سازمان امور اراضی و صندوق کار آفرینی امید، تفاهم نامه امضا کردند


سازمان امور اراضی کشور و صندوق کار آفرینی امید، تفاهم نامه همکاری به منظور پذیرش قرارداد اجاره اراضی ملی و دولتی به عنوان وثیقه برای تسهیل در پرداخت تسهیلات به فعالان و متقاضیان بخش کشاورزی امضا کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، در مراسم امضای این تفاهمنامه رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: با امضای این تفاهم نامه، ​ زمینه تسریع و تسهیل استفاده کنندگان از منابع اعتباری صندوق کار آفرینی امید در عرصه‌های ملی و دولتی که در قالب واگذاری‌ها و قرارداد اجاره برای فعالیت‌های کشاورزی در اختیار اشخاص قرار می‌گیرد، فراهم می‌شود.
علیرضا اورنگی افزود: این اقدام، انگیزه برای سرمایه گذاران بخش کشاورزی و موسسه‌های مالی را فراهم می‌کند ضمن آن که در راستای هدف دولت به منظور توسعه پایدار اشتغال و توسعه اقتصادی نیز است.
وی با بیان این که صندوق کار آفرینی امید، از موسسه‌هایی است که در سطح روستا‌ها و شهرستان ها، تسهیلات مناسب در اختیار مردم و تولید کنندگان برای رونق تولید پرداخت می‌کند، تصریح کرد: با امضای این تفاهم نامه، یک اعتماد و اطمینان در پرداخت تسهیلات برای سرمایه گذار نیز ایجاد می‌شود.
اورنگی گفت: سازمان امور اراضی، ​ متولی مدیریت اراضی غیر شهری در کشور است و یکی از وظایف اصلی آن واگذاری اراضی ملی و دولتی به سرمایه گذاران مختلف در بخش‌های اقتصادی است و این واگذاری‌ها در چارچوب مقررات انجام می‌شود.
وی افزود: صیانت اراضی غیر ملی یا همان اراضی کشاورزی نیز بر عهده سازمان امور اراضی کشور است و اگر بنا به ضرورت، بخشی از اراضی کشاورزی بخواهد به فعالیت غیر کشاورزی مانند فعالیت‌های صنعتی یا گردشگری تبدیل شود، این سازمان در چارچوب مقررات، تشخیص و ضرورت این تبدیل را مدیریت می‌کند.
رئیس سازمان امور اراضی کشور در حاشیه این مراسم درباره اعتبارات صندوق کارآفرینی امید، اظهار داشت: این صندوق دارای خط‌های اعتباری خوبی در سطح کشور است ضمن آن که حدود ۲۵ درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی در قالب طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری از طریق این صندوق پرداخت می‌شود.
وی در همین حال همکاری با این صندوق را تسهیل سازی برای سرمایه گذاری در مناطق روستایی و کانون‌های تولید و جلوگیری از مهاجرت از این مناطق دانست.
در این مراسم، مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید نیز درباره مدت تفاهم نامه و کارمزد تسهیلات، گفت: این تفاهمنامه دائمی است و تا زمانی که قانون جاری و ساری است و متقاضی دارای قرارداد اجاره با سازمان امور اراضی کشور در اراضی ملی و دولتی وجود داشته باشد، تسهیلات به صورت قرض الحسنه پرداخت و قرار داد اجاره با این سازمان به عنوان وثیقه پذیرفته می‌شود.
اصغر نوراله زاده یکی از اهداف دولت را ایجاد تسهیل برای سرمایه گذاری در بخش روستایی و کشاورزی عنوان و تصریح کرد: امیدوارم با امضای این تفاهم نامه و کار مشترک بتوانیم نقش خود را در سال رونق تولید ایفا کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...