فاصله بافق تا بندرعباس 160 کیلومتر کاهش یافت


فاصله بافق تا بندرعباس 160 کیلومتر کاهش یافت

یزد - ایرنا - با تکمیل و آسفالت 6 کیلومتر باقی مانده جاده بافق به نوق کرمان، فاصله این شهر تا بندرعباس از 737 به 577 کیلومتر کاهش یافت.

این طرح با صرف سه میلیارد ریال هزینه روز سه شنبه با حضور تعدادی از مسئولان محلی افتتاح شد و مسیر ۷۰ کیلومتری بافق به نوق کاملا زیربار ترافیک قرار گرفت.

۷۲ کیلومتر این مسیر در حوزه شهرستان بافق و بقیه تحت نظارت اداره راه و شهرسازی رفسنجان استان کرمان قرار دارد.

بافق که در چهار راه ریلی شرق کشور قرار دارد ، ارتباط آن در حال حاضر از طریق راه آهن به شهرهای کرمان، بندرعباس ، زاهدان و مشهد برقرار است.

فرماندار بافق در حاشیه بهره برداری از این طرح در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این جاده نقش بسیار موثری در صنعت حمل و نقل بار و مسافر با شرق ، جنوب ، مرکز و شمال شرق کشور و نیز دسترسی آسان مردم این منطقه با شهرستان‌های کرمان، انار، شهر بابک ،سیرجان و بندرعباس و بالعکس دارد.

به گفته محمد زاده رحمانی با کوتاه شدن مسیر بافق به بندرعاس به مسافت ۱۶۰ کیلومتر از طریق این جاده، همچنین دستیابی مردم بخش نوق و شهرستان‌های شمال شرقی کرمان به مشهد مرکز استان خراسان رضوی نیز نزدیک تر شده است.

شهر بافق ازبن بست خارج شد

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این مسیر شهر بافق از بن بست خارج شده است، افزود: آمد و شد و سرمایه گذاری‌های بافقی‌ها و نوقی‌ها و بالعکس در منطقه ریشه در تاریخ کهن این منطقه دارد و نوقی‌ها با ورود خود به بافق، اطراف این شهر بیابانی را به پسته زارهای پر محصول تبدیل کرده‌اند.

زاده رحمانی یادآور شد: جاده بافق - نوق و جوادیه تأثیر زیادی در حوزه کشاورزی به ویژه پسته کاری و برداشت این محصول و عرضه آن در بازار دارد و امروزه بیش از ۸۰۰ نفر در این حوزه به کار اشتغال دارند.

فرماندار بافق اضافه کرد: با رفت و آمد و حضور مردم نوق رفسنجان بذر و نهال‌های پسته در زمین کشاورزی بافق کاشته شد و سالانه ده‌ها تن این محصول در این شهرستان که اطراف آن را بیابان احاطه کرده است، برداشت می‌شود.

زاده رحمانی خاطرنشان کرد: همچنین راه اندازی ترمینال پسته و جداسازی پسته مرغوب از نامرغوب و ریز از درشت با بهره گیری از پنج نیرو در این شهر، دستاورد ساخت و راه اندازی جاده بافق- نوق و آمد شد مردم ۲ منطقه است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۳/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها