آکسینیت جواهری چند رنگ است؟ + معرفی خواص سنگ آکسینیت


آکسینیت جواهری چند رنگ است؟ + معرفی خواص سنگ آکسینیت

آکسینیت یکی از معدود سنگ‌های جواهری است که خاصیت چند رنگی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آکسینیت به عنوان یک سنگ پایه معرفی می شود که در مصرف کننده حس قدرت و سرزندگی را تقویت می کند. این سنگ خواص دیگری را نیز در خود جای داده است که امروز قصد داریم به آن بپردازیم.

آکسینیت جواهری چند رنگ است؟ + معرفی خواص سنگ آکسینیت

معرفی سنگ آکسینیت

آکسینیت (Axinite) کانی قرمز - قهوه‌ای، بنفش - قهوه‌ای که در گروه کانی‌هایی است که از کلسیم، آلومینیم، بور-سیلیکات تشکیل شده‌اند. آکسینیت دارای ویژگی‌های پیروالکتریسیته و پیزوالکتریسیته است. این کانی ترد است و دارای ساختار بلوری سه‌شیب است و دارای لومینسانس اغلب بنفش است.

این مطلب را از دست ندهید: نقش خواص سنگ های قیمتی در معرفی دین اسلام

در HF حل می‌شود و در برابر شعله ذوب می‌شود. آکسینیت، کمیاب است و می‌توان آن را در آلمان، فرانسه، سوئیس، روسیه، انگلیس و آمریکا جستجو کرد. آکسینیت یکی از معدود سنگ‌های جواهری است که خاصیت چند رنگی دارد. سنگ‌های جواهر چند رنگ با توجه به نور و زاویه‌ی دید، رنگ‌های متفاوتی از خود تولید می‌کنند. چند رنگی تنها در سنگ‌هایی با بلور انکسار مضاعف یافت می‌شود و دلیل آن تفاوت در دریافت شعاع نور در بلور‌ها است.

آکسینیت جواهری چند رنگ است؟ + معرفی خواص سنگ آکسینیت

آندالسیت در کنار تانزانیت، کیانیت و یولیت یکی دیگر از سنگ‌های جواهر چند رنگی است. سنگ‌های جواهر تک انکسار چند رنگی نخواهند بود، این انکسار تکی در الماس و لعل بدخشان وجود دارد. هنگامی که آکسینیت برش خورده و صیقل داده شود، درخشندگی قوی شیشه‌ای و همچنین خواص پیزوالکتریک و گرما- از خود بروز می‌دهد. سنگ‌های جواهر پیزوالکتریک و گرما- هنگامی که به سرعت گرم یا سرد می‌شوند و یا هنگام تحت فشار قرار گرفتن بلورها، جریان الکتریکی تولید می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید: باورنکردنی‌ترین سنگ‌های قیمتی +عکس

این ویژگی بسیار عجیب و خاص است و تنها برخی از سنگ‌های جواهر مانند تورمالین و پرهنیت دارای این ویژگی هستند. آکسینیت جواهری چند رنگ است، و این یعنی با توجه به زاویه‌ دید و نور به رنگ‌های مختلفی قابل مشاهده است. گونه‌های متفاوتی از آکسینیت وجود دارد، اما اغلب به رنگ قهوه‌ای طلایی روشن یا قهوه‌ای مایل به قرمز یافت می‌شود. سایر رنگ‌های آن یاسی، بنفش، قهوه ای، سیاه و آبی کمرنگ تا خاکستری و همچنین زرد-نارنجی است.

آکسینیت جواهری چند رنگ است؟ + معرفی خواص سنگ آکسینیت

خواص سنگ آکسینیت

آکسینیت به عنوان سنگ صداقت شناخته می‌شود و تصور می‌شود که حقایق درونی را آشکار می‌سازد. این توانایی متافیزیکال با افزایش ارتباطات و کاهش خشم از تنش‌های قدرتی و سایر اختلالات شخصیتی جلوگیری می‌کند. آکسینیت نیز به عنوان یک سنگ پایه شناخته می‌شود و در مصرف کننده حس قدرت و سرزندگی را تقویت می‌سازد.

این مطلب را از دست ندهید: سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، ثروتهایی که نقشی در اقتصاد استان اردبیل ندارند

این سنگ با چشم سوم و چاکرای ریشه مرتبط بوده و نماد زودیاک بز (Capricorn) را نشان می‌دهد. آکسینیت به لحاظ فیزیکی در هم ترازی استخوان‌ها و استحکام مهره‌ی کمر موثر است. همچنین اعتقاد بر این است که درد ناشی از شکستگی و آسیب‌های سیستم عضلانی و اسکلتی را کاهش می‌دهد.

توصیه: خواص و نیرو‌های درمانی کریستال دگرگون و متافیزیکال نباید به عنوان نسخه پذیرفته شوند. فرهنگ سنگ جواهر متافیزیکال، تشریفاتی و سنتی از منابع مختلفی جمع آوری می‌شوند. این اطلاعات جایگزین نسخه‌ پزشک نخواهد بود. در صورت بروز مشکلات پزشکی به متخصص مراجعه کنید. این مطالب در هیچ شرایطی تضمین کننده‌ هیچگونه ادعا در درمان و نیرو‌های سنگ تولد هاست.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان