5 قبیله وحشی که سر انسان را شکار می کردند! + عکس


5 قبیله وحشی که سر انسان را شکار می کردند! + عکس

شکار سر برای اهداف مختلفی انجام می شد: ثابت کردن قدرت مردانگی، گرفتن قدرت حریف، تبدیل کردن فرد به…

شکار سر برای اهداف مختلفی انجام می شد: ثابت کردن قدرت مردانگی، گرفتن قدرت حریف، تبدیل کردن فرد به برده خود در دنیای بعد از مرگ. گاهی هم جمع کردن سر کشته شدگان نشانه یادبود یا منظور و نشانه پیروزی داشت.

شکار سر انسان به منظور مراسم آیینی، جنگ و انتقام

شکار سر یا شکارچی سر تمرین و عملی هست که سر فرد را بعد از کشتن به خاطر اهداف و مراسم آییئی نگه می دارند.
شکار سر برای اهداف مختلفی انجام می شد: ثابت کردن قدرت مردانگی، گرفتن قدرت حریف، تبدیل کردن فرد به برده خود در دنیای بعد از مرگ. گاهی هم جمع کردن سر کشته شدگان نشانه یادبود یا منظور و نشانه پیروزی داشت. در این پست می خواهیم خشن ترین قبیله ها و گروه هایی را معرفی کنیم که شکارچی سر بودند:

بیشتر بدانید : عجیب و غریب‌ترین رسم‌های مذهبی جهان/ از مرده‌خوری تا.... (+عکس)


1. موآری (Maori)
این مهاحران اهل جزیره پلینزی که زبان و فرهنگ مخصوص بخودشان را خلق کردند بعد از مهاجرت به نیوزیلند به موآری معروف شدند. مردم موآری گروه های قبیله ای که از رسم و رسوم پلینزی پیروی می کردند را تشکیل دادند؛ از بین مردمان این قیبل فرهنگ جنگجویانه قدرتمندی پدیدار شد.

این روحیه خشن جنگجویانه آنها را در جنگها و تاخت تاز ها به سوی شکار کردن سر انسان سوق داد. آنها بعد از کشتن دشمنانشان با بیرون آوردن جمجمه و دود دادن داخل سر آنها را با دقت نگهداری می کردند. بعد از این کار حتی حالت های صورت و تتو صورت فرد مقتول قابل تشخیص بود و این سرها نشانه پیروزی و سوغات جنگ این مردم بود.
موآری یکی از مشهورترین گروه هایی بوده که هم سر دشمنان را شکار می کردند و هم گوشت آدمهایی که مغلوبشان شده بود را می خوردند.

5 قبیله وحشی که سر انسان را شکار می کردند! + عکس
مردم قبیله موآری (Maori)

2. مردم سومبا Sumba
مردم سومبا در جزیره خیلی کوچکی در سومبای اندونزی ساکن بودند. مردم سومبای شرقی و غربی هر دو به دلایل مختلف سر انسان شکار می کردند. ساکنین شرقی جزیره به مقدار بیشتری برای نشان دادن پیروزی های منطقه ای و زمینی سرها را شکار می کردند، درحالیکه مردم در قسمت غربی جزیره برای انتقام از رقیبان این کار را می کردند.

تا اینجا این دو گروه شباهت هایی داشتند از حفظ کردن و نگهداری از جمجه هایی که جمع آوری کرده بودند. اما مردم شرق جزیره زمانی که با غربی ها جنگ داشتند سرها را از درختها آویزان می کردند. اما وقتی با مردم منطقه در صلح بودند سرها را دفن می کردند.
مردم غربی هم گاهی اوقات سر را خانواده فردی که کشته بودند بازمی گرداندند. اماآنها موها را برای درست کردن یک معجون مخصوص عملیات جادوگری نگه می داشتند.

