357 کلاس درس در سایت های مسکن مهر خراسان جنوبی نیاز است


 357 کلاس درس  در سایت های مسکن مهر خراسان جنوبی نیاز است

ابراهیم آبادی با تاکید بر کمبود 357 کلاس درس در مساکن مهر خراسان جنوبی، گفت: برای ساخت این مدارس بیش از 174 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد ابراهیم آبادی» امروز (20 مرداد) در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 12 منطقه آموزشی با 170 هزار دانش‌آموز در استان وجود دارد، ظهار کرد: در حال حاضر 2 هزار و 42 فضای آموزشی در استان وجود دارد که از این تعداد 48 درصد نیازمند مقاوم سازی و 13 درصد تخریبی است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه 346 کلاس درس در شهرستان های تابعه به غیر از بیرجند در مساکن مهر مورد نیاز بوده است، گفت: از این تعداد 188 کلاس تحویل و 45 کلاس نیمه تمام است و 119 کلاس دیگر در مساکن مهر 10 شهرستان استان باقی مانده که 54 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: در سایت های مساکن مهر شهرستان بیرجند 396 کلاس درس فضای آموزشی مورد نیاز بوده که 87 کلاس تحویل، 83 کلاس نیمه تمام و 238 کلاس دیگر در مسکن مهر بیرجند باقی مانده که 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ابراهیم آبادی ادامه داد: در شهرک های اقماری مانند حاجی آباد، امیرآباد، چهکند، شراب، رقویه، منظریه و علی‌آباد 63 کلاس مورد نیاز است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 75 درصد مدارس و فضاهای آموزشی استان مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد هستند، عنوان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 300 کلاس درس باقی مانده که بیشتر در روستاها هستند و امیدواریم تا سال 1400 همه مدارس در خراسان جنوبی مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد شوند.

وی یادآور شد: از سال 92 استانداردسازی فضاهای آموزش و پرورش در دستور کار دولت قرار گرفت که تا آن زمان 40 درصد مدارس استان مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد بودند.

ابراهیم آبادی بیان کرد: در مجموع یک هزار و 900 مدرسه در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد بیش از یک هزار و 750 مدرسه دولتی و 146 مدرسه غیردولتی هستند که 91 درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی و 9 درصد دانش‌آموزان استان در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی افزود: اکنون تنها در بیرجند 350 کلاس درس دو نوبته است که باید با احداث فضاهای آموزشی جدید از شیفت خارج شوند.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)