سگ گلدن رتریور: آشنایی با نژاد Golden Retriever و ویژگی‌های آن‌ها!


اگر دوست دارید که یک سگ گلدن رتریور Golden Retriever داشته باشید باید بدانید که این سگ یکی از قویترین نژاد‌های سگ می‌باشد و می‌تواند به خوبی بدود. هر چند مراقبت‌های خاص خود را دارد ولی اگر به پیاده روی‌های به موقع سگ گلدن رتریور دقت داشته باشید می‌توانید به خوبی از آن مراقبت کنید. […] نوشته سگ گلدن رتریور: آشنایی با نژاد Golden Retriever و...

سگ گلدن رتریور: آشنایی با نژاد Golden Retriever و ویژگی‌های آن‌ها!سگ گلدن رتریور: آشنایی با نژاد Golden Retriever و ویژگی‌های آن‌ها!
1+

اگر دوست دارید که یک سگ گلدن رتریور Golden Retriever داشته باشید باید بدانید که این سگ یکی از قویترین نژاد‌های سگ می‌باشد و می‌تواند به خوبی بدود. هر چند مراقبت‌های خاص خود را دارد ولی اگر به پیاده روی‌های به موقع سگ گلدن رتریور دقت داشته باشید می‌توانید به خوبی از آن مراقبت کنید. در ادامه این متن نت نوشت برای دوستداران سگ گلدن رتریور راهنمایی‌های مفیدی آورده است.

سگ گلدن رتریور Golden Retriever

ویژگی ظاهری سگ گلدن رتریور

سگ گلدن رتریور از رده سگ‌های AKC می‌باشد که محبوبیت کمی دارد.

وزن : ۶۵-۷۵ پوند ( مرد ) ۵۵-۶۵ پوند ( زن )قد : ۲۳-۲۴ اینچ ( مرد ) ۲۱-۲۵ اینچ ( زن )مدت زمان زندگی : ۱۰ الی ۱۳ سالگروه : ورزشی

Golden Retriever یک سگ بسیار قوی و عضلانی است که معمولا در رده سگ‌های متوسط به شمار می‌رود. این سگ سر بزرگ و چشمانی صمیمی و مهربان دارد. از چهره‌اش با هوش بودن او را می‌توانید حدس بزنید. گوش‌های Golden Retriever کوتاه و پوزه خاص نژاد خود را دارد. قدم هایش صاف و قدرتمند است.

بیشتر بخوانید: سگ قفقازی: آشنایی با نژاد Caucasian و ویژگی آن‌ها!

سگ گلدن رتریور: آشنایی با نژاد Golden Retriever و ویژگی‌های آن‌ها!سگ گلدن رتریور: آشنایی با نژاد Golden Retriever و ویژگی‌های آن‌ها!

سگ‌های Golden Retriever عموما سگ‌های خانوادگی به حساب می‌آیند

سگ‌های Golden Retriever با چه کسانی راحت زندگی می‌کنند؟

سگ‌های Golden Retriever عموما سگ‌های خانوادگی به حساب می‌آیند. آن‌ها قابل اعتماد و مودب هستند. بیشترین کمکی که از این دسته سگ‌ها بر می‌آید در ماهیگیری و ورزش است.

آموزش دادن آن‌ها تقریبا آسان و بی درد سر است. به طور کلی سگ‌هایی شاد و باهوش هستند که به راحتی می‌توانند تحت آموزش قرار گیرند و سودمند باشند. Golden Retriever بعد از آموزش‌های لازم می‌تواند به عنوان سگ شکاری، سگ کمکی و برای افراد نابینا به کار گرفته شوند.

ویژگی‌های رفتاری سگ گلدن رتریور

اجتماعیخانواده دوستورزش کارمراقب کودک یا حیوانات خانگیمنعطفیادگیرندهبازیگوش

این دسته از سگ‌ها قدرتمند هستند و بازی کردن در فضای باز را خیلی دوست دارند. بازی‌هایی که در طبیعت انجام شود بهترین سرگرمی برایشان محسوب می‌شود. به طور کلی سگ‌های نژاد Golden Retriever بسیار بازیگوش هستند و از این که یک شی یا خوراکی را با دهان خود حمل کنند بسیار لذت می‌برند.

این سگ‌ها معمولا برای شکار پرندگان و یا حمل و کشیدن چیزی به خوبی کار می‌کنند. با این که سگ‌های Golden Retriever ترجیح می‌دهند در طبیعت و فضای باز بازی کنند ولی به خوبی می‌توانند خود را با شرایط وفق دهند.

بنابراین اگر ناچارید که آن را در خانه و آپارتمان نگهداری کنید نگران نباشید که به راحتی می‌توانند خود را با وضعیت به وجود آمده تطابق دهند. این سگ‌ها دست و پا چلفتی و تنبل نیستند و اعتماد به نفس بالایی دارند. با تمرینات زیاد می‌توانند به عنوان سگ شکار به کار گرفته شوند.

سگ گلدن رتریور: آشنایی با نژاد Golden Retriever و ویژگی‌های آن‌ها!سگ گلدن رتریور: آشنایی با نژاد Golden Retriever و ویژگی‌های آن‌ها!

بنابراین اگر ناچارید که آن را در خانه و آپارتمان نگهداری کنید نگران نباشید که به راحتی می‌توانند خود را با وضعیت به وجود آمده تطابق دهند. این سگ‌ها دست و پا چلفتی و تنبل نیستند و اعتماد به نفس بالایی دارند. با تمرینات زیاد می‌توانند به عنوان سگ شکار به کار گرفته شوند.

روش زندگی سگ گلدن رتریور

سگ‌های Golden Retriever معمولا زیاد راه می‌روند و طبیعتی فعال دارند ولی در صورتی که قبل از پیاده روی‌ها بدن آماده‌ای نداشته باشند دچار زانو درد خواهند شد که در آن صورت نیاز است به دامپزشک مراجعه کنید.

این سگ‌ها به بیماری‌هایی نیز ممکن است مبتلا شوند. به طور معمول سگ‌های Golden Retriever بیشتر دچار بیماری‌های قلبی مانند تنگی آئورت می‌شوند.

بیماری‌های مرتبط با چشم مانند آب مروارید نیز در آن‌ها زیاد مشاهده می‌شود. مشکلاتی در ناحیه آرنج و زانو‌ها هم در Golden Retriever زیاد رخ می‌دهد. بهتر است که علائم عفونی در دندان‌ها و گوش‌های سگ نیز به طور مرتب مورد کنترل قرار گیرد.

شرایط نگهداری از سگ Golden Retriever

سگ گلدن رتریور در طی سال یک یا دو مرتبه دچار ریزش مو می‌شود. استفاده از یک برس خوب برای این سگ بسیار ضروری است. در هفته یک یا دو مرتبه موهایش را برس بزنید تا تعدادی از موهای مرده این سگ بریزد فقط توجه داشته باشید که قبل از برس کشیدن تمام بدن سگ کاملا خشک باشد.

ممکن است گاهی موهای ریخته شده Golden Retriever را در قسمت‌هایی از خانه مشاهده کنید این امر کاملا عادی است. حمام کردن از ریزش موی سگ گلدن رتریور جلوگیری می‌کند. Golden Retriever نیاز دارد که به طور مرتب ناخن هایش را نیز مرتب کنید.

ورزش کردن برای این نوع سگ بسیار مهم است. ورزش روزانه به اندازه غذا برایش اهمیت دارد. مسیرهای طولانی بهترین گزینه‌ها برای این سگ می‌باشد. یکی از مواردی که می‌بایست در نگهداری از این نژاد سگ حتما در نظر گرفت میزان علاقه و محبتی است که به آن ارائه می‌شود.

سگ‌های Golden Retriever معمولا دچار اضطراب جدایی می‌شوند. به طور معمول این سگ‌ها از هر فرصتی برای بازی کردن با شما استفاده خواهند کرد و تمایل به داشتن روابط بیشتر با شما و یا یافتن دوستان جدید تر هستند به همین دلیل این سگ‌ها از لحاظ عاطفی بسیار قوی می‌باشند.

معمولا علاقمند هستند که در آغوش کشیده شوند و در هنگام بازی زیاد دچار احساسات می‌شوند. زمانی که شما در کنارشان نیستید و یا این که آن‌ها در خانه تنها می‌گذارید ممکن است دچار اضطراب جدایی شده و در صورتی که این حالت ادامه دار باشد و در زمانی زیاد به طول بینجامد می‌تواند مشکلات روحی برای سگ ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: سگ دوبرمن: آشنایی با نژاد Doberman و ویژگی آن‌ها!

سگ گلدن رتریور: آشنایی با نژاد Golden Retriever و ویژگی‌های آن‌ها!سگ گلدن رتریور: آشنایی با نژاد Golden Retriever و ویژگی‌های آن‌ها!

در حین بازی می‌توان آموزش‌های لازم را اعمال کرد. پیدا کردن وسیله‌ای مانند توپ در آب و گرفتن و آوردنش را می‌توانید زیاد تمرین کنید

بازی‌های مورد علاقه سگ گلدن رتریور

سگ‌های نژاد Golden Retriever به بازی‌های زیادی علاقه دارند چرا که از دسته سگ‌های بسیار پر جنب و جوش به حساب می‌آیند.

ورزش‌هایی مانند ایروبیک ورزش مناسبی برای این نژاد سگ محسوب می‌شود و سگ از آن‌ها بسیار لذت خواهد برد. ورزش‌های آبی نیز بسیار مورد علاقه آن‌ها می‌باشد. حرکاتی در آب و یا جمع آوری توپ یا هر وسیله کوچک در آب را نیز بسیار دوست خواهند داشت.

پیدا کردن یک مکان بسیار امن و مطمئن برای شنای این سگ‌ها بسیار مهم می‌باشد. شنا در فضای باز را خیلی بیشتر دوست دارند. در نظر داشته باشید خطراتی مانند جریان آب، آلودگی و یا دمای نامناسب آب می‌تواند برای این سگ‌ها مشکل ساز باشد بنابراین ابتدا محیط بازی را بسیار امن و مورد اعتماد بسازید سپس بازی را شروع کنید.

در حین بازی می‌توان آموزش‌های لازم را اعمال کرد. پیدا کردن وسیله‌ای مانند توپ در آب و گرفتن و آوردنش را می‌توانید زیاد تمرین کنید. سعی کنید از اسباب بازی‌های نرم و لطیف و قابل انعطاف برای این دسته از بازی‌های سگ انتخاب کنید که آسیبی به آن نرساند.

از دیگر بازی‌های مورد علاقه سگ‌های Golden Retriever استفاده از حس بویایی است. سگ‌ها در تمام نژاد‌ها استفاده از این حس را بسیار دوست خواهند داشت. با این بازی می‌توانید سگ را در یک زمان محدود به چالش بکشانید. به آن‌ها اجازه دهید یک خوراکی یا اسباب بازی معطر را که داخل یا خارج خانه پنهان کرده اید پیدا کنند و برای این جستجو از حس بویایی خود کمک بگیرند.

واکسن‌های مورد نیاز سگ گلدن رتریور

سگ گلدن رتریور نیاز به واکسیناسیون کامل و دقیقی دارد که به این شرح می‌باشد:

۶-۸ هفتگی واکسن لپتوسپیروز، هپاتیت، پاراآنفولانزا، ویروس کرونا (DHLPPC)۱۰-۱۲ هفتگی (DHLPPC) سری دوم۱۶ هفتگی (DHLPPC) و هاریسالیانه (DHLPPC) و تقویت کننده‌های هاری

طبقه بندی انواع Golden Retriever

سگ‌های رده Retriever انواع متفاوتی دارند که نژاد آن‌ها اسکاتلندی می‌باشد. منشا پیدایش این سگ‌ها تا حدودی نامعلوم است اما می‌توان گفت که برای اولین بار در یکی از مناطق جنگلی اسکاتلند این سگ دیده شده است که با رنگی زرد یا همان طلایی بوده است به همین دلیل Golden Retriever نامیده شده است. امروزه ترکیبی از انواع مختلف Retriever مشاهده می‌شود.

ترکیبی از سیاه و طلایی Retriever Goldendoodleترکیبی از انواع طلایی Retriever Poodleطلایی Retriever Pyrenees

بیشتر بخوانید: سگ سرابی: آشنایی با نژاد ایرانی Sarabi Mastiff و ویژگی‌های آن‌ها!

سگ گلدن رتریور: آشنایی با نژاد Golden Retriever و ویژگی‌های آن‌ها!سگ گلدن رتریور: آشنایی با نژاد Golden Retriever و ویژگی‌های آن‌ها!

یکی از شایع ترین مشکلات سلامتی و بیماری‌هایی که در بین سگ‌های نژاد Golden Retriever به وفور مشاهده می‌شود دیسپازی هیپ می‌باشد. این بیماری در واقع یک شکل بسیار ناهنجار از آرتریت می‌باشد.

بیماری‌های رایج سگ گلدن رتریور

یکی از شایع ترین مشکلات سلامتی و بیماری‌هایی که در بین سگ‌های نژاد Golden Retriever به وفور مشاهده می‌شود دیسپازی هیپ می‌باشد. این بیماری در واقع یک شکل بسیار ناهنجار از آرتریت می‌باشد.

در بیماری دیسپازی هیپ معمولا با رشد غیر طبیعی و یا توسعه نا هنجاری مفاصل مواجه می‌شویم. بیشتر مشکلات مفصلی در ناحیه لگن سگ گلدن رتریور مشاهده می‌گردد.

گاهی قسمت فوقانی استخوان ران دچار تغییراتی می‌شود که به شکل یک توپ در می‌آید. این گوی می‌تواند درون مفصل حرکت کرده و با هر مرتبه راه رفتن سگ دچار لغزندگی و مشکلاتی بیشتر شود.

بیماری دیسپازی هیپ بین دو استخوان پا و ران رخ می‌دهد که رباط قوی این ناحیه را درگیر خواهد کرد. در صورتی که سگ گلدن رتریور به این بیماری مبتلا گردد و رسیدگی کافی و به موقع آن انجام نشود سگ می‌تواند دچار التهاب و درد در ناحیه لگن و در نهایت معلولیت دائمی شود.

از دیگر مشکلاتی که ممکن است این نژاد از سگ‌ها به آن دچار شوند کم کاری تیروئید، تنگی آئورت، اختلالاتی در بینایی، تومورهای مختلف و گاهی تشنج است. به ندرت در بین سگ‌های Golden Retriever مشکلات پوستی هم مشاهده می‌شود.

بهتر است زمان مراجعه به دامپزشک این سگ‌ها آزمایشات و معایناتی در زمینه قلب، لگن، تیروئید، چشم و آرنج داشته باشند.

بیشتر بخوانید: سگ اشپیتز: آشنایی با نژاد Spitz و ویژگی آن‌ها!

تاریخچه سگ گلدن رتریور

دقیق ترین اطلاعاتی که از قدمت سگ گلدن رتریور در دسترس است نشان می‌دهد که این نژاد از سال ۱۸۳۵ تا سال ۱۸۹۰ توسط افراد ثروتمند در اسکاتلند نگهداری می‌شده است.

ظاهرا برای نخستین مرتبه در همان دوران در کنار رودخانه تود در شمال اسکاتلند این سگ یافت شد. این سگ در سال ۱۹۰۸ در نمایشگاه سگ‌های بریتانیایی به عنوان یک نمونه بسیار خوب سگ شناخته شد و از آن به بعد از طریق کانادا و امریکا تکثیر شد.

از همان دوره شکارچیان ورزشی از این نژاد به عنوان یک سگ شیرین و با هوش استفاده کردند. بهترین نوع Golden Retriever مربوط به شخصی به نام جرالد فورد بود که نامش نیز Liberty بوده است.

منابع : + + + + + + +

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