5 قبیله وحشی که سر انسان را شکار می کردند! + عکس
قبیله سومبا Sumba

3. سکایی ها
سکایی ها مردم چادرنشین از نژاد مختلط ایرانی اروپایی بودند از آسیای مرکزی به سمت جنوب روسیه و اکراین کوچ کرده و امپراطوری قدرتمند و غنی را تشکیل دادند که امروزه به نام کریمه شناخته می شود. سکایی های اروپا اسب سوارانی ماهر بودند و نژاد آریایی شمارچیان سر بیش از حد خشن بودند تا جایی که هرودوت درمورد این قبیله ها نوشته است. حتی فرمانرواییان پارسی وقت زیادی را صرف از بین بردن آنها می کردند. سکایی ها زندگی کردن را فراموش کرده بودند، آنها برای جنگیدن زندگی می کردند.

آنها شکارچیان ماهری بودند حتی بر پشت اسب با تیر و کمان شکار خود را می کشتند. آنها به بریدن گلوی مردانی که می کشتند شهره بودند و بدون توجه به جنسیت یا سن فرد مرده جمجمه او را باز کرده و از آن به جای فنجان برای نوشیدن استفاده می کردند!

5 قبیله وحشی که سر انسان را شکار می کردند! + عکس
سکایی ها

4. قبیله Wa
قبیله Wa در زمین های مرتفع در شرق میانمار (برمه) و جنوب غرب Yunnan در چین سکونت داشتند. اعتقادات مذهبی . مردم Wa حول محور خون و قربانی دادن می چرخید، آنها باید مرغ ها، خوک، بوفالو و حیوانات دیگر را می کشتند و آنها را به عنوان قربانی برای مراسم عروسی، تدفین و دیگر گردهم آیی های اجتماعی استفاده می کردند.

مردم Wa در مناطق دوردست و مرتفع در مرز چین-میانمار زندگی می کردند به خاطر خشونتشان نسبت به دیگر مردمان معروف بودند. به تعدادی از این مردم لقب Wa وحشی داده بودند، چون سر انسان را شکار می کردند. آنها دلیل به اصطلاح قانع کننده ای برای شکار سر دشمنان خود داشتند، و آن هم زمانی بود که قبیله برای رشد بهتر محصولاتش به کود بیشتری نیاز داشت!

5 قبیله وحشی که سر انسان را شکار می کردند! + عکس
قبیله Wa

5. مونته نگرین
مردم حریص شکارچی سر و حتی تا اواخر سال 1912 این کار را می کردند. آنها بعد از قطع کردن سر دشمن آنرا با یک طره مو حمل می کردند تا روح قرباتی را به خودشان منتقل کنند. مردم مونته گرین در اروپا ساکن هستند، اما زمانی که شکارچه سر بودند از ترکان عثمانی امده بودند. این ترکان عثمانی شکارچیان سر بودند، اما وقت حمله کردند از شرارت کمتری برخوردار بودند.

شکار سر در جنگ های مونته گرو نقش فرعی است و موقع تاخت و تاز نقش خیلی کوچکی داشت، خصوصا وقتی افرادی به منظور جنگ و دشمنی خیلی بهشان نزدیک می شدند. مونته گرین ها از ابتدا با همسایه های نزدیکشان خیلی دنبال جنگ و دردسر نبودند، بیشترین درگیری های آنها و شکار سر مربوط به مردمی می شد که در فاصله قابل توجهی از آنها زندگی می کردند.

5 قبیله وحشی که سر انسان را شکار می کردند! + عکس
مونته نگرین

بیشتر بدانید : رازهای سیاه قبایل آدمخواران در هند و اندونزی!! + عکس

بیشتر بدانید : 5 جزیره عجیب و غریب که نمی دانستید وجود دارند!! (قسمت 2)

بیشتر بدانید : عکس‌های جالب از مردمان قبیله اومو در اتیوپی!!

بیشتر بدانید : ترسناک ترین سنت‌ های دنیا برای تبدیل شدن پسربچه‌ ها به یک مرد واقعی! +عکس


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم