کاملا هریس: ترامپ با سیاست‌های اقتصادی‌اش به مردم زیادی خیانت کرد


کاملا هریس: ترامپ با سیاست‌های اقتصادی‌اش به مردم زیادی خیانت کرد

نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا اعلام کرد رئیس جمهور این کشور با عمل نکردن به بسیاری از وعده‌های انتخاباتی خود، به مردم زیادی خیانت کرد.

کاملا هریس: ترامپ با سیاست‌های اقتصادی‌اش به مردم زیادی خیانت کرد
به گزارش فانوس، کاملا هریس، سناتور کالیفرنیا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا دیروز در مصاحبه با شبکه ان بی سی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با سیاست‌های اقتصادی‌اش به مردم زیادی خیانت کرد.

هریس گفت: افرادی هستند که به دلایل مختلف به او رأی داده اند؛ و خیلی از آن‌ها به خاطر وعده هایش به او رأی دادند. وعده‌هایی که ترامپ نتوانسته است آن‌ها را عملی کند، زیرا این‌ها وعده‌های دروغینی بوده اند. او به مردم زیادی خیانت کرد.

وی در ادامه افزود: او با این وعده جلو آمد که به خانواده‌های کارگر کمک می‌کند. از کشاورزان گرفته تا کارگران خودروسازی. اما کشاورزانی هستند --در واقع همه کشاورزان—که به دلیل سیاست‌های به اصطلاح تجاری ترامپ با ورشکستگی مواجه شده اند. این کار یک اقدام یکجانبه بود که باعث شد کشاورزان آیووا با ورشکستگی مواجه شوند؛ زیرا سویای آن‌ها باید در سطل زباله‌ها بپوسد. چرا؟ زیرا آن‌ها در ۱۰ سال گذشته بازاری را در چین بدست آورده بودند و الان این بازار برای آن‌ها از بین رفته است.

این نامزد دموکرات انتخابات آمریکا همچنین گفت: مردم آمریکا باهوش‌تر از آن هستند که به دنبال توییت‌های ترامپ بروند. به لایحه مالیاتی او که فقط به نفع ۱ درصد مردم و شرکت‌های بزرگ آمریکایی است توجه کنید. این شخص (دونالد ترامپ) به مردم خیانت کرده است.

مذاکرات تجاری میان پکن و واشنگتن قرار است در ماه سپتامبر از سر گرفته شود. اما جنگ تجاری میان آمریکا و چین این روز‌ها به شدت پرتنش شده است. دونالد ترامپ پیشتر تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر روی ۲۵۰ میلیون دلار از کالا‌های وارداتی از چین اعمال کرد. وی حتی به تازگی تهدید کرده است که از تاریخ اول سپتامبر (حدود سه هفته دیگر) تعرفه‌های ۱۰ درصدی دیگری هم بر روی ۳۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی اعمال خواهد کرد. به همین دلیل چین هم مقابله به مثل کرد و تعرفه‌هایی را بر روی کالا‌های وارداتی از آمریکا اعمال کرد. پکن همچنین خرید محصولات کشاورزی آمریکا را متوقف کرده است.

دونالد ترامپ چند روز پیش در حساب توییتر خود نوشت که کشور چین می‌خواهد توافق با آمریکا را به شکل بدی انجام دهد و به شکست او توسط یک نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امید دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا