نوای ملکوتی دعای عرفه در امامزادگان خراسان شمالی طنین‌انداز شد


نوای ملکوتی دعای عرفه در امامزادگان خراسان شمالی طنین‌انداز شد

بجنورد- ایرنا- در آستانه عید سعید قربان دعای پرفیض و ملکوتی عرفه در 12 امامزاده شاخص استان خراسان شمالی با حضور پرشور عاشقان اهل بیت (ع) طنین انداز شد.

عرفه روزی که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های جود و احسان خود را برایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده‌تر و در خشمناکترین اوقات خواهد بود.

روز عرفه، روز رحمت عام الهی است، دعای این روز نیز، زمینه ساز تجلّی مغفرت و آمرزش خدا نسبت به بندگان است.

در روایتی نقل شده است که شب عرفه هر دعای خیری که انسان بکند به اجابت می رسد؛ و برای کسی که در شب عرفه اطاعت الهی را بکند و اعمال صالحه انجام دهد، معادل ۱۷۰ سال اطاعت و عبادت است؛ یعنی از نظر پاداش چنین چیزی به او داده می‌ شود.

در همین راستا در این روز عاشقان اهل بیت (ع) در اقصی نقاط استان در نقاط مختلف گرد هم آمدند و دعای عرفه را زمزمه کردند به طوری که گنجینه زلال عرفان الهی در کلام حضرت امام حسین (ع) با حضور عاشقان حضرت اباعبد ا... الحسین (ع) در بقاعمتبرکه و مساجد و حسینیه‌ها قرائت شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آیین بعدازظهر امروز به صورت شاخص و محوری در محل امامزاده سید عباس (ع) بجنورد با مداحی رضا لنگری از مداحان اهل بیت (ع) و سخنرانی حجت الاسلام مهدی براتیان برگزار شد.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی افزود: همچنین محل برگزاری این مراسم در شیروان در بقعه امامزاده حمزه رضا(ع) و بقعه شیخ مقدم الله‌آباد، در اسفراین بقعه امامزاده سید جعفر(ع) و حمزه بن موسی(ع) دهنه شیرین، در مانه و سملقان امامزاده ابراهیم(ع) و شهرستان گرمه در بقعه امامزاده فخرالدین ایور است.

وی محل برگزاری این آیین در شهرستان جاجرم را امامزاده زین‌العابدین (ع) سنخواست، در فاروج امامزادگان عبدالرحمن (ع) خرق و سید جعفر (ع) سیاهدشت و در بجنورد امامزاده سید باقر اسفیدان و بقعه ایوب پیغمبر گیفان اعلام کرد.

حجت الاسلام آسوده یدکی با بیان اینکه قرائت دعای عرفه، سخنرانی و مداحی از مهم‌ترین برنامه‌ها در این روز است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که برگزاری این مراسم در محل مصلی امام خمینی (ره) بجنورد نیز انجام شد.

وی افزود: برگزاری نماز عید سعید قربان نیز صبح روز عید در محل مصلی بجنورد برنامه ریزی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی اظهار داشت: برای روز عید قربان نیز پایگاه هایی برای جمع آوری نذورات مردم و صندوق کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کمک به موکب اربعین خواهیم داشت.

وی یادآور شد: سال گذشته از محل کمک های مردمی یک گوسفند خریداری و گوشت قربانی بین ۱۵۰ خانواده نیازمند توزیع شد.

حجت الاسلام آسوده گفت: مردم خیر و نیکوکار استان امسال نیز تا الان مبالغی را برای عیدقربان کمک کرده اند که در روز عید بعد از جمع آوری مجموع نذورات نسبت به اهدای آنها به نیازمندان اقدام می شود.

به گزارش ایرنا؛ نهم ذی‌الحجه و یک روز پیش از عید سعید قربان موسوم به روزعرفه حجاج در سرزمین وحی و ایرانیان مشتاق آل‌الله در گوشه و کنار این سرزمین به زمزمه دعای عرفه مشغول می‌شوند.

ط/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص