طرز تهیه کوفته عدس با قارچ که بسیار سالم و خوشمزه است


... نوشته طرز تهیه کوفته عدس با قارچ که بسیار سالم و خوشمزه است اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

این کوفته های بدون گوشت و خوشمزه هم باب میل گیاهخواران است و هم عاشقان گوشت! در این نوشتار با طرز تهیه کوفته عدس با قارچ آشنا می شوید و می توانید پس از اینکه تعدادی از این کوفته ها را آماده کردید در یک ظرف دربسته داخل فریزر هم بگذارید و هر وقت که دلتان خواست و هوس کردید سس اش را آماده کنید و چندتایی را در قابلمه بپزید و نوش جان کنید!

طرز تهیه کوفته عدس با قارچ که بسیار سالم و خوشمزه است

کوفته عدس با قارچ

طرز تهیه سس کوفته

۱. روغن و سیر را درون یک تابه روی حرارت متوسط قرار دهید. تا زمانی که سیر به رنگ قهوه‌ای روشن در می‌آید و معطر می‌شود – یعنی حدودا ۴ دقیقه – آن را تفت بدهید. گوجه فرنگی‌ها و یک دوم فنجان آب را اضافه کنید. حسابی آن را بجوشانید و سپس شعله را روی حرارت متوسط قرار دهید. برگ‌های تکه شده‌ی ریحان و دو قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید و در حالی که درب ظرف باز است به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه و تا زمانی که غلیظ شود آن را بجوشانید.

طرز تهیه کوفته عدس با قارچ

۱. در همین اثنا، از قبل حرارت گاز را روی ۱۹۰ درجه‌ی سانتیگراد تنظیم کنید. سینی آشپزی را با کاغذهای پوستی بپوشانید و با روغن برس بکشید.

۲. یک قابلمه‌ی متوسط را از آب پر کنید و بگذارید به جوش بیاید، سپس دانه‌های گندم را اضافه کنید و تا زمانی که نرم و ترد شود یعنی حدودا ۳۰ دقیقه بجوشانید. سپس آب آن را بگیرید و آن را کنار بگذارید.

۳. عدس‌ها را درون یک قابلمه‌ی متوسط با ۲ و نیم فنجان آب بریزید. آن را بجوشانید و سپس حرارت را کم کنید و در حالی که درب ظرف باز است به مدت حدودا ۱۵ دقیقه و تا زمانی که آب تقریبا بخار می‌شود و عدس‌ها نرم می‌شوند بجوشانید. آن را از روی حرارت بردارید، صاف کنید و بگذارید کم کم خنک شود.

۴. در این حین، روغن را درون یک تابه‌ی تفلون روی حرارت متوسط داغ کنید. پیاز، قارچ، سیر، ۱ قاشق چایخوری نمک و کمی پودر فلفل اضافه کنید و بپزید و تا زمانی که – به مدت حدودا ۶ دقیقه – نرم و نسبتا قهوه‌ای رنگ شود ادامه دهید. پوره گوجه فرنگی و سرکه را اضافه کنید و بپزید، و به مدت ۲ دقیقه‌ی دیگر و تا زمانی که تقریبا خشک و مایع آن بخار شود ادامه دهید. بگذارید به آرامی خنک شود. تابه را پاک کنید.

۵. مخلوط پیاز-قارچ را داخل یک غذاپز بریزید. عدس‌های پخته شده، گندم و برگ‌های جعفری را اضافه کنید. تا زمانی که مخلوط ترکیب شود و نرم (نه له!) شود به هم زدن آن بپردازید.

۶. نان تکه شده را درون یک کاسه‌ی بزرگ قرار دهید و روی آن را با یک چهارم فنجان آب بپوشانید. بگذارید به مدت دست کم ۵ دقیقه بماند تا نرم شود. با استفاده از یک چنگال، نان خیس شده را به خمیر تبدیل کنید. مخلوط عدس را به کاسه‌ی نان له شده اضافه و با دست مخلوط کنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. در حین اینکه آن را آرام می‌فشارید مخلوط باید شکل خود را حفظ کند.

۷. با دست مخلوط را به شکل ۱۸ گلوله‌ی کوچک کوفته در بیاورید. آن ها را به فاصله‌ی حدودا ۲ سانتی متری هم روی سینی فر قرار دهید. تا زمانی که کوفته ها به رنگ طلایی روشن در می‌آیند – یعنی حدودا ۲۵ تا ۳۰ دقیقه – به پختن ادامه دهید.

۸. برای میل کردن، سس را درون یک کاسه‌ی خالی بریزید. کوفته‌های داغ را درون سس بزنید و روی آن‌ها را با جعفری تزئین کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: foodnetwork

طرز تهیه کوفته عدس با قارچ که بسیار سالم و خوشمزه است

مطالب مرتبط:

طرز تهیه اسنک فوری: ۷ دستور پخت اسنک های آسان و خوشمزه

طرز تهیه ۷ دمنوش تابستانی بسیار عالی و خوشمزه و سالم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دلمه و کوفته

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان