تدوین دانشنامه قرآنی درباره صلح و حقوق زنان در انگلیس  


گروه بین‌الملل ــ دانشنامه قرآنی موضوعی به زبان انگلیسی و با تمرکز بر صلح و حقوق زنان از دیدگاه اسلام در انگلستان منتشر شد.

تدوین دانشنامه قرآنی درباره صلح و حقوق زنان در انگلیس
 

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «بوابة الوسط»؛ این دانشنامه قرآنی با هدف به چالش کشیدن افراط‌‌‌گرایانی که از آیات قرآن برای توجیه خشونت استفاده می‌کنند، منتشر شده است.
دانشنامه قرآنی موضوعی به زبان انگلیسی که نخستین مورد در نوع خود محسوب می‌شود، آیات قرآنی را در چند فصل به صورت موضوعی و با تمرکز بر صلح و حقوق زنان دسته‌بندی کرده‌ است.

روزنامه «تایمز» لندن درباره این دانشنامه 7000 صفحه‌ای می‌نویسد: دانشنامه قرآنی مذکور به زبان انگلیسی گردآوری شده و اقدام بزرگی در این زمینه به شمار می‌آید؛ زیرا اسلام را دینی مسالمت آمیز توصیف کرده‌ است.

قرآن کریم شامل 114 سوره و بیش از 6 هزار آیه است، اما بر اساس موضوع دسته‌بندی نشده است، به همین دلیل قاریانی که تلاش می‌کنند آموزه‌های دین اسلام را در مورد یک موضوع خاص فرا بگیرند، باید به نکاتی که در سوره‌های قرآن به آن‌ها اشاره شده‌ است، مراجعه کنند.

این امر، خطراتی در پی دارد زیرا در مورد آیاتی که درباره خشونت است، اینگونه ادعا می‌شود که دین اسلام به خشونت علیه غیرمسلمانان تشویق می‌کند. این درحالی است‌ که علما معتقدند آیاتی که مسلمانان را به جنگ فراخوانده‌ است، برای دفاع از خود آن‌ها بوده و به‌معنای توجیه خشونت علیه همه مردم نیست.

دانشنامه قرآنی صلح و حقوق زنان، از سوی «محمد طاهر القادری»، دانشمند پاکستانی – کانادایی گردآوری شده است. وی یک سیاستمدار و عالم دینی است که جمعیت غیردولتی «منهج القرآن» را تأسیس کرده‌ و این انجمن تاکنون برنامه‌های متنوعی برای مبارزه با افراط‌گرایی در انگلیس برگزار کرده است.

وی سه سال برای ترجمه جدید قرآن به زبان انگلیسی مشغول بوده‌ و همه آیات قرآن را به صورت موضوعی دسته‌بندی کرده‌ است. این دانشنامه در 7 هزار صفحه تدوین شده و 69 پوند انگلیس قیمت آن است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس