2 ووشو کار سیستان و بلوچستان به رقابت‌های آسیایی اعزام می شوند


2 ووشو کار سیستان و بلوچستان به رقابت‌های آسیایی اعزام می شوند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: عباس شیبک و یونس شهرکی ووشوکاران این استان به ترتیب به عنوان مربی و ورزشکار اواخر مرداد به رقابت‌های آسیایی اعزام می شوند.

ادهم کرد زابلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره از رقابت‌های آسیایی اواخر مرداد در برونئی برگزار می شود.

وی از حضور زینب عباسی مربی زن سیستان و بلوچستان در اردوی تیم ملی خبر داد و افزود: اردوی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های آسیایی چین در تهران درحال برگزاریست که عباسی داور بین‌المللی ووشو استان در این اردو برای قضاوت ورزشکاران انتخاب شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ووشو از رشته های مدال آور در استان است افزود: ووشو کاران استان سال گذشته با درخشش در عرصه های کشوری و جهانی موفق به کسب ۱۳۴ مدال رنگارنگ شدند.

وی خاطر نشان کرد: ووشو به عنوان یکی از رشته های ورزشی پرطرفدار توانسته با فعالیت در بیشتر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان بیش از سه هزار ورزشکار را جذب کند که از این تعداد بیش از هزار و ۱۵۰ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

سیستان و بلوچستان قهرمان کبدی پسران جوان کشور شد

رقابت های کبدی پسران جوان کشور با قهرمانی تیم سیستان و بلوچستان در شیراز پایان یافت.

در دیدار نهایی این رقابت‌ها که در سالن شهید باهنر شیراز برگزارشد، تیم سیستان و بلوچستان در یک دیدار نزدیک با نتیجه ۲۶ بر ۲۵ مقابل تیم گلستان به برتری دست یافت و جام قهرمانی را با خود از شیراز به سوغات بُرد، گلستان هم به نایب قهرمانی بسنده کرد.

همچنین تیم های مازندران و آذربایجان غربی به صورت مشترک مقام سوم را کسب کردند.

نفرات برتر این پیکارها به اردوی تیم ملی کبدی جوانان دعوت خواهند شد.

در رقابت های کبدی پسران جوان کشور ۴۰۰ ورزشکار از ۲۴ استان شرکت داشتند و به مدت سه روز با هم به رقابت پرداختند.

کبدی یا همان زو، یک بازی ایرانی، اصیل و منشا آن بازی های بومی و محلی است این رشته که نیاز به قدرت و مهارت دارد کاملا ساده و کم هزینه است.
کبدی، یک بازی بیرون سالنی و سالنی پُر تحرک و ترکیبی از کشتی و راگبی است، برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی، به مهارت، انعطاف پذیری، چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرات نیاز است.
این رشته بیش از ۱۰ سال است که در استان فارس راه اندازی شده و ظرف این سال ها تنها یک ورزشکار در سطح ملی به نام سعیده جعفری معرفی کرده که قهرمان بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شده است.


به گزارش ایرنا هم اینک افزون بر ۴۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب حدود ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در این استان مشغول فعالیت هستند.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا