آرین موتور تحویل خودروهای میتسوبیشی اوتلندر را منوط به پرداخت پول مازاد کرد


آرین موتور تحویل خودروهای میتسوبیشی اوتلندر را منوط به پرداخت پول مازاد کرد

شرکت آرین موتور تحویل خودروهای میتسوبیشی اوتلندر ثبت نامی مشتریان را منوط به پرداخت پول مازاد کرد. در ادامه این مشکلات را از زبان مشتریان و مسئولان این شرکت مورد بررسی قرار می‌دهیم. تعدادی از مشتریان شرکت آرین موتور پویا از عملکرد این شرکت در تحویل خودروهای میتسوبیشی اوتلندر که در سال 97 با قیمت قطعی... نوشته آرین موتور تحویل خودروهای میتسوبیشی...

شرکت آرین موتور تحویل خودروهای میتسوبیشی اوتلندر ثبت نامی مشتریان را منوط به پرداخت پول مازاد کرد. در ادامه این مشکلات را از زبان مشتریان و مسئولان این شرکت مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تعدادی از مشتریان شرکت آرین موتور پویا از عملکرد این شرکت در تحویل خودروهای میتسوبیشی اوتلندر که در سال 97 با قیمت قطعی خریداری کرده‌ بودند ناراضی هستند؛ زیرا تحویل این خودروها به واریز مجدد پول از سوی این مشتریان منوط شده است. در همین رابطه یکی از مشتریان عنوان کرد در مرداد سال 97 خودرو میتسوبیشی اوتلندر 2017 را با قیمت قطعی 328 میلیون تومان از شرکت آرین موتور پویا با موعد تحویل یک ماهه خریداری کردم. طبق قرارداد می‌بایست در 12 تیر همان سال خودرو ثبت نامی به من تحویل داده می‌شد، اما چنین اتفاقی رخ نداد و پس از گذشت یک سال از موعد تحویل تاکنون خودرو ثبت نامی‌ خود را تحویل نگرفته‌ام.

مشکلات تحویل خودروهای میتسوبیشی اوتلندر

آرین موتور تحویل خودروهای میتسوبیشی اوتلندر را منوط به پرداخت پول مازاد کرد

این مشتری در ادامه بیان کرد حدود 203 میلیون و 400 هزار تومان از مبلع خودرو را به صورت نقد در زمان ثبت نام به حساب شرکت آرین موتور پویا پرداخت کردم، مابقی مبلغ خودرو نیز به صورت اقساطی در 6 فقره چک 20 میلیون و 800 هزار تومانی به ازای هر ماه به شرکت ارائه کردم که 3 چک اول را آنها نقد کرده‌اند، اما مابقی چک‌ها را نگه‌ داشته‌اند. به طور کلی برای این خودرو حدود 270 میلیون تومان پرداخت کردم. علاوه بر من، حدود 900 نفر دیگر نیز با این شرایط مواجه هستند و برای پیگیری این مشکل به نمایندگی شرکت مراجعه کردیم، اما آنها فقط پاسخ داده‌اند که تاریخ تحویل خودرو به تعویق افتاده است. پس از مدتی نمایندگی‌ها مشکلات ارزی و ترخیص نشدن خودروها از گمرک را مطرح کردند و گفتند خودروهای مشتریان به کشور وارد شده است، اما گمرک اجازه ترخیص آنها را صادر نکرده است.

درخواست آرین موتور برای پرداخت پول اضافی

این مشتری در ادامه افزود:

مدتی قبل شرکت آرین موتور برای ما مشتریان دعوتنامه جدیدی را بدون هر نوع مهر و امضایی ارسال کرده است و در آن قید شده است که خودروها از گمرک ترخیص شده‌اند و برای تحویل خودروهای میتسوبیشی اوتلندر ثبت نامی می‌بایست ظرف مدت 15 روز کاری مبلغ 255 میلیون تومان دیگر به حساب شرکت واریز کنیم. در این دعوت نامه عنوان شده است که اگر مشتریان مبلغ 255 میلیون تومان مازاد را پرداخت نکنند، این خودرو به شخص دیگری واگذار می‌شود. در این دعوتنامه اشاره نشده است که در خصوص 3 فقره چک مشتریان که در نزد آنها باقی مانده چه خواهد شد، این چک‌ها برداشت می‌شود یا به مشتریان برگشت داده خواهد شد؟ این دعوتنامه طی ماه قبل برای ما ارسال شده است که بندی در آن تاکید دارد دعوتنامه جزو لاینفک قرارداد اولیه (97/3/5) محسوب می‌شود.

یکی دیگر از مشتریان آرین موتور پویا با داشتن شرایط مشابه با مشتری قبل عنوان کرد در سال 97 یک خودرو میتسوبیشی اوتلندر مدل 2018 را با موعد تحویل 30 روز کاری به قیمت 339 میلیون تومان خریداری کردم و در همان روز ثبت نام نیز تکمیل وجه را انجام دادم، اما در موعد مقرر خودرویی به من تحویل داده نشد. پس از پیگیری‌هایی که از شرکت انجام داده‌ایم اعلام کردند که گمرک اجازه ترخیص خودروها را صادر نمی‌کند. پس از چند ماه پیگیری و جواب‌های مختلف سرانجام اخیرا برای ما دعوتنامه‌ای ارسال شد که برای تحویل خودرو می‌بایست حدود 228 میلیون تومان مازاد پرداخت کنیم.

این مشتری در ادامه افزود:

در این دعوتنامه مرجع ارسال دعوتنامه (شرکت ایرتویا) تغییر کرده است و شماره قراردادها نیز با یکدیگر یکسان نبوده و دارای مشکل حقوق است. برای پیگیری این موضوع به نمایندگی مراجعه کردیم و به آنها گفتیم که ما تمام مبلغ قرارداد را به صورت فوری و با قیمت قطعی به شرکت پرداخت کردیم. مجددا دعوتنامه دیگری برای ما ارسال شد و از ما خواسته شد تا برای تحویل خودرو حدود 198 میلیون تومان پرداخت کنیم. پرسش ما این است که در این شرایط با توجه به اینکه قراردادهای ما قطعی بوده است، چرا ما باید وجه مازاد پرداخت کنیم؟ از سوی شرکت آرین موتور برای تحویل خودرو حدود یکسال بدقولی کرده است و برای ما جریمه تاخیر در تحویل لحاظ نشده است و علاوه بر آن می‌بایست پولی بیشتری برای تحویل خودرو پرداخت کنیم. همچنین تهدید می‌کنند اگر ظرف مدت 15 روز تکمیل وجه نشود، قرارداد فسخ شده و خودرو به شخص دیگری به فروش می‌رسد، حتی از ما درخواست کردند که شکایت قضایی هم نداشته باشیم.

واکنش شرکت آرین موتور

آرین موتور تحویل خودروهای میتسوبیشی اوتلندر را منوط به پرداخت پول مازاد کرد

یکی از مسئولان آرین موتور در این خصوص مشکلات پیش آمده برای مشتریان عنوان کرد:

در آن زمان وقتی دولت ارز را به صورت قطعی و به مبلغ 4200 تومان به ما عرضه کرد و ما با این نرخ ارز به واردات خودرو اقدام کردیم، اما پس از آن زمان وضعیت کشور به طور کامل تغییر یافت. هنگامی که ما در مرحله ترخیص خودرو از گمرک بودیم؛ سازمان حمایت نیز به ما وظیفه‌ای داد که فقط قراردادهای 30 روزه انجام دهیم. از سویی هم موضوع ممنوعیت واردات مطرح شد و مشکلات ما افزایش پیدا کرد. سرانجام در دی 97 هیئت دولت مصوبه‌ای را تصویب و ابلاغ کرد که شرکت‌هایی که ارز 4200 تومانی دریافت کرده‌اند، می‌بایست با نرخ ارز سنای روز ترخیص تسویه کنند. علاوه بر اینکه به ما اعلام شد بر اساس مجوز وزیر صنعت در قراردادهای پیش‌فروش قادر خواهیم بود مابه‌التفاوت را اعمال کنیم.

مشتریان سود خواهند کرد!

این مقام مسئول در آرین موتور در خصوص تفاوت مبلغ مابه‌التفاوت عنوان کرد علت این تفاوت به قیمت در زمان روز ترخیص مرتبط است. وی در پایان افزود:

ما هم می‌بایست با نرخ ارز سنای روز ترخیص مراحل تسویه را انجام دهیم. دولت به ما فشار آورده و ما 6 ماه کفش آهنی پوشیدیم اما سرانجام گفتند همین است که هست. ما هم درک می‌کنیم که حق مردم در این بین ضایع شده است، اما با توجه به اینکه اگر این خودروها 500 میلیون هم برای مشتریان تمام شود، این امکان وجود دارد آنها را در بازار آزاد با قیمتی حدود 700 تا 800 میلیون تومان به فروش برسانند. از این رو مشتریان متضرر نشده‌اند و فقط واردکننده‌ با ضرر زیادی مواجه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان