خبرنگاران با آگاه‌سازی جامعه، زمینه پیشگیری از وقوع جرم را فراهم می‌کنند


خبرنگاران با آگاه‌سازی جامعه، زمینه پیشگیری از وقوع جرم را فراهم می‌کنند

گروه اجتماعی ــ فرمانده نیروی انتظامی مرودشت با اشاره به رسالت‌ و وظایف خبرنگاران گفت: خبرنگاران می‌توانند با آگاه‌سازی عموم جامعه، زمینه پیشگیری از وقوع جرم را فراهم آورند.

خبرنگاران با آگاه‌سازی جامعه، زمینه پیشگیری از وقوع جرم را فراهم می‌کنند

به گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل زراعتیان، فرمانده نیروی انتظامی مرودشت امروز، 19 مردادماه در آیین تجلیل روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز به اصحاب رسانه افزود: نیروی انتظامی در راستای پیشگیری از وقوع جرایم، پیشگیری اجتماعی را دنبال می‌کند که نقش خبرنگاران در این نوع پیشگیری کاملاً مشهود و قابل لمس است و آن‌ها می‌توانند با آگاه‌سازی عموم جامعه، زمینه پیشگیری از وقوع جرم را فراهم آورند.

وی ادامه داد: بهترین سرمایه پلیس، مردم هستند و آنچه برای ما بیش از پیش مهم است احساس امنیت در بین مردم و جامعه است که در این زمینه نیز خبرنگاران می‌توانند با القای امید به جامعه و عدم انتشار مطالب ناامید کننده، نقش خود را در القای احساس امنیت در بین مردم به خوبی ایفا کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اعتمادسازی بین مردم و پلیس موجب تقویت سرمایه‌های اجتماعی نیروی انتظامی می‌شود و در حال حاضر این اعتمادسازی به خوبی تحقق یافته است، گفت:خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین پلیس و جامعه در این اعتمادسازی نقش برجسته و مهمی داشته‌اند.

زراعتیان گفت: خبرنگاران باید برای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارند و همواره به مقابله با اخبار دروغین و جعلی که شبکه‌های اجتماعی به مردم القا می‌کنند بپردازند و با آگاه‌سازی عمومی برای مقابله با تشویش اذهان عمومی اقدام کنند.

فرمانده نیروی انتظامی مرودشت افزود: برای اینکه خبرنگاران بتوانند به مقابله با نقشه‌های دشمن بپردازند باید مسلح به سلاح دانش، خلاقیت، پشتکار، شجاعت، صداقت و تلاش مضاعف و کار جهادی باشند و از این طریق با قلم رسای خویش، نقش مهم و خطیر خود را به نحو مطلوب بازی کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی