بررسی شایعات پیرامون گلکسی نوت 11؛ پرچم‌دار بعدی سامسونگ چگونه خواهد بود؟


بررسی شایعات پیرامون گلکسی نوت 11؛ پرچم‌دار بعدی سامسونگ چگونه خواهد بود؟

از زمان رونمایی از گلکسی نوت 10، همگی می‌دانیم که سامسونگ به فکر پرچم‌دار بعدی خود و آغاز نسل جدیدی از آنها است. ویژگی‌های جدید بسیاری وجود دارند و وجود برخی قابلیت‌های قدیمی نیز ضروری می‌نماید. با این صحبت‌ها سوالی که در ذهن به وجود می‌آید، این است: گلکسی نوت 11 چگونه خواهد بود؟ از همین حالا شایعات فراوانی پیرامون این هندست وجود دارد و مثل همیشه...

از زمان رونمایی از گلکسی نوت 10، همگی می‌دانیم که سامسونگ به فکر پرچم‌دار بعدی خود و آغاز نسل جدیدی از آنها است. ویژگی‌های جدید بسیاری وجود دارند و وجود برخی قابلیت‌های قدیمی نیز ضروری می‌نماید. با این صحبت‌ها سوالی که در ذهن به وجود می‌آید، این است: گلکسی نوت 11 چگونه خواهد بود؟ از همین حالا شایعات فراوانی پیرامون این هندست وجود دارد و مثل همیشه در نهایت شاهد به کارگیری برخی از آنها و کنار گذاشته شدن برخی دیگر خواهیم بود. اما این مساله باز هم جذابیت بررسی شایعات در خصوص یکی از بهترین اسمارت‌فون‌های جهان را کم نمی‌کند.

بررسی شایعات پیرامون گلکسی نوت 11؛ پرچم‌دار بعدی سامسونگ چگونه خواهد بود؟

طراحی و صفحه نمایش

هر نوع بریدگی یا حفره در صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند راه حلی موقتی برای تعبیه دوربین سلفی محسوب می‌شود و همه از این موضوع خبر دارند. شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون‌ها به شدت در حال کار بر روی ارایه محصولی با صفحه نمایش کامل و بدون حاشیه هستند. در این راه، برخی رو به استفاده از دوربین‌های سلفی پاپ‌آپ آورده‌اند و عده‌ای نیز ترجیح داده‌اند صفحه نمایش دومی به پنل پشتی گوشی اضافه کنند تا در صورت نیاز، کاربر بتواند نیاز خود برای گرفتن تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدیویی را به راحتی رفع کند.

سامسونگ در این سال‌ها ثابت کرده است که طرفدار هیچ کدام از راه‌های گفته شده نیست و به عنوان مثال اگرچه در گلکسی A80 از ماژول متحرک و لغزان برای تعبیه دوربین سلفی استفاده کرده است، اما فضای اشغال شده توسط این فناوری به قدری زیاد است که نمی‌توان آن را در یک پرچم‌دار به کار برد و قابلیت‌های دیگری را فدای آن کرد. شایعات حکایت از آن دارند که گلکسی S11 درست به مانند گلکسی نوت 10 با صفحه نمایش Infinity-O عرضه خواهد شد؛ به عبارت دیگر حفره‌ای کوچک در بالای صفحه نمایش وجود خواهد داشت.

شرکت کره‌ای امیدوار به تولید پنل امولدی است که بتواند دوربین سلفی را زیر آن مخفی کند. هنگامی که از دوربین استفاده نمی‌شود، لنز زیر پیکسل‌هایی درخشان مخفی است. هنگام فراخوانی آن، پرده‌ای که آن را می‌پوشاند به کنار می‌رود و سنسور مشخص می‌شود. بر اساس شنیده‌ها چند سالی می‌شود که سامسونگ در حال کار بر روی این فناوری است و با توجه به این که نمونه‌هایی اولیه از هندست‌های مجهز به این فناوری توسط چینی‌ها آماده تولید شده است، می‌توان گفت احتمال دارد گلکسی نوت 11 اولین اسمارت‌فون کره‌ای‌ها با این نوع از طراحی باشد.

در خصوص طراحی نیز باید منتظر چیزی شبیه به گلکسی نوت 10 باشیم. شاید کمی تغییرات جزیی وجود داشته باشد، اما شکل کلی مستطیلی این سری حفظ خواهد شد، چرا که این طراحی امضای خانواده محصولات نوت محسوب می‌شود. در مقابل لبه‌های گرد نیز امضای طراحی پرچم‌داران سری گلکسی S به شمار می‌رود.

بررسی شایعات پیرامون گلکسی نوت 11؛ پرچم‌دار بعدی سامسونگ چگونه خواهد بود؟

سخت‌افزار

سال جدید همراه با پردازنده‌های جدید خواهد بود و مطمئنا گلکسی نوت 11 به‌روزترین و قدرتمندترین پردازنده سال 2020 را خواهد داشت. به احتمال فراوان مدل‌های تولید شده برای آمریکا از چیپست اسنپدراگون 856 استفاده خواهند کرد که دارای معماری 7 نانومتری بوده و از فناوری EUV بهره می‌برد. فناوری گفته شده حاصل سال‌ها تلاش شرکت‌های فعال در این حوزه است و ضمن تسهیل فرآیند تولید پردازنده، تولیدکنندگان را قادر می‌سازد تا محصولاتی به مراتب قدرتمندتر روانه بازار کنند.

گزارش دیگری نیز منتشر شده بود که در آن آمده بود چیزی نمانده که سامسونگ به معماری 3 نانومتری نیز دست پیدا کند و به احتمال فراوان نسخه بین‌المللی گلکسی نوت 11 از چیپستی با این معماری بهره‌مند خواهد شد. البته امید به وقوع این رویداد کمی خوشبینانه به نظر می‌رسد، به خصوص آن که سیاست سامسونگ در این خصوص تفاوت حداقلی نسخه جهانی و آمریکایی گلکسی نوت بوده است. پس اگر مدلی با اسنپدراگون 856 عرضه شود، مدل دیگر نیز دارای پردازنده‌ای با معماری 7 نانومتری خواهد بود.

اگر شرکت کره‌ای به راه خود در زمینه تولید اسمارت‌فون‌های 5G ادامه دهد، پس باید راهی برای گنجاندن مودم این شبکه بر روی پردازنده پیدا کند. در واقع مودم شبکه 5G قطعه‌ای جدا محسوب می‌شود که به هندست افزوده می‌شود تا قابلیت اتصال به نسل جدید شبکه‌های مخابراتی را امکان‌پذیر کند. با توجه به انتشار مطلبی در خصوص به کارگیری رم‌هایی از نوع LPDDR5X باید منتظر مالتی‌تسکینگ بسیار سریع و روان‌تر نیز باشیم. با این تفاسیر اگر به گوشتان خورد مدل پایه گلکسی نوت 11 با 12 گیگابایت رم عرضه خواهد شد، تعجب نکنید!

بررسی شایعات پیرامون گلکسی نوت 11؛ پرچم‌دار بعدی سامسونگ چگونه خواهد بود؟

دوربین

دوربین خانواده‌های گلکسی S و نوت در سالیان اخیر عملکرد فوق‌العاده مطلوبی داشته‌اند. با این وجود از زمان گلکسی S7 سامسونگ از سنسوری مشابه در پرچم‌دارانش استفاده کرده است. البته تغییراتی از قبیل اندازه اپرچر و لنزها در ماژول کلی دوربین وجود داشته و الگوریتم‌های نرم‌افزاری نیز دائما تغییر کرده‌اند. در هر صورت از آنجایی که به نظر می‌رسد شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند به زمان جنگ مگاپیکسل‌ها برگشته‌اند و از زوم هیبریدی نیز به عنوان سلاح جدیدی استفاده می‌کنند، شرکت کره‌ای برای نباختن قافیه به رقبا در این زمینه باید تحولی اساسی داشته باشد.

بر اساس شنیده‌ها دوربین گلکسی S11 آپگریدی انقلابی نخواهد داشت. البته صحبت‌های مطرح شده بسیار مبهم هستند، اما خبرهای مربوط به سنسورهای بزرگتر، پیکسل‌های بیشتر و زوم اپتیکال ده برابری بیشتر شنیده می‌شوند. این‌ها تمام چیزهایی است که سامسونگ در دست کار دارد. هر کدام از آنها که به گلکسی S11 برسند، حضور خود در گلکسی نوت 11 را نیز به نحوی بیمه کرده‌اند. در واقع شباهت هر دو پرچم‌دار سامسونگ در زمینه دوربین و قابلیت‌های آن در سال‌های جاری، بر کسی پوشیده نیست.

انتظارات

به حق باید گلکسی نوت 10 را قدم جدیدی برای سامسونگ و فلسفه آن برای فبلت‌های خود دانست. در واقع این هندست دیگر با شعار “همه کار انجام می‌دهد” عرضه نشده است بلکه ارایه شده تا “کار خود را انجام دهد.” در همین راستا سنسور ضربان قلب از آن حذف شده تا اگر کسی نیاز به این قابلیت دارد، یک گلکسی واچ تهیه کند. همانطور که گفته شد نوت 10 اولین قدم سامسونگ در این راه محسوب می‌شود و مطمئنا توقعات از گلکسی نوت 11 بسیار بالاتر می‌رود تا با بهبود نقاط ضعف نسل پیشین خود و همچنین تاکید بیشتر بر روی نقاط قوت، در نهایت محصولی بی‌عیب و نقص باشد.

اما کی باید منتظر رونمایی از این دیوایس باشیم؟ آگوست 2020 تاریخ احتمالی معرفی گلکسی نوت 11 خواهد بود. قیمت آن …؟ بسیاری از کارشناسان امیدوارند تا روند صعودی سرسام‌آور قیمت اسمارت‌فون‌ها شکسته شود و در صورت وقوع این اتفاق، می‌توان منتظر قیمت 950 دلاری برای مدل پایه نوت 11 و قیمت 1050 دلاری برای مدل پلاس باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور