ظرفیت بانوان در رونق مساجد بالفعل شود/ زنان عضو هیئت امنای مسجد شوند


ظرفیت بانوان در رونق مساجد بالفعل شود/ زنان عضو هیئت امنای مسجد شوند

حجت‌‌الاسلام شاهرودی جویباری با اشاره‌به رونق حضور بانوان در مساجد به برکت انقلاب اسلامی، گفت: یکی از موانعی که همچنان بر سر راه حضور بیشتر بانوان در مساجد وجود دارد، ممانعت از حضور این قشر در هیئت امنای خانه‌های خدا است که باید برطرف شود.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «سید محمود شاهرودی جویباری» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی بسیاری از موانع را برای حضور بانوان در عرصه فعالیت های اجتماعی برطرف کرده است، اظهار کرد: درحالی که عده ای نظام جمهوری اسلامی را متهم به ایجاد تبعیض میان زنان و مردان می کنند، واقعیت این است که میزان مشارکت این قشر در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و ورزشی چندین برابر دوران پهلوی شده است.

امام جماعت مسجد القرآن تصریح کرد: به همین مناسبت میزان حضور بانوان در مساجد نیز افزایش یافته است و ما از ظرفیت این قشر در اجرای برنامه های مسجد القرآن نهایت استفاده را می بریم.

وی افزود: کنار گذاشتن زنان از جامعه و فعالیت های مختلف به معنای نادیده گرفتن نیمی از جامعه در عرصه های مختلف است موضوعی که هیچ اساسی در اسلام و انقلاب اسلامی ندارد.

شاهرودی جویباری اضافه کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت بانوان در مدیریت این خانه های خدا، طی سالیان اخیر دو بار شعار سال خود را با موضوع مسجد و بانوان انتخاب کرده که نقش مهمی در توجیه ائمه جماعات و سایر کارگزاران مساجد در استفاده از توامندی ها، دانش، مهارت ها و تجارب این قشر داشته است.

وی ادامه داد: تشکیل حوزه های علمیه بانوان به صورت گسترده و در جای جای کشورمان نیز از ابتکارات نظام جمهوری اسلامی است که توانسته توانمندی هاس بالقوه این قشر در عرصه تبلیغ قرآن و معارف و سبک زندگی پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت(ع) عظیم الشان ایشان را به میدان بیاورد.

امام جماعت مسجد القرآن یادآور شد: یکی از موانعی که همچنان در مساجد در زمینه حضور بیشتر بانوان وجود دارد، ممانعت از حضور این قشر در هیئت امنای این خانه های خدا است، البته زنان عضو هیئت امنای برخی از مساجد کشور هستند که باید شامل همه مساجد یا دست کم مساجدی که حضور زنان در آنان فراگیر است، شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس