بازسازی واقعه غدیر در 130 نقطه کشور با همراهی 62 هزار هنرور/ استقبال بالای اهل‌سنت از بازسازی غدیر


بازسازی واقعه غدیر در 130 نقطه کشور با همراهی 62 هزار هنرور/ استقبال بالای اهل‌سنت از بازسازی غدیر

سردار سلیمانی با اعلام بازسازی واقعه غدیر در 130 نقطه کشور همزمان با ایام دهه امامت و ولایت، گفت: امسال نزدیک به 62 هزار هنرور و دست‌اندرکار در این بازسازی مشارکت دارند. 30 نقطه از مناطق اهل‌سنت ‎‌نشین هم مجری این طرح هستند

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، نشست خبری طرح «بازسازی واقعه غدیر و تشریح برنامه های بنیاد بین المللی غدیر ویژه دهه امامت و ولایت» امروز (سه شنبه، 22 مردادماه) در ساختمان بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد.

بنابر این گزارش «سردار یعقوب سلیمانی» در این نشست با بیان اینکه سابقه بازسازی واقعه غدیر به سال 89 باز می گردد، گفت: در آن سال عید غدیر با روز بسیج تقارن یافته بود لذا برای نخستین بار واقعه غدیر در جوار کوه خضر نبی(ع) و مسجد جمکران با مشارکت گسترده مردمی و با هدف الگوسازی و معرفی این واقعه تاریخ ساز بازسازی شد.

رئیس ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر ادامه داد: پس از آن و طی 9 سال گذشته در 962 نقطه کشور واقعه غدیر به صورت میدانی بازسازی شده و این فرهنگ سازی با حمایت مراجع عظام تقلید و همراهی مردم به ثمر نشسته و هر سال رشد کمی و کیفی آن را شاهدیم، به گونه ای که به سمت فرهنگ شدن پیش می رود.

سردار سلیمانی با اعلام اجرای طرح بازسازی واقعه غدیر در 130 نقطه کشور در سال جاری اعلام کرد: امسال نزدیک به 62 هزار هنرور و دست اندرکار در این بازسازی مشارکت دارند.

وی تاکید کرد: این واقعه در 30 نقطه اهل سنت‌نشین کشور نیز با مشارکت و پشتیبانی فرماندار، امام جمعه و سایر مسئولان اهل سنتِ این شهرها نیز بازسازی می شود.

رئیس ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر اضافه کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، مسئله غدیر مسئله شیعه و سنی نیست بلکه مسئله بشریت است که بازسازی واقعه غدیر با همراهی گسترده اهل سنت این مهم را ثابت می کند.

سردار سلیمانی ادامه داد: بنابر آمارها نزدیک به دو میلیون نفر بازسازی واقعه غدیر را از نزدیک و در محل مشاهده می کنند که بخش عمده ای از آنها از اهل سنت هستند و این نشان می دهد که شبهه افکنی ها و توطئه ها نتوانسته از نفوذ فرهنگ غدیر بکاهد و این بازسازی به نوعی نماد وحدت است.

وی اعلام کرد: تولید مستند «نبأ عظیم» به منظور پخش از شبکه های مختلف، پویانمایی ها و تولیدات رادیویی نیز به منظور کمک به بازسازی واقعه غدیر انجام می شود. همچنین، سایت بازسازی این واقعه نیز برای اطلاع رسانی به عموم علاقه مندان در فضای مجازی فعال شده است.

سردار سلیمانی درباره اجرای این طرح در دیگر کشورها، گفت: در سال 95 طرح بازسازی واقعه غدیر در دو کشور عراق و سوریه نیز اجرا شد. اکنون نیز پیشنهاداتی داریم که به نظر می رسد به تناسب آنها سال آینده حداقل در چند نقطه از جهان اسلام این طرح اجرا شود.

وی با بیان اینکه همه هزینه های بازسازی واقعه غدیر از محل کمک های مردمی تامین می شود، خاطرنشان کرد: بنیاد بین المللی غدیر، بنیاد بین المللی نهج البلاغه، هیئات مذهبی و امثال آن از طریق نذورات و حمایت های مردمی به ما در اجرای این طرح کمک می کنند. باید توجه داشت مشکلات اقتصادی هرگز مانع ابراز ارادت مردم به اهل بیت(ع) نمی شود، چنانچه ایام محرم و نیز اربعین حسینی این مسئله را ثابت کرده اند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا