ایجاد تناسب بین رشته‌های کارشناسی دادگستری ضروری است


ایجاد تناسب بین رشته‌های کارشناسی دادگستری ضروری است

تبریز - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: ایجاد تناسب بین رشته‌های مختلف کارشناسی رسمی دادگستری ضروری است و کانون باید در این زمینه وارد عمل شود.

به گزارش ایرنا، موسی خلیلاللهی روز سه‌شنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، افزود: این تناسب باید در تعداد کارشناسان نیز اعمال شود چون برخی رشته ها پر رونق هستند و سایر رشته را تحت شعاع قرار می‌دهند.

وی به ظرفیت‌های قابل توجه کارشناسی در آذربایجان‌شرقی اشاره و اضافه کرد: در بدنه کارشناسان رسمی استان انسان‌های فرهیخته‌ای وجود دارند و جهت حل و فصل مشکلات قضایی استان انتظار از آنان بسیار بالاست که به همین دلیل آسیب شناسی اشکالات موجود حسب ضرورت و به فراخور آن، برقراری دوره‌های آموزشی موثر و مستمر می‌تواند نظام رسیدگی به امور قضایی مردم را پویا و بالنده نگه دارد.

خلیل‌اللهی جایگاه کارشناسی در دستگاه قضایی را با اهمیت و تعیین کننده دانست و گفت: بخش عمده‌ای از احکام دادگستری به واسطه استفاده از نظرات اعضای کانون کارشناسان رسمی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه بدنه کارشناسان کانون رسمی کارشناسان آذربایجان‌شرقی را افراد توانمند، خوش فکر و دارای صلاحیت‌های علمی تشکیل می‌دهد، از خدمات این مجموعه به نیکی یاد کرد و افزود: فعالیت‌های تخصصی و مقبول کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان برای مردم منطقه آرامش و آسایش ایجاد می‌کند.

خلیل‌اللهی بر لزوم جلب اعتماد مردم توسط کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد و گفت: به جهت وجود عناصری همچون توجه و دقت در بررسی موضوعات قضایی ارجاعی، این کارشناسان توانسته‌اند به خوبی اعتماد ارباب رجوع را جلب کنند.

وی دستگاه دادگستری و کانون کارشناسان رسمی را خانواده مشترک برشمرد و افزود: دستگاه قضایی استان و کانون کارشناسان رسمی در واقع عضو یک خانواده هستند و هدف مشترک نزدیکی به عدالت و تامین حقوق مردم را دنبال می کنند.

خلیل‌اللهی با اشاره به اینکه هدف از رسیدگی به تخلفات، اعمال مجازات نیست و فرآیند رسیدگی به تخلفات در دستگاه قضایی استان باید از جنبه پیشگیری برخوردار باشد، میزان تخلفات در بررسی پرونده‌ها را طبیعی و غیرمحسوس دانست و ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان تخلفات در بررسی پرونده‌ها حالت طبیعی داشته و آنچنان محسوس نیست و وجود آنها در ماهیت امور قضایی نقشی ندارد.

به گزارش ایرنا، رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار بر لزوم گسترس تعاملات و همکاری‌های فی مابین و استمرار روند کاهش تخلفات و جرایم تاکید و اضافه کرد: در طول سالیان متمادی تعامل خوب و سازنده ای بین کانون کارشناسان رسمی و دادگستری استان برقرار بوده است.

علی‌اکبر بالاگر اظهار داشت: کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان متاثر از نظام قضایی با فعالیت‌های تخصصی و دلسوزانه حداکثر تلاش خود را برای مقابله با هرگونه تخلف احتمالی و تامین رضایت متقاضیان کار کارشناسی به کار می‌گیرد.

وی افزود: معتقدیم جبران خدمت تلاشگران عرصه قضاوت امکان هرگونه عدول از موازین و ظهور رفتار غیرمتعارف را از بین می‌برد و در این راستا برای تامین رفاه و رضایت کارشناسان تا حد ممکن فعالیت های لازم صورت می‌پذیرد.

بالاگر اضافه کرد: کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی صیانت از حرمت و شخصیت کارشناسان و پرسنل خود را با اهمیت و محوری می‌انگارد و در موضوع مقابله با تخلفات احتمالی برای این کانون اساساً هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

۳۰۷۷/۳۰۳۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام