راه‌اندازی 220 کاروان شادی غدیر در تهران/ اجرای برنامه‌های غدیرشناسی در 110 مسجد


راه‌اندازی 220 کاروان شادی غدیر در تهران/ اجرای برنامه‌های غدیرشناسی در 110 مسجد

مداحی با اعلام برپایی 220 کاروان شادی غدیر در ایام دهه امامت و ولایت گفت: برنامه‌های غدیرشناسی در این ایام به میزبانی 110 مسجد اجرا می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: بنیاد بین‌المللی غدیر هر ساله در ایام منتهی به عید غدیر خم عید الله اکبر برنامه های متعددی را اجرایی می کند که یکی از این برنامه ها، برپایی کاروان های شادی غدیر در سراسر کشور است که از سال گذشته برگزاری این کاروان ها آغاز شد و امسال نیز بنا است به شیوه ای جدید اجرایی شود، برای اطلاع از جزئیات و برنامه های این کاروان ها با «علی‌اکبر مداحی»، مسئول کمیته کاروان شادی غدیر و مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام گفت‌وگویی داشته ایم که در ادامه می خوانید:

کاروان های شادی غدیر با چه هدفی برپا می شود؟

همزمان با فرا رسیدن عید غدیر کاروان‌های شادی غدیر، به همت این کمیته زیر نظر بنیاد بین‌المللی غدیر در سراسر کشور راه‌اندازی می شود و حداقل در شب و روز عید غدیر و حداکثر دهه امامت و ولایت در سراسر کشور شاهد برپایی این کاروان‌ها از سوی هیئات رزمندگان اسلام خواهیم بود. این کاروان‌ها با هدف تبیین خطبه غدیر و انتقال پیام آن به اقشار مردم بالاخص نسل نوجوان و جوان، ترویج شادی در روز عید سعید غدیر خم (عیدالله اکبر)، توزیع هدایا به خصوص به کودکان و نوجوانان و اطعام در مناطق فقیرنشین و پذیرایی در همه مناطق، فعالیت می کنند.

امسال چه تعداد کاروان شادی غدیر در استان تهران برپا می شود؟

در برپایی کاروان شادی غدیر، تمامی اقشار مردم، ارگان‌ها و نهادهای مختلف ماموریتی خواهند داشت. سال گذشته در روز عید غدیر خم در سطح استان تهران ۱۱۰ کاروان به نیت امیرالمومنین (ع) از میدان امام حسین (ع) حرکت و در ۵۵۰ نقطه تهران و ۵۵۰ نقطه شهرها و روستاهای استان تهران به اجرای برنامه شامل؛ پخش مولودی و سرود، روایتگری غدیر توسط روحانی کاروان، مدیحه‌سرایی و مولودی خوانی مداحان نوجوان، توزیع کیک و شکلات، توزیع هدایای کودکان و توزیع بسته متبرکه حرم امام رضا(ع) پرداختند.

امسال دو برابر سال گذشته، یعنی ۱۱۰ کاروان در شهر تهران و ۱۱۰ کاروان نیز در شهرستان‌های استان تهران راه‌اندازی می شود که تفاوت امسال با سال گذشته، عدم برگزاری متمرکز آن است و بناست این کاروان‌ها توسط تشکل‌های حاضر در مساجد بزرگ اجرایی شود و کمیته غدیر تنها سخنران، روایتگر، مداح نوجوان یا نوگل حسینی و هدایای کودکان را تأمین کند.

برنامه جشن عید غدیر در استان تهران صرفا به برپایی کاروان های شادی غدیر خلاصه می شود؟

امسال علاوه بر ۲۲۰ کاروان اعلام شده در تهران، در ۱۰ پارک بزرگ شهر نیز مراسم باشکوهی در شب و روز عید غدیر برگزار می شود.

آیا برپایی کاروان های شادی غدیر تنها در استان تهران است یا در دیگر استان ها نیز راه اندازی می شود؟

همزمان با تهران، در سراسر کشور توسط تعدادی از مساجد، هیئات مذهبی و شعب هیأت رزمندگان اسلام، این کاروان به‌صورت‌های مختلف راه‌اندازی می شود. به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این ستاد ۴۰ برنامه با سر فصل اصلی و ۱۰ هزار اجرا در سراسر کشور در ستاد امامت و ولایت پیش بینی شده است.

برگزاری ۱۱۰ کاروان شادی متشکل از یک روحانی، مداح و یک نفر پشتیبان در پارک‌ها و بوستان‌های تهران نیز پیش بینی شده است، همچنین تجلیل از سادات شهید، مدافعان حرم، سرکشی به خانواده شهدا، برگزاری ایستگاه صلواتی توسط جوانان و برگزاری برنامه‌های غدیرشناسی در ۱۱۰ مسجد، برگزاری جشنواره ورزشی و برگزاری هفتمین جشنواره شعر غدیر از دیگر برنامه‌های این ستاد در دهه امامت و ولایت است.

مردم و علاقه مندان به امیرالمومنین امام علی (ع) اگر بنا داشته باشند کمک و نذری برای جشن های عید غدیر خم داشته باشند، چگونه باید اقدام کنند؟

تمام خیّرین برای کمک و مشارکت در این برنامه، می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به نشانی فاطمیه بزرگ تهران در تقاطع خیابان‌های فاطمی و کارگر تحویل و یا به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۴۱۴۵۷ به نام هیأت رزمندگان اسلام واریز کنند.

پایان پیام/376

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط