولت هرچه سریع تر با توجه به تدوین آیین نامه اجرایی این قانون آن را اجرایی کند چرا که این نیروها باید دوره ای را نیز در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و بعد آماده تدریس شوند و فکر می کنم با توجه به اینکه تا اول مهر ماه زمان زیادی باقی نمانده است، بهتر است هرچه سریع تر این قانون اجرایی شود تا این معلمان نیز آن دوره را بگذرانند و اول مهر ماه آماد حضور بر سر کلاس های درس شوند.

وی با طرح این سوال که چرا وزارت آموزش و پرورش در این زمینه تعلل می کند، یادآور شد: به هر حال مجلس دغدغه ملت و فرهنگیان را پیگیری کرد و انتظار می رود دولت تدبیر و امید نیز این دغدغه را مورد پیگیری قرار دهد./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان