رفع مشکلات فعالان رسانه ای خواسته خبرنگاران کرمانشاهی از مسئولان


رفع مشکلات فعالان رسانه ای خواسته خبرنگاران کرمانشاهی از مسئولان

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ خبرنگار خبرگزاری ایسنا به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم در سخنانی با تاکید بر اینکه لازم است به حرفه خبرنگاری به صورت حرفه‌ای نگاه شود، گفت: متاسفانه هم اکنون هر کسی از راه می رسد بدون هیچ معیاری خبرنگار می‌شود.

محبوبه علی آقایی، رعایت حداقل های خبرنگاری را برای ورود به این حرفه ضروری دانست و افزود: رسانه های استان باید تخصصی تر شود.

وی اظهار داشت: اگرچه خبرنگاران گرفتاری های مادی و مالی زیادی دارند اما قلم فروشی در این حوزه به شدت مذموم و خطرناک است زیرا ضرر و زیان آن به شهر، استان و منطقه ما بر می گردد.

او همچنین از رشد قارچ گونه سایتهای خبری در ایام انتخابات انتقاد کرد و خواستار شفاف سازی منابع مالی آن ها شد.

علی آقایی همچنین با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از خبرنگاران استان خانم هستند، گفت: مشکلات این بخش از خبرنگاران چند برابر خبرنگاران مرد است که در این زمینه از استاندار کرمانشاه تقاضا داریم امکانات رفاهی و ورزشی در اختیار بانوان خبرنگار استان قرار دهد.

عبدالله مرادی مدیر مجتمع رسانه ای میلکان نیز با اشاره به مشکل کمبود کاغذ و زینک برای نشریات استان کرمانشاه خواستار توزیع سریع و عادلانه این نیازهای ضروری در استان شد.

وی همچنین با انتقاد از روند فعلی عضو گیری خانه مطبوعات در استان کرمانشاه گفت: شاخص های ورود به این خانه باید مناسب و راحت باشد تا همه خبرنگاران بتوانند به آن وارد شوند.

مرادی همچنین گفت: توزیع آگهی به نشریات استان به صورت مساوی و عادلانه نیست که این موضوع نیازمند نظارت دستگاه‌های ذیربط است.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر مدیران به توسعه رسانه‌های استان شد و از مسئولان فرهنگی استان سوال کرد که چرا امروز ما یک جشنواره مطبوعات در استان نداریم.

در این آیین همچنین از خانواده سید هیاث صیدی و مرحوم یگانه نوروزی از پیشکسوتان رسانه استان با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

شهنام صدیق صفایی کارشناس روابط عمومی استانداری کرمانشاه نیز به پاس تلاش های ۲۰ ساله در ارتباط و تعامل خوب با رسانه ها با اهدای لوح تقدیری مورد تجلیل قرار گرفت.

اجرای موسیقی سنتی کُردی پایان بخش آیین گرامیداشت روز خبرنگار سال ۹۸ استان کرمانشاه بود.

۷۴۴۴/۳۰۳۳

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ایرانی نامزد قدیمی‌ترین جایزه سینمایی اروپا شد