تدارک هزار راس دام با مشارکت خیر دامغانی در استان سمنان


تدارک هزار راس دام با مشارکت خیر دامغانی در استان سمنان

مهدی رومنانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: «ابراهیم امیرآبادیان» از خیران دامغانی در طرح های احسان و نیکوکاری است که در سال های جاری با کاروان احسان حسینی در ایام محرم، سبدهای کالایی در ماه مبارک رمضان و ذبح دام و توزیع آن به مناسبت عید قربان بین نیازمندان سراسر استان، در این راه گام برداشته است.
وی اضافه کرد: در عید قربان امسال، هزار راس دام در استان سمنان کشتار می شود که تمامی آن توسط خیران و از این میزان ۵۰ درصد آن توسط خیر امیرآبادی تامین اعتبار شده است.
رومنانی خاطر نشان کرد: گوشت حاصل از قربانی این تعداد گوسفند در بین تمامی نیازمندان شناسایی شده استان سمنان توزیع خواهد شد.
وی ادامه داد: از این تعداد، ۱۰۰ راس گوسفند، یک راس گاو و یک نفر شتر در کشتارگاه شهر امیریه کشتار و بین ۷۵۰ نیازمند کمیته و مددجویان بهزیستی بخش امیرآباد توزیع می شود.
رومنانی اظهار داشت: همزمان با برگزاری جشن عید قربان و ذبح دام، مراکز نگهداری کودکان سارینا امیریه نیز افتتاح خواهد شد.
رئیس کمیته امداد بخش امیرآباد دامغان گفت: مرکز شکوفه های سارینا پس از تعطیلی سه ساله، از دهه اول تیرماه امسال میزبان ۳۷ کودک دختر در شهر امیریه است.
مردم و حاجیان مسلمان نیز در عید قربان، با قربانی کردن به خداوند تقرب می جویند و با این اقدام خود به یاد قربانی کردن حضرت ابراهیم (ع)در صحرای منا، قربانی های خود را انجام داده و آن را بین فقرا و نیازمندان تقسیم می کنند.
یک هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان دامغان و ۸۰۰ خانوار نیز تحت پوشش کمیته امداد منطقه امیرآباد هستند.
بخش امیرآباد از توابع شهرستان دامغان و در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی این شهر قرار دارد.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس