زعفران در دوران بارداری، ماه چندم مجاز است؟


زعفران در دوران بارداری، ماه چندم مجاز است؟

طبق سنت ها و افسانه های مربوط به زعفران، استفاده از آن در طول بارداری منجر به بور شدن رنگ پوست کودک می شود.

با توجه به خواص فراوان زعفران، زنان باردار می توانند از سه ماهه دوم به بعد، ترجیحا ماه چهارم یا پنجم از زعفران استفاده کنند. البته معمولا مصرف زعفران را از پنج ماهگی به بعد توصیه می کند که می توان حرکت کودک را حس کرد. باور بر این است که زعفران به حرکت کودک نیز کمک می کند. فقط چند شاخه زعفران را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و تفاوت آن را احساس کنید.
همچنین می توانید مقداری از این رشته های با ارزش را در آشپزی استفاده کنید، اما مطمئن شوید که از ۱۰ گرم در روز بیشتر نشود. همچنین می توانید چند بادام، پسته و کمی هل و مقداری شکر و ۴-۵ شاخه زعفران اضافه کنید.
این شیر مغذی به هضم و متعادل کردن خلق و خوی تان کمک می کند. اگر شیر دوست ندارید، می توانید چند شاخه زعفران را به سمت دیگر غذای تان اضافه کنید یا با آن برنج درست کنید. مصرف چند شاخه زعفران در آب، در دوران بارداری به هضم کمک می کند.

مقدار مجاز مصرف زعفران در بارداری
طبق سنت ها و افسانه های مربوط به زعفران، استفاده از آن در طول بارداری منجر به بور شدن رنگ پوست کودک می شود. صبر کنید! آن شاخه های با ارزش را تند نخورید. آیا می دانید که مصرف بیش از حد زعفران تقریبا بیشتر از ۱۰ گرم در روز، می تواند برای شما و فرزند تان کشنده باشد؟
اگرچه زعفران خواص دیگری دارد، هیچ تحقیقی وجود ندارد که ثابت کند که شیر و زعفران به طور عادی در بارداری منجر به داشتن کودکی بور می شود. به علاوه، رنگ پوست کودک به هیچ عنوان وابسته به مصرف زعفران توسط مادر نیست. مصرف بیش از حد زعفران در دوران بارداری می تواند منجر به عوارض دیگر و حتی سقط جنین شود.
رنگ پوست کودک توسط عوامل ارثی و ژن ها تعیین می شود و هر چیزی که می خورید یا می نوشید، بر آن تاثیری نخواهد داشت. از قدیم بسیاری از زنان به امید بور شدن فرزند شان، زعفران مصرف می کردند.
حقیقت این است که زعفران خواص دارویی بسیاری برای زنان باردار دارد و می تواند در مقادیر متعادلی مصرف شود. اگر چه از زعفران به عنوان یک عامل زیبایی استفاده می شود، می تواند بر رنگ پوست تاثیر بگذارد، اما بر روی کودک دنیا نیامده هیچ تاثیری ندارد. زعفران را برای کاهش ناراحتی های ناشی از بارداری استفاده کنید، اما نه به امید بور شدن فرزند تان. این بازی ژن ها است.

آیا خوب است که در دوران بارداری، شیر را به همراه زعفران خورد؟
اضافه کردن مقدار کمی زعفران به شیر و خوردن آن در طول بارداری بی خطر است اما به حد اعتدال مصرف شود. زیرا زعفران، ادویه ی عجیبی است و خواص بسیاری دارد، بسیاری از مردم خوردن شیر زعفران را در دوران بارداری توصیه می کنند.
همچنین شیر منبع خوبی از کلسیم است که در زمانی که باردار هستید، بسیار به آن نیاز دارید. اضافه کردن یک یا دو شاخه زعفران در لیوان شیر تان می تواند عضله هایتان را شل کند، و هضم کردن را بهبود بخشد و باعث آرامش شود.
حتی می توانید هنگام آشپزی به غذای تان زعفران اضافه کنید خصوصا در فرنی. هر چند خوردن شیر زعفران برای داشتن کودکی بور، کاملا یک افسانه است و حقیقت ندارد. زعفران در مقدار بیشتر می تواند رحم را تحریک کند و موجب انقباضات شود که ممکن است در حین بارداری شما مشکل ایجاد کند.

۵ نکته برای انتخاب و نگه داری زعفران
با گران بودن زعفران اغلب زمانی که بدون بسته بندی یا بسته بندی نامناسب فروخته می شود، تقلبی است. زعفران یک ادویه تند است و خریدن، انتخاب کردن و نگه داری آن با دیگر ادویه ها متفاوت است. این به این علت است که برداشت و استفاده ی زعفران از دیگر ادویه ها متفاوت است. در زیر برخی از راهنمایی هایی که هنگام خرید و نگه داری زعفران مفید هستند، وجود دارد:
۱- زعفران بسته بندی شده را انتخاب کنید
مغازه های محلی اغلب این شاخه های با ارزش زعفران را به فروش می رسانند اما به این دلیل که بارداری یک مسئله حساس است، زعفرانی را که بسته بندی شده است انتخاب کنید. همیشه زعفرانی را که به درستی بسته بندی شده است، از تولید کننده مناسبی است و علامت ISI دارد را خریداری کنید. این باید توسط دولت تصویب شود و یک نام تجاری خوب باشد.
۲- برچسب بسته را بررسی کنید
هرگز فراموش نکنید که اتیکت و تاریخ انقضای آن را بخوانید.
۳- به دنبال رنگ قرمز پررنگ باشید
هنگام خرید، زعفرانی را انتخاب کنید که رنگ قرمز پر رنگ تر و تیره تری دارد. هر چه تیره تر باشد، ادویه ی معطر تری است.
۴- زعفران تازه
به دنبال شاخه های زعفران تازه بروید و از پودر ها دوری کنید، آن ها تندی کمتری دارند و خواص آنتی اکسیدانی خود را از دست داده اند.
۵- ظروف محفوظ از هوا
همیشه شاخه های زعفران را در ظروف محفوظ از هوا قرار دهید و آن را به آرامی در فویل آلومینومی نگهداری کنید تا ادویه برای مدت طولانی تازه بماند.

گل زعفران در بارداری
گل زعفران و شیر با هم نمی توانند به بور تر شدن کودک کمک کنند اما به وضعیت هضم در زنان باردار که در دوارن بارداری کند است، کمک می کنند. زنان باردار اغلب از گاز معده و نفخ و دیگر مشکلات گوارشی رنج می برند. زعفران در تشکیل یک لایه اضافه به منظور تسکین اسیدیته دستگاه گوارش کمک می کند.
شما می توانید از خواص ضد باکتری زعفران به زوش های مختلف استفاده کنید. زعفران را در ماسک صورت تان مخلوط کنید و پوستی تمیز و جوان را تجربه کنید.
تمام بدن ها منحصر به فرد هستند و ممکن است شما قادر به تحمل بیش از ۴ گرم زعفران نباشید. سعی کنید با مادرانی که در دوران بارداری شان زعفران مصرف کرده اند در ارتباط باشید، اما مراقب باشید! قبل از مصرف حتما با پزشک خود صحبت کنید و از راهنمایی های او در مورد مصرف زعفران کمک بگیرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...