ریشه‌کنی بی‌سوادی نیازمند تلاش همه دستگاه‌هاست


ریشه‌کنی بی‌سوادی نیازمند تلاش همه دستگاه‌هاست

ایرنا نوشت: فرماندار عجب‌شیر خواستار همکاری همه ادارات شهرستان برای ریشه‌کنی بی‌سوادی شد و گفت: همه دستگاه‌ها باید برای رفع بی‌سوادی و شتاب بخشی به برنامه‌های سوادآموزی مشارکت کنند.

عادل اصغرپور روز سه‌شنبه در جلسه ستاد پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان افزود: به منظور ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در این شهرستان در سال تحصیلی گذشته، جذب و آموزش ۱۸۶ نفر از بی سوادان هدف‌گذاری شد که از این تعداد تاکنون ۸۰درصد جذب و باسواد شده‌اند.
وی با بیان اینکه گروه سنی باسوادی در نهضت سوادآموزی بین ۱۰ تا ۴۹ سال است، گفت: در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ سهمیه جذب و آموزش ۲۶۰ نفر هدف‌گذاری شده است که تمامی اعضای ستاد جهت شناسایی افراد بی‌سواد و معرفی آنها برای آموزش به نهضت سوادآموزی باید همکاری کنند.

اصغرپور گفت: دولت توجه ویژه‌ای به رفع مشکل بی‌سوادی دارد چراکه با رفع بی‌سوادی، بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی نیز به خودی خود رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه افراد بیسواد افرادی آسیب‌رسان یا آسیب‌پذیر محسوب می‌شوند، اظهار داشت: آموزش افراد بی‌سواد نیازمند صبر و سعی بیشتر است و مسئولان باید بیش از پیش برای ریشه‌کن کرن بی‌سوادی تلاش کنند.

فرماندار عجب شیر با اشاره به همکاری و همراهی گروه‌های مختلف به ویژه مدیران مدارس و دانش‌آموزان در زمینه سواد آموزی، یادآور شد: با شناسایی والدین بی ‌سواد از طریق دانش ‌آموزان و تشویق آن‌ها به تحصیل، می ‌توان در مسیر ریشه‌کن کردن بی ‌سوادی در شهرستان گام برداشت.

۹۶.۵ درصد از جمعیت عجب‌شیر باسواد هستند.

این شهرستان با ۷۱ هزار جمعیت در ۹۸ کیلومتری جنوب‌غرب تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی واقع است.

۴۶

کد خبر 1289112

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06