جزئیات آزمون شفاهی دانشنامه دندانپزشکی ترمیمی


نحوه آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی رشته دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی سال ۹۸ اعلام شد. به گزارش مهر، آزمون شفاهی دستیاران پذیرفته شده در آزمون کتبی در دو مرحله صورت می پذیرد. در مرحله نخست آزمون عملی به صورت مشاهده مستقیم...

نحوه آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی رشته دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی سال ۹۸ اعلام شد.

به گزارش مهر، آزمون شفاهی دستیاران پذیرفته شده در آزمون کتبی در دو مرحله صورت می پذیرد. در مرحله نخست آزمون عملی به صورت مشاهده مستقیم (DOPS) نحوه رعایت کنترل عفونت، پوزیشن، مراحل تراش حفرات و ترمیم انواع رستوریشن های مستقیم و غیرمستقیم است.

دستیاران حتما روپوش سفید به همراه داشته باشند. کلیه تجهیزات و وسائل لازم در محل آزمون در اختیار دستیار قرار می گیرد و دستیار باید از آوردن اینسترومنت های شخصی خودداری کند.

مرحله دوم شامل ارائه مورد (Case Presentation) است. در این مرحله دستیاران کیس مورد نظر را در مدت ۸ دقیقه ارائه خواهند داد.

ملاک های مورد ارزیابی چگونگی بیان کیس مربوطه در مدت زمان مورد انتظار، توجه به ارائه یک درمان سلامت محور برای بیمار، ترتیب و نتایج درمان، ارائه رادیوگرافی های لازم، وضوح اسلایدها و ارائه تصاویر Follow Up است. مستندات و Logbook مربوط به کیس مورد ارائه باید توسط استاد مربوطه و سرپرست تخصصی گروه تایید شده باشد.

پس از احراز حد نصاب قبولی در آزمون شفاهی، امتیاز فعالیت های پژوهشی دستیاران تا سقف ۱۰ امتیاز به نمره شفاهی اضافه خواهد شد.

دستیاران باید مستندات پژوهشی خود را بر اساس اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی تکمیل کنند. ایندکس کلیه مقالات باید ضمیمه بوده و اعتبار ژورنال مورد نظر باید توسط لیست ژورنال های غیر معتبر (Black List) در سایت وزارت بهداشت یا در سایت مربوطه http//blacklist.research.ac.ir بررسی شود و از ارائه مقالات چاپ شده در مجلات غیر معتبر اجتناب ورزند.

ایندکس مجلات باید از ایندکس اصلی ژورنال و نه از سایت مربوطه ضمیمه شود. مقالات پذیرفته شده که در نوبت چاپ هستند باید به تایید معاونت تخصصی دانشکده رسیده باشند. در مورد ارائه کتاب، مستندات معتبر برای چاپ و ترجمه ضمیمه باشد.

همچنین، ثبت اختراع و نوآوری باید به تایید مراجع قانونی دانشگاه مربوطه و یا مراجع ذیربط رسیده باشد. به ارائه خلاصه، سخنرانی و شرکت در کنگره ها امتیازی تعلق نمی گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس