ممنوعیت برگزاری کلیه آزمون‌های چرتکه و کانگورو در مدارس کشور


ممنوعیت برگزاری کلیه آزمون‌های چرتکه و کانگورو در مدارس کشور

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر ممنوع شدن برگزاری کلیه آزمون‌هایی چون چرتکه ، کانگورو که فقط بر تقویت قوای ذهنی دانش آموزان تمرکز می‌کند و تربیت در آن‌ها مغفول است، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا رضوان حکیم‌زاده در گردهمایی یک روزه روسا و معاونان آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان با بیان اینکه تربیت تمام ساحتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تأکید است، گفت: باید فضاهای مناسبی اعم از کارگاه هنری، ورزشی و آزمایشگاه در مدارس در اختیار داشته باشیم و برنامه‌های درسی ما تمام‌ساحتی باشد.

وی با بیان اینکه شاید نکته اساسی جداکردن نقش تربیتی از کار معلمان بود، اظهارکرد: اکثر زمانی که دانش‌آموزان در مدرسه می‌گذرانند با معلمان است و اگر بخواهیم نقش تربیتی را فقط به معلم پرورشی بسپاریم، باعث می‌شود فرصت‌هایی که می‌توانستیم از رهگذر نقش تربیتی معلمان داشته باشیم، از دست بدهیم.

حکیم زاده ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تقدم با تربیت است اما برای تغییر نگاه و رویکرد ذی‌نفعان باید بیشتر تلاش شود. یکی از این ذینفعان خانواده‌ها هستند و اگر قبله آمال را کنکور و آموزش ببینند، نمی‌توان راه به جایی برد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعلیم و تربیت فقط بر عهده وزارت آموزش و پرورش نیست، اظهارکرد: حرکت‌هایی در آموزش و پرورش و از دوره ابتدایی شروع شده است که اگر سایر سازمان‌ها با آن هم‌جهت نباشند، صددرصد توفیق نمی‌یابد. در حال حاضر تحت‌الشعاع قرار گرفتن تربیت از سوی بعضی از رسانه‌ها با تبلیغات بی‌رویه مؤسسات که حتی پیش‌دبستانی‌ها را هدف قرار داده است را شاهدیم.

وی با تأکید بر اینکه بدون شک حرکت‌های شتاب زده و پوپولیستی کمکی نمی‌کنند، گفت: حذف آزمون‌ها که چند میلیون مشتری داشت، آیا کار کمی بود؟ این حرکت شروع شده است و می‌توانیم کم‌کم به دوره‌های دیگر تسری دهیم.

حکیم زاده افزود: برخی سیاست‌گذاری‌های خلاف سند تحول مانند تنوع مدارس و طبقاتی کردن مدارس می‌تواند این عدالت را در فراهم کردن فرصت‌های خوب یادگرفتن برای همه به طور یکسان فراهم نکند.

وی با بیان اینکه سازمان سنجش مجری سیاست‌های کلان است و به خودی خود نقشی در این موضوع ندارد، گفت: قطعا اگر هم‌افزایی و هم اندیشی به همراه کارشناسی تخصصی بین آموزش و پرورش و وزارت علوم وجود داشته باشد می‌توان امیدوار بود که اتفاقات خوبی در زمینه تغییر جهت ارزشیابی‌ها رخ دهد. اگر هم نقدی در زمینه تربیت مطرح می‌شود به تنهایی متوجه معلمان نیست و آنها مجری سیاست‌هایی هستند که ما تعیین می‌کنیم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی